Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
Deze XLR's zijn inderdaad 3 polig, aangezien ik 5 en 3 polige lampen heb probeer ik het zoveel mogelijk op 3 polig te houden (maar heb hier wel een berg verloopjes liggen en een berg 5 polige kabels).
Kleine setjes (tot maximaal 4 koppen ) gaat gewoon op de normale 3 polige XLR kabels.
Grote setjes (tot maximaal 12 koppen ) gaat op 3 polige 110Ohm dmx kabels
Erg grote setjes (boven de 12 koppen en incl. pearl) gaat op 5 polige 110Ohm DMX kabels.
Waarom bij max 4 koppen xlr kabels gebruiken als je de 3 polige dmx kabels er toch hebt liggen?
Op het moment dat je 4 koppen neerzet, zal het toch vrij weinig uitmaken wat je allemaal doorrekent aan de klant? Kabels zijn iets wat je sowieso moet aanschaffen en die je waarschijnlijk toch bij hebt. Kan je mooi een bak kabel houden voor de mics en een bak 110 ohm voor DMX?
Dan moet het wel gaan om redelijk verouderde luidsprekers, want tegenwoordig wordt zelfs in veel budgetkasten gewoon netjes Speakon gepropt. En de vraag is dan nog, wie is er momenteel nog bezig met dusdanig enorme stacks die worden aangesloten met versterkte XLR-aansluitingen in combinatie met grote DMX-kringen?
Theoretisch kan het, maar de kans lijkt me klein. ;)
En dat is ook de reden waarom er standaard geen gebruik meer gemaakt wordt van 5-polige xlr. Het lijkt mij dan ook vrij zinloos op 5-polige kabels aan te leggen. Geef mij dan maar een paar verloopjes. Stukken goedkoper.
Comment