Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
Windows 7 Ultimate voor de Laptop van mn pa, met de lichtsturing en VDJ. Loopt als een trein... Maar niet heus. Bax forum gaat nog wel maar probeer eens facebook of youtube te openen in IE, hij hangt zicht meteen op...
Edit: inmiddels opgelost dmv ie9 te downloaden...
Last edited by nijst001; Tuesday-30-10-2012, 22:30.
Sowieso Internet Explorer = slechte browser die er is.
Ala je dat al het slechtste vindt, dan ga je nog veel vervelende ontdekkingen doen in browserland... ;) Maar internet explorer is inderdaad volgens velen niet de meest stabiele browser. Ik raadt google chrome aan, mijn ervaring is dat deze browser de stabielste en vlotste is van alle browsers die ik heb gehad ( en dat zijn er nogal wat).
heb paar dagen geleden bij de open dag kannetje jem zr mix gekocht en 2 g haken en 2 16gb usb stiks, en ben nu hard aan het kijken voor rgy ilda, of rgb dmx/ilda laser
Als het mijn keuze zou zijn zou ik voor de rgb gaan, Zijn de kosten ook niet meer maar dan heb je ook echt iets wat weer een tijd mee kan. Een rgy is eigenlijk al weer behoorlijk achterhaald en het grootste wouw wat is dat wouw effect is er wel een beetje vanaf. Niet dat het niet gaaf is maar het is een beetje oke leuk maar heb ik wel gezien effect. De rgb heeft dan toch wel weer een meer wouw effect.
En dan het liefst full colour, als je opeens met een paarse of roze/rode beam aan komt zetten krijg je heel snel het wouw effect. De specialere kleuren (dus niet rood, geel groen en soms blauw) geven dit effect al veel sneller...
Full color is met analoge modulatie, waarbij je de mogelijkheid hebt om elke diode te 'dimmen' en zo meerdere kleurentinten te verkrijgen.
De meeste betaalbare RGB lasers werken met TTL modulatie, waarmee je bepaalde kleuren kunt in- en uitschakelen. Feitelijk heb je dus 7 kleuren bij een RGB-laser met TTL-modulatie.
Daarnaast blijft het meest indrukwekkende effect naar mijn idee nog steeds de horizontale waaier met overspringende kleuren. Kleuren zoals blauw en wit, die je over korte afstand steeds afwisselt. Werkt ook goed met tunnels.
Tunnels en waaiers, mooiste effecten inderdaad. Daarnaast is een om zijn center roterende waaier ook mooi, en 5 strepen maar dan net ieder streepje zo'n 20 graden gedraaid en dan het geheel roterend. Ik heb ook eens een keer een grote ster gebouwd met LED Strips (Het geheeld had een doorsnee van 2m40) met de laser erin. Hierin waren bijna alle effecten wat uit het midden komen en wat een schaalverdeling heeft tussen de 12 mooi (12 ledstrips). Het veschil tussen een RGB en Full colour laser, ja dat zie je ook in de prijs haha... Maar als ik nu nog een laser wil zal het waarschijnlijk full colour, en ilda gestuurd worden. Wat het effect wat jij zegt Rick, dat kan ik helaas niet creeren...
Maar even ontopic: Morgen komt er een fazer binnen bij ons. Een (uit het assortiment) Bax WST-01 Fazer. Erik van Bax-shop heeft hem gelukkig kunnen redden. Er was eerst een grote vochtvorming in de spuitbak. Dat heeft hij kunnen oplossen en morgen komt hij dus zo goed als nieuw terug! Dan is de volgende stap weer een flightcase... (Tophat, zoals een speakercase...)
Dit weekend is mijn nieuwe studio condensator microfoon binnen gekomen. De Rode K2. Geweldig apparaat met perfecte klankkleur. Hiermee is mijn updatelijstje van de studio voor 2012 afgerond.
Comment