Announcement

Collapse
No announcement yet.

Grappige filmpjes / foto's/ geluiden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• dat hangt er ook alleen maar van af in welk segment je zit. op bovenstaande feesten maakt t niemand een zak uit, ik zou er eerlijk gezegd ook de geen d&b durven zetten.
    Als we kijken op onze bedrijfsfeesten is het merk ook niet belangrijk, maar de klanten betalen voor d&b omdat het nu eenmaal klinkt als geen ander systeem, ze kennen het merk wss niet, maar ze horen wel duidelijk het verschil. We hebben een presentatie moeten doen waar een gesimuleerd geluidsplan voor is gemaakt, en waar in totaal 16 stacks stonden, moest allemaal d&b zijn. Buiten de bedrijfsfeesten komt er trouwens ook meer vraag naar goede kwaliteit, mij lijkt de tijd van hard en schel voorbij te gaan (buiten carnaval). Een aangename high en mid, met een strakke bas, ook al kost het 100€ meer.

edit: is een beetje off topic aan het gaan, excuus
    Last edited by pjadskop; Thursday-24-01-2013, 22:56.

Comment

• Originally posted by pjadskop View Post
      d&b omdat het nu eenmaal klinkt als geen ander systeem
      Wat een onzin. Net alsof d&b het wereld wonder is waar geen enkel ander merk aan kan tippen. Sorry dat ik het zeg maar er zijn meer dan genoeg alternatieven.

Meyer
      Synco
      Turbo
      Martin audio
      Apogee
      L acoustics
      Adamson
      Function one
      Nexo
      EAW
      Sound Projects
      JBL ( array serie )
      D.A.S

Ook heb je dan nog eens het punt dat mensen het niet eens naast elkaar zullen horen. Al zit er maar een 2 uur tussen dan nog is het erg moeilijk om duidelijke verschillen te horen tussen 2 sets uit een meer dan gerespecteerd merk. Als ik dan met een meer dan net A- merk aan kom zetten durf ik me daar gerust voor te verantwoorden. Sterker nog. Ik denk dat de gasten het op een grote uitzondering daar gelaten ( of zeikerd die het altijd beter weet ) niet eens wat zal merken. Voor die mensen is goed goed op een gegeven moment. Die horen het echt niet meer. Maar je hebt wel gelijk. Ze betalen voor een d&b dus dan kan je het er ook neer zetten.

Aangezien wij in het wat minder budget segment zitten doen we het dus met een db technologies en een ad-systems. Klinkt meer dan goed genoeg voor waar wij staan. Dus waarom duurder kopen als niemand ons er meer door zal gaan betalen.

Comment

• ik refereer enkel naar d&b omdat in het hoge segment ik alleen met d&b gewerkt heb, en ik heb wijselijk geleerd dat je niks moet zeggen van zaken die je niet kent. De nexo's die ik gehoord heb kunnen er niet aan tippen (d&b c7 qsub of qsub q1, of c7 systeem vgl met nexo si1200/2000, alphaE, ps15 op ls 1200 bassen, geo T) en ook van wat ik ken van de JBL array ben ik niet onder de indruk.
        Met bovenstaande reactie wou ik eigenlijk ook een beetje opmerken dat ik het gevaarlijk vind als de gerespecteerde verhuurders (ik laat de verziekers buiten beschouwing) zelf al gaan beschouwen dat geluidskwaliteit niet meer zo belangrijk is als je "achterlijke" klanten hebt, als het maar hard gaat. Met kennis kun je een systeem dat niet in je opsomming zit wel goed laten klinken, zonder kennis/goesting kun je een A systeem enorm slecht laten klinken. Ik heb 100% respect voor de eerste categorie.
        Als de verhuurders al geen zin meer hebben om perfectie na te streven, dan ga ik toch wat minder naar fuiven gaan.

Was gewoon een gedachtegang, het hoort ook niet thuis in dit topic, dus ga ik mijn pleidooi hier afsluiten ;)

Comment

• Wij proberen zeer zeker altijd het maximale uit onze set te halen. Maar helaas krijgen we niet echt altijd de waardering voor ons werk en is het toch vaak weer het gaat toch wel hard he. Maar goed wil niet zeggen dat ik er dan ook maar meteen tevreden over hoef te zijn. Dus al doe ik het maar voor 1 iemand die het wel hoort ( of ik het dan ben of iemand anders ;) ) dan ben ik al weer tevreden. Ik doe het voor de hobby en een zeg maar beetje voor de sport om de pro's te laten zien van kijk met minder spullen maar weten waar je mee bezig bent kan je er ook een meer dan geaccepteerd en net iets van maken. Dan vind ik het nog veel erger als je jezelf de kampioen en pro noemt maar een echt top setje gewoon beroert kan laten klinken of dat je van alles op je podium aan spullen hebt staan en hangen en er gewoon niets mee doet.

Maar goed. Dan nu weer terug naar de nodige ( on ) zin van het leven.

Voor alle dj's die ad heten. Er is een nummer over u gemaakt
          Luister vooral naar de tekst en echt schitterend.
          Tadaaa

Comment

• is al een erg oud nummer hoor ronennieshow!

Comment

• Weet ik. Maar kwam het toevallig weer een keer in me playlist tegen en moest meteen denken aan alle beginnende ik wil dj worden. En oud of niet het blijft goed. Op een erg mooie manier toch een grapje over al die dj's.

Aangezien deze bij mijn weten nog niet geplaatst was dacht even delen. Filmpje van de zatte feest gangers was ookal weer een paar jaar gelede .

Comment

• Is het werkelijk mogelijk het dak eraf te feesten?

Testje van de Proefkonijnen.

Proefkonijnen - Kun je het dak eraf feesten

Comment

• Zou leuk geweest zijn als ze ook een dB metertje in dat tuinhuisje hingen. ;)

Comment

• Het is geen filmpje, foto of geluid maar wel een leuk linkje, vooral even bij stap 3 kijken:

Ik ga nu alle kabels voor zilveren kabels gesmeed door elfen bij maanlicht vervangen, gaat mijn geluid sneller:cool:
                    Last edited by joeri369; Tuesday-05-02-2013, 23:03. Reason: Linkje fixed

Comment

• Je linkje werkt niet helemaal, lijkt me.

Comment

• Laatste breek van de afgelopen So You Think You Can Dance theater tour.. Om weer even ontopic te komen

Comment

• Volgens mij had ik deze foto hier nog niet geplaatst. In November ben ik in Berlijn wel hele aparte parren filters tegengekomen.

Van het figuurtje zag je (uiteraard) niets op de vloer.

Comment

• Een gymdocent vraagt aan mij of ik licht kan verzorgen tijdens een dans/gymnastiek show in de gymzaal op andere lokatie van mijn school. Hij vraagt wat er nodig is, ik zeg onder andere een trussbrug van 8 tot 10 meter voor het frontlicht. Zegt hij, kunnen we die dan ophangen aan de ringen?

Hij is maar goed dat ze mij gevraagd hebben....

Comment

• Poosje terug ergens op internet nog een foto gezien waar ze inderdaad een trussje met spiegelbollen aan een stel gymnastiekringen hadden geknoopt... is er niet voor bedoeld.

Comment

• Ik moest inderdaad direct aan die foto denken toen. ;)

Comment

Working...
                                X