Legale muziekcollectie?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Wat vraag jij voor het draaien met of zonder drive-in show?
Collapse
X
-
Originally posted by youri119 View Postwat is een goede prijs voor een drive in show van geluid tot 100 man.
bestaand uit:
8 led parren 56
2 scanners
centereffect
dj set
2 jb systeem tsx 15
2 american audio subwoofer
2 jb syteem 700 versterker
ik hoop dat jullie een goede prijs weten.
alvast bedankt:D
Helaas ben ik niet helderziend, jij wel, als dat zo is moet je me echt maandag even bellen. Anyway, wat is je ervaring (hoelang draai je al?), hoeveel moet je papa geven om je te rijden, doe je het alleen?, waar wil je draaien, enzo enzo enzo
Gemiddelde huurprijs voor dergelijke set zal rond de 50 - 75 euro komen (als je TSX-15 kunt huren). Tel daarbij wat gekkigheid op voor je uren (á 8 uur), hoeveel ervaring je heb enz.
Of ga vanuit je kostprijs werken, maar dat is van jou niet van belang.
Comment
-
Ik vraag 100 euro per 4 uur, incl alle apparatuur. En als ze een uur extra willen, kost het 20 euro.
Ik neem mee:
Geluid:
1 x DJ-set in flightcase (2x Pioneer cdj400 + Reloop rmx-40)
1 x Microfoon
2 x Speakers op statief (Behringer eurolive B212A, 800W totaal)
1 x Laptopstatief & laptop
Licht:
1 x Showtec Microspot LED Movinghead
1 x T4-bar met 4x par 56
1 x Mushroom lichteffect
2 x HQ Power Space 250
1 x Rookmachine (Antari f-80z)
1 x DMX-controller (JB-Systems SM1612)
1x ADJ Dura truss System
En voor clubs / kroegjes die al apparatuur hebben, alleen nog een dj zoeken, kost het ongeveer 20 euro per uur.
Zijn dit nette prijzen? of is dit te hoog gegrepen.
Comment
-
Originally posted by Rick View Postover prijzen valt niets zinnigs te zeggen zonder te weten hoeveel ervaring je reeds hebt.
@ Dj-scratch.
Persoonlijk denk ik dat je aan de lage kant zit met je prijs, maar dit kunnen we pas goed beoordelen als je ook wat meer verteld over hoeveel ervaring je hebt, en het type feestjes wat je draait enz.
Zelf vraag ik voor de complete avond (basic licht (2 fourbarren + 3 effecten) en geluid gedurende 5 uur) €300,- Ieder uur extra is €40,-. Ik heb inmiddels 5 jaar ervaring in het Drive-in-show draaien, waarbij voornamelijk: 70's, 80's, nederlandstalig en apres-ski (de jaarlijkse feestavonden van verenigingen, en doorsnee verjaardags feestjes enzovoorts dus) . Ik heb dan wel geen kvk enzovoorts, maar ik probeer toch minimaal de spullen af te schrijven, en er zelf ook nog een leuk zakcentje aan over te houden :cool:.
Comment
-
Ik draai al 2 á 3 jaar lang, heb sinds anderhalf jaar een drive in show. Ik heb bij verschillende drive in shows in de buurt meegelopen. Ik draai voornamelijk: top40, nederlandstalig en carnaval, maar ik heb eigenlijk alle soorten muziek. Ik draai op verschillende feesten, onderandere: examenfeesten (examenstunten), verjaardagsfeesten, bruiloften (samen met een oudere vriend), schoolfeesten ect.
Ik heb ook geen kvk, dit doe ik voorlopig als hobby, en misschien groeit het wel uit als een ''baan'', maar dat zie ik wel.
Comment
-
En die €100,- euro die je op een avond verdient? of misschien wel €160,- als je geluk hebt, deel je die met die oudere vriend? In dat geval hou je laten we zeggen €80,- over. Steek je dit geld in je eigen zak, of leg je hier een deel van apart voor het geval er iets kapot gaat?
Comment
-
Hallo,
ik draai nog niet zoveel, het is meer een thuishobby dan feestjes. Tot nu toe. ik wil er meer mee op pad.
Wat ik heb:
Geluid
- 1 laptop
- harde schijf met zo'n 20.000 nummers
- Hercules Rmx Dj Console
- Dap palladium 900
- 2x Phonic Dual 15'' 2-way stage speaker( 600watt, 1200watt peak)
- 1x Sennheiser Freeport E35
- Behringer Hpx2000 koptelefoon
Het is bij mij natuurlijk ook mogelijk om bij te huren. Maar dan weet ik de prijzen natuurlijk niet.
Licht:
1x Dj booth
2x Musicson wind-up 5,30m 125kg met trussadapters
3x 2m vierkante truss
1x Showtec Scanmaster mk2, Dmx controller
2x Showtec Microspot, movinghead
2x Showtec Firestorm, scanner
2x Shogun G-30, Laser
1x Showtec Gobobeam, stand alone of op geluid
1x Showtec Aquatic, stand alone of op geluid
2x Showtec Fogjet, rookmachine
Hier is het ook mogelijk om bij te huren, weer weet ik hier de prijs natuurlijk niet van.
Graag zou ik weten wat jullie hier ongeveer voor zouden vragen, als complete set. En als alleen geluid set en licht Set, dus los van elkaar. En graag per lamp een prijs. En dit allemaal MET Dj(dus brengen, opzetten, testen, feesten, afbreken en mee terug nemen word door mij gedaan) en ZONDER Dj(Alleen brengen, opzetten, testen, Na het feest weer afbreken en mee terugnemen).
Dit omdat ik het als complete set wil verhuren, alleen geluid of licht en alles los. en dat met of zonder Dj.
Dit gaat alleen over de apparatuur!
Ook zou ik graag willen weten omdat ik de ene keer 4 uur draai en de andere keer 6 uur:
- Wat tellen jullie bij afschrijving voor deze apparatuur?
- reiskosten per km. En hoeveel km's zitten erbij de prijs inbegrepen?
- Wat hebben jullie als gemiddeld uurloon?
- hoeveel zouden jullie mij per uur geven, als je mij op een feestje zou willen(jullie als klant)?
- Wat vragen jullie na 0:00 voor uurloon?
- als ik nog iets vergeet laat het dan aub weten, en probeer dan gelijk antwoord te geven.
Ik zie jullie antwoord graag te gemoed.
Met Vriendelijke Groet,
Rene Smael
Comment
-
Even iets anders tussendoor, ik zou wel zorgen voor wat basislicht, in de vorm van (led)parren of de zogenaamde 'pannekoeken'. Je hebt alleen effectlicht en dat wordt na verloop van tijd erg druk. (Het is dan ook EFFECTlicht, dus iets wat je zoveel mogelijk afwisselt. :)) Hiernaast kan je met LED-basislicht ook erg nette kleurenchases maken.
Overigens, volgens mij reageert een Aquatic niet op geluid, maar kan je alleen de snelheid van de disc instellen en of het kleurenwiel draait of niet.
Hiernaast kun je al eens beginnen door zelf aan het rekenen te slaan. Wat wil jij in de loop der tijd afschrijven, wat vragen je concurrenten in de buurt, hoe zit hun kosten-opmaak ongeveer in elkaar? Probeer zelf eens een realistische berekening te maken en hier kunnen wij vervolgens commentaar op geven.
Comment
Comment