Announcement

Collapse
No announcement yet.

Geef uw mening en help mij met mijn onderzoek!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Geef uw mening en help mij met mijn onderzoek!

Hallo! Ik ben Paul Tromp, een student van de Universiteit van Tilburg en deze korte vragenlijst is onderdeel van een onderzoek voor mijn afstudeerscriptie.

Uw deelname wordt erg op prijs gesteld en draagt bij aan een beter begrip van wat Nederlanders vinden van een aantal actuele maatschappelijke thema’s zoals klimaatverandering, de plaats die de overheid inneemt in onze maatschappij, (on)gelijkheid, mensenrechten, discriminatie en wetenschap.

Allereerst wil ik u vragen om een recent nieuwsbericht over klimaatverandering te lezen. Vervolgens wil ik u daar een aantal vragen over stellen. Daarna volgen er nog een aantal vragen over de overige thema’s. Tot slot vraag ik u nog naar enkele persoonlijke gegevens (uw opleiding, geslacht en leeftijd).

Dit onderzoek duurt ongeveer 7 minuten en uw deelname is volledig anoniem. Mocht u bepaalde vragen om welke reden dan ook liever niet willen beantwoorden, dan staat het u vrij om deze over te slaan. Daarnaast kunt u te allen tijde teruggaan om eerder gegeven antwoorden aan te passen. Ook is het mogelijk om de vragen eerst allemaal door te lezen voordat u besluit deze te willen beantwoorden.

Voor vragen en/of opmerkingen kunt u hieronder reageren. Alvast hartelijk dank voor uw deelname! Zodra de resultaten bekend zijn, zal ik deze hier ook plaatsen!

Klik op de volgende link om te starten met de vragenlijst:
    https://tilburgss.co1.qualtrics.com/...YqelQ3aGrA1WG9

Held.

Ik google op je onderzoekers en het eerste wat er boven komt is dat die 2 ''doktoren'' van jou onderzoekers zijn het gedrag van mensen wanneer ze opeens controversiële of andere schokkende informatie krijgen over bepaalde onderwerpen.

Mooi voorbeeld waar ze dit mee geprobeerd hebben is inderdaad jou opwarmen van de aarde.

Kortom NEE ze hebben helemaal (wat ik kon vinden ) geen onderzoek gedaan naar het opwarmen van de aarde. Nee ze hebben alleen onderzoek gedaan naar hoe mensen zouden reageren als je ze opeens verteld van goh de zuidpool is niet aan het smelten maar verder aan het bevriezen.

Enne ook alles wat op facebook staat is echt waar ;)

Sowieso vroeg ik me al af van waarom zou je dit hier plaatsen en dan zocht ik de link met de audio visuele wereld.

Succes met je onderzoek.
    Last edited by ronennieshow; Tuesday-17-05-2016, 20:01.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
      Held.

Ik google op je onderzoekers en het eerste wat er boven komt is dat die 2 ''doktoren'' van jou onderzoekers zijn het gedrag van mensen wanneer ze opeens controversiële of andere schokkende informatie krijgen over bepaalde onderwerpen.

Mooi voorbeeld waar ze dit mee geprobeerd hebben is inderdaad jou opwarmen van de aarde.

Kortom NEE ze hebben helemaal (wat ik kon vinden ) geen onderzoek gedaan naar het opwarmen van de aarde. Nee ze hebben alleen onderzoek gedaan naar hoe mensen zouden reageren als je ze opeens verteld van goh de zuidpool is niet aan het smelten maar verder aan het bevriezen.

Enne ook alles wat op facebook staat is echt waar ;)

Sowieso vroeg ik me al af van waarom zou je dit hier plaatsen en dan zocht ik de link met de audio visuele wereld.

Succes met je onderzoek.
      Ik begrijp jouw eerste zin niet helemaal: "die 2 ''doktoren'' van jou onderzoekers zijn het gedrag van mensen wanneer ze opeens controversiële of andere schokkende informatie krijgen over bepaalde onderwerpen"? De onderzoekers in het nieuwsbericht bestaan wellicht helemaal niet, het gaat met name om de inhoud van het bericht. Maar wel goed dat je die gasten even googled en niet zomaar alles aanneemt wat er in een nieuwsbericht beweert wordt!

Comment

Op een GSM alles opzoeken, wisselen tussen vensters en typen is niet altijd een even groot succes.

Kwam er op neer dat het verhaal in je opening van je vragenlijst niet klopt met dat wat in de praktijk waar is. Dat de achterliggende gedachte van de vragenlijst lijkt me anders dan dat jij de mensen doet willen geloven.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
          Op een GSM alles opzoeken, wisselen tussen vensters en typen is niet altijd een even groot succes.

Kwam er op neer dat het verhaal in je opening van je vragenlijst niet klopt met dat wat in de praktijk waar is. Dat de achterliggende gedachte van de vragenlijst lijkt me anders dan dat jij de mensen doet willen geloven.
          Misschien is dat wel precies wat ik wil testen ;)
          En ik ga de achterliggende gedachte van de vragenlijst natuurlijk niet prijsgeven aan de lezers.
          Als de dokter een patiënt een placebo geeft en erbij vertelt dat het een placebo is, dan werkt het 'medicijn' waarschijnlijk ook niet meer ;)

Comment

.... ik ga weer muziek luisteren....

Beter medicijn bestaat niet. :cool:

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
              .... ik ga weer muziek luisteren....

Beter medicijn bestaat niet. :cool:
              Hehe, groot gelijk heb je, enjoy! :cool:

Comment

Working...
              X