onnodig zoals ook jij weet aangezien we daarin hebben besproken wat het niet is... ik vraag hier toch duidelijk wat een turntablist precies is
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Is een DJ Muzikant?
Collapse
X
-
Ik ben van mening dat een DJ niet in een hokje te plaatsen is. De ene draait met zijn USB-stick, de andere maakt een complete liveshow met Ableton, de andere draait alleen CD's en is daar heel technisch onderlegt mee en de andere draait een dikke set en zingt er ook nog ff live tussendoor (Ron Carrol).
Er zijn ook DJ's die tijdens hun set meespelen op hun saxofoon etc. Dan komt het natuurlijk al veel meer in de richting van een muzikant :)
Comment
-
wikipedia:
Een muzikant of musicus is iemand die muziek maakt en ten gehore brengt. Dit kan zowel met een instrument gebeuren als met de menselijke stem. Sommige muzikanten componeren of improviseren hun muziek zelf of met collega's, maar de meesten brengen muziek die door een derde is geschreven ten gehore.
maar ach het blijft een mening toch?!
Comment
-
Een DJ is pas een muzikant als hij/zij zelf ook produceert. Als je alleen professioneel plaatjesdraaier bent, zoals ik, vind ik eigenlijk ook niet dat je DJ bent. Ik vind DJ zo'n groot woord, als ik dat zeg op een feestje dan denken mensen dat ik dagelijks in clubs en discotheken sta, maar ik heb gewoon mijn drive-in showtje. Ik zeg dan ook altijd maar dat ik professioneel plaatjesdraaier ben;)
Comment
Comment