Announcement

Collapse
No announcement yet.

*HELP PLEASE* Een keuze maken DJ of motorcross..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• *HELP PLEASE* Een keuze maken DJ of motorcross..

Beste mensen op het Forum,

Ik ben nieuw op dit forum, ik ben 16 jaar.
    Ik 'draai' met een JB Systems beat4 mk2 set.

Ik heb de keuze van mijn vader gekregen om óf te blijven motocrossen, of de handel te verkopen en een goede Pioneer set aan teschaffen en dan lessen gaan volgen bij een DJ-school. Af en toe draai ik wel eens, als je dat zo kan gaan noemen op feestjes bij familie en vrienden, en soms in een kroegje oid

Nou ligt dus mijn probleem bij het feit dat motorcross een hele leuke sport voor mij is en ik er super veel plezier in heb, maar om het even reëel te houden, zal ik nooit van mijn leven een prof worden hierin en er dus nooit geld mee verdienen.

Aan de andere kant van dit verhaal, ik heb dus erge fun en plezier met lekkere nummers te draaien voor publiek. Ik zou mocht ik motorcross opgeven graag willen doorstromen naar betere kwaliteiten en voor echte discotheken staan en clubs etc.. Vip Room, club vie , saint tropez etc... De kans hierop is vele male groter dmv van een dj school tegenover het feit om prof te worden in motorcross.

Graag zou ik van jullie willen weten wat jullie hier over denken, en wat ik misschien het beste zou kunnen kiezen.

Alvast bedankt , dank je wel,
    De-Renzo

ik denk dat voor beide disciplines geldt dat als je er je centjes mee wilt verdienen (als in, in je levensonderhoud voorzien), je heel erg goed moet zijn en heel erg veel geluk moet hebben.
    Ik snap dat je het niet leuk vindt om te horen, maar: kies wat je het leukste vind om te doen uit deze 2 opties, en kies voor iets degelijkers om je centen mee te gaan verdienen.

Comment

Bovenstaand advies is erg saai, maar wel 100% juist.

Vergeet geld verdienen, kies wat je het leukste lijkt en doe je best op school.

Comment

Hartstikke bedankt voor je reactie, ik ben zeer geinteresseerd in beide 'hobby's' om het zo maar te noemen, en ik begrijp volkomen dat het niet beide kan, toch moet ik een keuze gaan maken. Het gaat zo zeer niet om het geld verdienen in de zin van elke maand (levensbehoeften etc.) maar meer dat het misschien best als een leuk zakcentje zou dienen. Ik doe nu een opleiding logistiek Supervisor, waar mijn tot nu toe mijn hoefddoel ligt om geld te verdienen, ook doe ik hier erg mijn best voor!(gem. 8).
        Ik heb met mijn vader besloten om a.s. Vrijdag naar de Pioneer DJ School open huis om daar eens wat informatie en ideën op te doen en vervolgens een weloverwogen keuze te maken.

Ik zal later horen wat dan mijn keuze sowieso is!
        Thanks!

Comment

Zoals al aangegeven.

Een dj is niet zomaar iemand die eventjes naar school gaat en dan zich zelf dj mag en kan noemen. Het is wel wat meer. Het belangrijkste van een dj is ervaring. Feesten draaien, klein groot maakt niet uit maar gewoon vlieg uren maken. Je publiek leren kennen en reacties af kunnen lezen. Als je denkt dat je zomaar in elke club, vip room evenement of festival aan de bak komt heb je het vaak mis. Dat vaalt vaak nogal tegen. Daarnaast als je er al in komt is het wereldje zo wisselend als het weer. Nu ben je hip en happening en over een x aantal keer is het nee sorry we hebben iemand anders. Nee dj zijn is het echt niet altijd en al helemaal niet makkelijk om op de echt bijzondere en leuke klussen te komen. Daarnaast is het ook nog eens 1 van de duurste hobby's ( ja stukken duurder als motorcrossen als je het een beetje leuk wil doen ). Om er wat van terug te verdienen of zelfs wat mee te verdienen gaat ook nog eens behoorlijk wat tijd en energie in zitten. Hebben we het nog niet over onderhouden en te blijven vernieuwen.

Maar goed tja motercrossen. Allemaal van dat zand in je gezicht. Op zondag ochtend naar de baan, vallen en opstaan. Spierpijn en ik word er nog moe van ook. Neeej dat is het toch ook niet.

Ik ga denk ik maar iets bij de bank doen. Erop liggen en tekenfilms ( simpsons of zo ) kijken.

Mijn punt is eigenlijk dat wij daar niet in kunnen en zouden moeten oordelen voor jou. De keuze ligt echt bij jou. Jij moet zelf de afweging maken.

Comment

Wat je zegt over dat de kans vele malen groter is om met dj'en je geld te verdienen gaat in mijn ogen niet op. Je wil niet weten hoeveel mensen zich hier op het moment mee bezig houden. Ik heb geen inzicht in welke factor, maar er zijn vele malen meer dj's dan dat er locaties beschikbaar zijn om te draaien. Naast jou zijn er in Nederland tienduizenden anderen met dezelfde ambitie.

Ik wil natuurlijk niet je glazen ingooien, maar wel eerlijk zijn over de realiteit. Wil je in deze discipline iets bereiken, dan geldt hetzelfde als de motorcross; jezelf er totaal voor geven. Denk er maar eens over na dat de dagen dat men uitgaat vooral in het weekend liggen (en feestdagen). Wil je iets bereiken, dan zal je altijd beschikbaar moeten zijn. Je bent altijd aan het werk wanneer je vrienden op stap zijn. Je kan geen aanbieding afslaan, want na jou komen 20 anderen die minimaal even goed zijn en de volgende keer vragen ze iemand anders.

In deze tijd zou ik de focus leggen op een goede opleiding, zodat je toekomst niet in het gedrang komt en daarnaast een hobby kiezen waar je jezelf het meest prettig bij voelt ;)

Comment

Beste ronald, ronennieshow, fridge,

Vandaag naar de opendag van de Pioneer DJ school geweest, zeer onder de indruk van alles en het hele gebeuren daar. Op de terugweg Nóg goed lopen brainstormen of ik blijf motorcrossen of ga verdiepen in het DJ'en, waar schijnlijk kies ik voor het draaien, maar daar ben ik zometeen of morgen pas zeker van!

Nog bedankt voor al jullie Feedback!

Comment

Working...
              X