Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat wil jij later worden?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat wil jij later worden?

Hi,

Ik heb gezocht op het forum als er al een topic was over; wat zou jij later willen worden?
    Ik ben wel nieuwsgierig wat iedereen wil worden en wil bereiken.

Ik zou graag een eigen licht en geluid bedrijf(je) willen hebben.
    Of gewoon iets willen doen met licht en geluid.

Als dat geen optie is, wil ik iets doen met Beeld & Media.
    Zoals Video's editen, en filmen.

Gr. Bram

Ik heb nu een drive-in showtje, maar ik denk niet dat ik daar verder mee ga. Ik ga sowieso volgend jaar rechten studeren, HBO-niveau, en daarna ga ik eens verder kijken of we nog universiteit gaan doen of een baan ga zoeken;) Misschien wel als jurist bij een evenementenbureau, zijn we gelijk weer terug bij het licht en geluid:)

Comment

Ik doe nu HBO bedrijfskundige informatica (voornamelijk processen binnen een bedrijf analyseren en met behulp van ICT proberen te optimaliseren), maar ik weet niet of ik wel echt in die bedrijfstak wil rondhobbelen. In ieder geval wil ik wel wat betrekking hebben tot het bedrijf zelf en niet alleen maar problemen voor meerdere bedrijven tegelijk oplossen. ;)

Verder zou het wel leuk zijn als dit net als het part-time werk bij Bax met licht en geluid te maken heeft, omdat ik dit toch wel erg interessant vind.

Ik heb nu ook een drive-in showtje, maar dat zal wel hobby blijven. Doorgroeien heb ik geen ruimte voor en ik heb al een stukje markt veroverd waar er niet zoveel zijn. :)

Comment

Gewoon een bedrijfspand huren en je hebt weer ruimte.

Comment

Dat gaat me flink wat geld en investering kosten.
          En in deze regio zitten genoeg licht en geluidsbedrijven die het wat groter aanpakken, maar er niet volledig van kunnen leven.
          Is dus een beetje riskant. ;) Misschien ga ik ooit wel voor Citybeatz aan de slag, wie weet. :D

Comment

Ik ga zelf zowieso ook door met mijn drive-in.

Maar als je bijvoorbeeld bij Bax wil werken, wat voor personeel moet je dan zijn, om een normaal inkomen te hebben zoals normale beroepen?

Want als je daar medewerker bent, mensen helpen enz, daar verdien je veel mee denk ik.

Hoe oud moet je zijn om in een winkel te werken van licht en geluid?

Comment

Ligt er aan wat je wil doen. Ik ben een parttime copywriter. Kortom; ik voer producten in voor de webshop.
              Ik moet in ieder geval beschikken over een goede kennis van de Nederlandse taal (belangrijk!), kennis over licht en geluid (want alleen specificaties ophoesten en zeggen dat het er op zit kan iedereen ;) ), creatief en pakkend kunnen schrijven, goed opletten op bepaalde dingen (afbeeldingsgroottes bijvoorbeeld), een beetje overweg kunnen met een fotobewerkingsprogramma, enz.

Leeftijd is denk ik wat minder belangrijk, het gaat voornamelijk om hetgeen dat je kan. Ze zullen sowieso niet zomaar iemand van 14 neerzetten in de shop, of om producten te laten invoeren. Als je interesse hebt om een sollicitatie te doen kun je altijd een mailtje sturen.

Comment

Oke, want ik wil als ik rond de 16 jaar ben, gaan solliciteren bij een Licht & Geluid's bedrijf.
                nog 3 jaartjes... :(

Comment

Zelf ben ik van plan om volgend jaar EDM DJ/Producer opleiding te volgen aan de kunstacademie, indien ik toegelaten wordt natuurlijk :)

Comment

Rockacademie bedoel je? Ga alvast maar oefenen want die toelatingseis is heel streng ;)

Naar DJ'ing kijken ze niet, wel naar je gevoel voor muziek.

Comment

ik wil later iets met computers / electronica die richting, precies weet ik het nog niet, maar doe nu iniedergeval havo Natuur en Techniek met economie, dus kan nog alle kanten op

Comment

Later bij de TD of magazijn werker van een groot lichtbedrijf, verder zijn lichtontwerper of bediener ook nog mogelijkheden, zelfs verkoper kan het nog worden zo gauw het maar bij een lichtbedrijf is.

Comment

Landmacht, luchtmacht moet nog kiezen... hangt er ook af wat ik voor diploma haal op school. Ben nu bezig met mijn muziek leraar om te kijken of er opleidingen zijn voor producer/dj en wat daar de eisen voor zijn.

Comment

Voor DJ/producer zijn er verschillende opleidingen. Zoals de Rockacademie in Tilburg (strenge toelatingseis en havo/vwo vereist), de SAE in Rotterdam/Amsterdam/Londen/Parijs is een privé opleiding (dus duur) maar wel goed maar niet gericht op DJ'en en verder zijn er nog verschillende MBO studies op het gebied van muziek.

Comment

Mijn broer doet de SAE opleiding in Rotterdam. Totaal niet DJ gericht. Het heet ook audio engineering.

Comment

Working...
                              X