Announcement

Collapse
No announcement yet.

Grappige filmpjes / foto's/ geluiden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by SLGV View Post
    Wordt inderdaad gedaan met een (of meerdere) beamers.
    De techniek erachter is eigenlijk heel erg simpel, de uitvoering is alleen hendig veel werk.

Men neme een (goede) foto van het gebouw op de plek waar de beamer zal komen te staan. deze wordt vervolgens als achtergrond gebruikt in de (3D) video software. Hiermee worden dan de animaties over het "gebouw" heen gefabriceerd. Vervolgens worden deze animaties met een flinke beamer op het gebouw geprojecteerd.

beamer waarmee dit soort dingen gedaan worden zijn niet van het soort wat je voor een filmavondje gebruikt (oke er zijn uitzonderingen ) Dan moet je toch denken aan 10.000 tot 20.000 ansi lummen, zoals Sanyo PLCXF47, Barco FLMHD20 etc.)
    Kijk nu ben ik ook weer wijzer geworden!
    Het lijkt me dus niet echt iest voor de hobby. Al ziet het er wel ongelooflijk gaaf uit! Leuk voor oud en nieuw ofzoiets :)

@ Dynaspan.
    Dat is de Showtec Acrobat Wash movinghead. Of in iedergeval een kopie ervan.
    Last edited by BDB lasershows; Wednesday-07-12-2011, 20:03.

Comment

• Die dingen heb ik al een paar keer op een beurs gezien, het ziet er grappig uit maar dat is het dan ook. Een echte meerwaarde tov normale heads kan ik niet echt ontdekken.
      volgens mij heeft showtec ze ook (acrobat serie), maar wat je er mee moet?

Comment

• De oplossing voor dj's die in het rood draaien: een LIMITER.

Comment

• Geweldig haha!

Is een overweging waard :P

Comment

• Originally posted by SLGV View Post
            Wordt inderdaad gedaan met een (of meerdere) beamers.
            De techniek erachter is eigenlijk heel erg simpel, de uitvoering is alleen hendig veel werk.

Men neme een (goede) foto van het gebouw op de plek waar de beamer zal komen te staan. deze wordt vervolgens als achtergrond gebruikt in de (3D) video software. Hiermee worden dan de animaties over het "gebouw" heen gefabriceerd. Vervolgens worden deze animaties met een flinke beamer op het gebouw geprojecteerd.

beamer waarmee dit soort dingen gedaan worden zijn niet van het soort wat je voor een filmavondje gebruikt (oke er zijn uitzonderingen ) Dan moet je toch denken aan 10.000 tot 20.000 ansi lummen, zoals Sanyo PLCXF47, Barco FLMHD20 etc.)
            Bij het aansturen van deze projectoren wordt gebruikt gemaakt van mediaservers van o.a. Hippo, Martin enz.

Comment

• Die heb het naar zn zin

Hier nog één hahah:

Taken during the Monster Energy Drink presents Music As A Weapon Tour V featuring KoRn, Disturbed, and Sevendust. This is KoRn's lighting guy - I've never s...

[edit] nu ik verder kijk zijn er wel heel van dit soort filmpje, heerlijk om te zien :)
              Last edited by --Djdave--; Sunday-11-12-2011, 22:23.

Comment

• Het lijkt wel of hij nog geen gezin heeft en er nu aan wilt beginnen. Maar het kan ook gewoon meet een vrouw, maar weet hij dat ook??

Comment

• wat nou cdjs en mixers
                  hier een Akai MPC2500

klinky
                  Last edited by JONKIE; Tuesday-13-12-2011, 10:53.

Comment

• Niet grappig maar ik vind het wel een leuk festival overzichtje:

We love Dutch Festivals is a short compilation of the best dutch festivals mixed by DJ Clarence Carlos.This mix can be downloaded at http://snd.sc/vuXCmNCred...

Ik zag dit apparaat voorbij komen:

Wie weet wat dat is ?

Comment

• lijkt een beetje op de livid ohm

Comment

• Originally posted by --Djdave-- View Post
                        Die heb het naar zn zin

Hier nog één hahah:

Taken during the Monster Energy Drink presents Music As A Weapon Tour V featuring KoRn, Disturbed, and Sevendust. This is KoRn's lighting guy - I've never s...

[edit] nu ik verder kijk zijn er wel heel van dit soort filmpje, heerlijk om te zien :)
                        Haha, is toch wel een bekend gezicht. Als ik licht sta te schuiven op mijn favoriete muziek beweeg ik ook graag mee :)

Comment

• Mij mag je ook in dat rijtje toevoegen... Stilstaan achter een lichttafel? Nah

Comment

• Nou, als ik soms het licht doe sta ik ook altijd op de maat mee te springen. Hhahah, maar lightjockeys zitten tegenwoordig ook overal. Zelfs in de lucht!

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Of nog beter deze:

http://www.twitter.com/u2miracle http://www.u2miracle.comThere are scores of talented people heading out on the road with U2 in 2009. Carpenters, caterers, c...
                            Last edited by BDB lasershows; Wednesday-14-12-2011, 22:41.

Comment

• Zijn geen lightjockey's maar volgspotters. Bij de grotere podia en tours is het vrij standaard dat deze mee gevlogen worden.

Comment

• En wat nou als ze naar het toilet moeten

Comment

Working...
                                X