Nouja, je bent vooral sneller klaar met opzetten en aansluiten. ;)
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Iets Nieuws? - Post Het!
Collapse
X
-
Originally posted by Rick View PostEen NS7 II... Heb je er ook een steekwagentje bij gekocht? ;) Is een flink apparaat namelijk! Maar ik was zelf altijd al gecharmeerd van de normale NS7 dus ben benieuwd hoe de NS7 II jou bevalt. :)
Sinds vandaag binnen en de eerste indrukken:
- Plug and play Serato en drivers install ging gewoon goed 'w7 laptop trouwens' en alles werkte op het eerste zicht zoals het hoorde 'natuurlijk nog in pruts en ontdek modus'
- Hij is zwaar geef ik toe maar in vergelijking met mijn vorige setup 'tabletops/mengpaneel/TT/Typhoon en laptop' is het zeker de helft minder aan sleepwerk en veel makkelijker transporteerbaar 'krijg nu heel mijn setup in de Berlingo mee richting een feestje waar we hiervoor met de Berlingo EN de Opel moesten rijden 'niet echt handig als je vrouw werken is en jij dus twee keer moet rijden hierdoor'
- Veel leuke dingen hierop, het vinyl bevalt enorm goed en voor de rest het was stabiel de software dus '3 uurtjes gespeeld' en echt wel een verademing 'no more keyboard or mice needed' qua bedieningsgemak.
- Alles voelt ook enorm stevig aan en kwalitatief in orde waar ik bij de Pioneer SX toch nog hier en daar het speelgoed plastic gevoel had.
Mjah goed tot zover the first impressions op de NS7 II nu hij hier eindelijk staat :) natuurlijk moet ik nog wennen aan Serato 'draaide met traktor' heel mijn library goed gooien in Serato, enorm veel ontdekken enz. enz. maar het draait en doet wat ik verlangde
En betreffende het steekwagentje .. Vanaf hij binnen was naar een lokale kistenshop gereden 'sorry bax maar ik wou asap bescherming' en de cases voor een NS7 passen dus ook voor de NS7 II en meteen de controller geschoeid met een road ready kistje met wieletjes aan :) dus transporteren valt best goed mee.Last edited by SqueeZr; Saturday-23-11-2013, 20:53.
Comment
-
Originally posted by SqueeZr View PostSinds vandaag binnen en de eerste indrukken:
- Plug and play Serato en drivers install ging gewoon goed 'w7 laptop trouwens' en alles werkte op het eerste zicht zoals het hoorde 'natuurlijk nog in pruts en ontdek modus'
- Hij is zwaar geef ik toe maar in vergelijking met mijn vorige setup 'tabletops/mengpaneel/TT/Typhoon en laptop' is het zeker de helft minder aan sleepwerk en veel makkelijker transporteerbaar 'krijg nu heel mijn setup in de Berlingo mee richting een feestje waar we hiervoor met de Berlingo EN de Opel moesten rijden 'niet echt handig als je vrouw werken is en jij dus twee keer moet rijden hierdoor'
- Veel leuke dingen hierop, het vinyl bevalt enorm goed en voor de rest het was stabiel de software dus '3 uurtjes gespeeld' en echt wel een verademing 'no more keyboard or mice needed' qua bedieningsgemak.
- Alles voelt ook enorm stevig aan en kwalitatief in orde waar ik bij de Pioneer SX toch nog hier en daar het speelgoed plastic gevoel had.
Mjah goed tot zover the first impressions op de NS7 II nu hij hier eindelijk staat :) natuurlijk moet ik nog wennen aan Serato 'draaide met traktor' heel mijn library goed gooien in Serato, enorm veel ontdekken enz. enz. maar het draait en doet wat ik verlangde
En betreffende het steekwagentje .. Vanaf hij binnen was naar een lokale kistenshop gereden 'sorry bax maar ik wou asap bescherming' en de cases voor een NS7 passen dus ook voor de NS7 II en meteen de controller geschoeid met een road ready kistje met wieletjes aan :) dus transporteren valt best goed mee.
Comment
-
Als je een backup apparaat zoekt kun je beter voor een all in one apparaat gaan zoals de Pioneer XDJ-R1 of de Numark Mixdeck (express). Anders kun je nog niets als je computer uitvalt (al heb jij toch de CDJ 2000's? Dan kun je natuurlijk ook nog op USB of CD verder).
Maar met zo'n all in one apparaat heb je ook meteen een backup mixer bij, voor als je DJM er geen zin meer in heeft, en het is ook prima te gebruiken als je ergens staat waar je CDJ setup niet past.
