Announcement

Collapse
No announcement yet.

Grappige filmpjes / foto's/ geluiden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• daar ben ik helemaal mee akkoord, maar als wij op een dergelijk filmpje heel duidelijk die idioot zien, vind ik het vreemd dat hij in werkelijkheid niet zichtbaar was.

Comment

• De schuld bij de operaor leggen is biet echt reeel.
      Die kan niet alles overzien, en stind wellicht verder weg op een andere plaats als de camera
      Als je een landingsbaan op rent en geschept wordt door een landende boeing is het ook niet de schuld van de piloot: Je mag daar niet komen en das duidelijk: eigen schuld vette pech.

Comment

• ja, ook hier hellemaal akkoord en de fout ligt (zoals ik al eerder zei) niet bij de persoon die het licht bediend, maar mij lijkt het dat je voor dergelijke special effects misschien beter wat meer controlemanieren op het moment van afvuren hebt (maarja, ook hier blijkt dat praktijk en theorie altijd zo ver uit elkaar liggen).

Uiteraard twijfel ik er niet aan dat dit bedrijf zijn materiaal correct installeert (vlammenwerpers meer dan 5 meter in de lucht plaatsen, zou toch ver genoeg moeten zijn van publiek ;) )

Comment

• maar mij lijkt het dat je voor dergelijke special effects misschien beter wat meer controlemanieren op het moment van afvuren hebt (maarja, ook hier blijkt dat praktijk en theorie altijd zo ver uit elkaar liggen).
          Bestaat ook, Magic FX vlammenwerpers hebben infraroodsensoren die gewoonweg heel het systeem blokkeren als er een hitte-afgevend persoon of object te dicht in de buurt staat (zoals een mens).

Dit zijn vermoedelijk wat meer oudere of basic armaturen waarbij het een kwestie van 230V- of DMX-signaal is, eventueel vergezeld door een bepaald DMX-safetykanaal die op de lichttafel gepatched is (waarbij in een vuur-scene of chase dus een standaard ontgrendel-kanaal meegeprogrammeerd is).

Comment

• Typisch gevalletje van ´had je maar MagicFX producten aangeschaft inplaats van goedkope Chineze rommel´. Inderdaad een slechte zaak van de aanstuurder en de persoon die dat ding geplaatst heeft.

Comment

• Is dit niet een puntje organisatie / beveiliging?

Regel 1 is vertrouw je het niet of kan je het niet zien of wat dan ook dat je de veiligheid niet kan garanderen (dus dat er een kans aanwezig is dat er een idioot in klimt ) dan is het gewoon niet doen.

Als JIJ op de knop drukt dan zet JIJ hem dus in de fik. JIJ moet het idee hebben van oke het is veilig ik kan als je het niet vertrouwd NIET DOEN is het eerste wat ze mij hebben geleerd. Of dit nu een vca veiligheids cursus is of een heftruck certificaat halen of je gaat met je auto rijden. Vind je het niet veilig moet je het niet doen en maatregelen treffen. Of dit is in de vorm van extra beveiling, betere afrastering of andere effecten maakt niet uit. Als het niet op orde is niet doen.

Het is nu eenmaal een feit dat er op elk evenement waar dan ook idioten rond lopen. Helaas is dat nu eenmaal zo. Het is dan aan de organisatie om te zorgen dat het wel veilig kan en anders aan de gene die het bediend om te zeggen sorry ik kan het niet zien, er staat geen beveiliger die me een oke kan geven ik doe het niet.

Ik zou sávonds niet naar huis willen rijden met een mafkees die in de fik heeft gestaan op me geweten omdat ik wel gewoon op de knop drukte.

Enne goedkope china rommel? Hmmm dominator kennende zal dat wel mee vallen.

Comment

• Idioten lopen inderdaad overal rond. Ik kan me herinneren wat ik bij de TMF awards was een jaar of 3 geleden en dat er iemand op een verticale truss klom midden op het podium, hij werd er door 5 man van de beveiliging vanaf gerukt.

Ik heb zelf 2 vlammenwerpers uit China voor de heb-heb. Er komt vuur uit door 1 DMX kanaal boven de 100 te zetten, niks sensoren, niks safety kanaal niks veiligheid. In tegenstelling tot de tilt en hittesensoren van MagicFX is het spul uit China goedkoop (betaalde €60 per DMX vlammenwerper) maar zou het voor geen goud op locatie gebruiken.

Comment

• Robe deed een nieuwe productvideo van The Pointe de deur uit. Wow, indrukwekkend. Ik kan niet wachten tot onze bestelling geleverd wordt :D

Comment

• Zeer tof armatuur, vooral met die prisma's.

Comment

• Comment

• In onze branche heeft dit toch een bijzondere bijklank

http://www.nieuwsblad.be/article/det...mpaign=seeding

Comment

• Comment

• Omdat er veel muziekinstrumenten in voorkomen... :mrgreen:

Comment

• Denk dat ik hier niet mijn setje aan toevertrouw; http://link.marktplaats.nl/696338050

Comment

• Erg gaaf!

Comment

Working...
                                X