Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
Ik denk dat jij het beste iemand meeneemt naar een bruiloft die ervaring heeft met die oudere muziek. Jij kunt echt niet zomaar in drie dagen tijd een complete 80/90 jaren collectie uit je hoofd gaan leren om te gaan draaien. Het gaat hierbij ook om het aanvoelen van publiek, het combineren van de juiste genres en kennis vergaren over muziek uit die tijd.
Neem een oom, vader of wie dan ook mee die wat kennis heeft mee van die muziek, anders ga je zeker de mist in. En dát is juist iets dat je zeker niet kunt maken op iets als een bruiloft!
Mocht je nu niet iemand hebben in je kring, zorg dan dat je een DJ inhuurt die wel verstand heeft van deze muziek en laat hem op jouw gear draaien o.i.d. Dan weet je in ieder geval dat het bruidspaar de tijd van hun leven heeft en dat jij niet wordt aangekeken op de muziek.
@ Patrick, bij een bruiloft zal dit hoogstwaarschijnlijk draaien om allround muziek uit die tijd. Onder meer een beetje rock uit de eighties, lichte house uit de nineties en wat pop uit 2000.
@ Patrick, bij een bruiloft zal dit hoogstwaarschijnlijk draaien om allround muziek uit die tijd. Onder meer een beetje rock uit de eighties, lichte house uit de nineties en wat pop uit 2000.
Dat verwachtte ik zelf ook maar aannemen doe ik niets, dus doorvragen! =)
Voor de jaren '80 is het wat moeilijker, maar het lijkt me handig dat je even de hitlijsten van die jaren doorneemt. Dan kom je vanzelf wel (hopelijk ook voor jou, anders heb je wel een probleem ;)) bekende tracks tegen. Vergeet overigens ook de jaren '70 niet, want een nummer als You're The One That I Want van Olivia Newton John & John Travolta is (helaas) altijd een goede plaat voor dit soort aangelegenheden. En die is uit 1978.
Ben het overigens wel met Rick eens. Het ligt er nu echt even aan wanneer je die bruiloft hebt, wie het bruidspaar is en wie de gasten zijn. Ken je het paar? Dan kun je makkelijk even met ze om de tafel gaan zitten wat zij willen. Heb ik ook regelmatig gedaan, dat werkt echt het beste.
Wat je ook kan doen is kijken op www.top40.nl, daar kun je de gehele top 40 van elke week vinden, tot in 1965! Verder kun je natuurlijk een stel verzamel-CD's kopen (en niet schrikken van het woord "kopen", een paar originele CD's ziet er alleen maar professioneel uit en zijn een investering in de toekomst!) waar je al heel veel mee kunt. Bij 80/90's denk ik zelf aan artiesten als Queen, Bryan Adams, en musical-muziek van Grease, Fame, etc. Maar let inderdaad op dat je hier alvast mee gaat oefenen voordat je echt op de bruiloft gaat staan!
Wat je inderdaad ook kunt doen is een DJ meenemen die al flink allround bezig is op bruiloften, hier kun je dan op leunen en heel veel van leren! Je kunt een deel hiervan vast wel in de prijs doorberekenen, en mocht dat niet kunnen maakt het ook niet uit; het is immers een leermoment en wederom een investering in de toekomst!
Ik snap eerlijk gezegd niet dat je zulk soort klussen aanneemt als je slecht thuis bent in deze muziekgenres. We hebben het hier wel over een bruiloft, de dag van iemands leven (in theorie dan ;) ) .
Probeer inderdaad een DJ mee te nemen die deze ervaring wel heeft en probeer ook een aantal keer met een DJ mee te gaan die ervaring heeft in deze genres. Daar heb ik persoonlijk ook veel van geleerd!
Echt allerlei muziek uit die tijd.. Ik ken wel iemand die uit die tijd is, en die dj is, Misschien kan ik even vragen of hij me wat cd's wil lenen, en helpen het aan te pakken. Op de website's ga ik zeker kijken!
Comment