Comment
-
Originally posted by Mol View PostBen benieuwd naar het verdere verloop en zeker hoe serato bevalt, ik ben ook op zoek naar een goede controller die als backup moet dienen, ik heb nu de traktor s4 maar ik wil iets anders. met serato heb ik geen ervaring.
Als backup zou ik dit wel niet beschouwen het is een bakbeest van 15 kilo ongeveer 'ff uit mijn hoofd'. Serato op zich bevalt even lekker 'tot zelfs lekkerder' om muziek mee voor te bereiden, draaien en heb het gevoel dat de workflow er hoger mee ligt... langs de andere kant is traktor dan weer iets beter qua effecten en remix decks toe maar in alle eerlijkheid voor het type drive in waar jij en ik meestal mee bezig zijn zijn de effect mogelijkheden van Serato zeker adequaat (vind zelfs dat er een beetje teveel richting effecten only word gekeken in Traktor, je kan op het einde van de rit niet non stop effecten erin pleuren op een echte gig). Persoonlijk vind ik deze controller voornamelijk geschikt voor de drive in dj die de overstap volledig van analoog naar digitaal wilt maken 'wegens vinyl/cd/losse onderdelen sleepwerk' maar toch de touch van vinyl wil behouden. Op deze manier valt die 15 kilo plus een laptopje enorm goed mee in vergelijking met hoe wij vroeger gingen draaien 'cd spelers/turntables (weegt samen al 20 kilo)/mengpaneel/kisten met vinyl/kisten met cd s en ga zo maar door.
Edit: als antwoord op hierboven de NS7 ii fungeerd ook perfect als analoge mixer op alle 4 de ingangen en is gisteren ook spelenderwijs mee getest om bvb. met deck 3 in Serato aan de bak te zijn en plots over te stappen naar line signal 'cd' zonder problemen. Je kan hier dus ook perfect analoog met digitaal mee mixen.
Bedoeling voor mij zal dus zijn dat dit vervangen word door:
Laptop
+
CD - NS7 II - CD waarbij 90 procent via digitaal en laptop gedraaid zal worden en de cd spelers louter backup zijn moest er iets fout lopen met de laptop 'nog nooit gebeurd maar een voorbereid man is er twee waard'. 1 bakje met mp3 cd's volstaat dan ook erg makkelijk om toch een degelijke backup collectie bij de hand te hebben.
Qua controller denk ik dat deze je vast wel lekkerder zal liggen dankzij het motorised vinyl plattertje :) Maar goed zoals ik zei ik ga nog ff wat verder ontdekken en prutsen en zal je anders eens een seintje geven om ermee langs te komen dan kan je het zelf allemaal lekker ontdekken.
Ontopic: Nieuw gekocht
- Road Ready RRNS7KW flightcase voor NS7 MIDI controller
- Road Ready rrlapt1
- RCA - XLR kabel (om de monitors aan te sluiten op transport, thuis staan ze gewoon op de XLR out)
- Nog een boel van die velcro kabelbindertjesLast edited by SqueeZr; Monday-25-11-2013, 09:49.
Comment
-
Gelukkig hoef ik er nog niet aan te wennen maar er is er wel 1 ondertussen.
Een 15 inch mac book pro:(
Zolang er alleen traktor of cuelux op staat en het al gereed voor mij staat als ik er mee aan de slag moet kan ik zeggen top. Maar dan merk ik natuurlijk ook op het verlichte toetsenbord na totaal geen verschil met een ander systeem want me programmering en de indeling van traktor is precies het zelfde als op mijn oude windows laptop waar ik voor de rest alles mee doe.
Comment
-
Ik heb een poosje terug een BT-60LS van de kliko gered. :) Was BER, maar vond het zonde om hem te laten verdwijnen en mocht hem meenemen, met het idee om hem eventueel wat te verbouwen. Echter, met het aandrukken van wat contacten, herstellen van de kliksensoren die het nulpunt van de pan- en tilt-motoren bepalen, het herstellen van de afstand bij de magnetische sensor van het roterend prisma en het aanpassen van de ietwat beschadigde kappen waar wat bevestigingspunten van gescheurd zijn, doet hij het weer aardig goed. Misschien nog eens nieuwe kappen er op zetten.
Nu nog bedenken wat ik er precies mee wil gaan doen, is een beetje fors als lamp op het nachtkastje. :mrgreen:
Comment
Comment