Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Wat vraag jij voor het draaien met of zonder drive-in show?
Ik heb een show voor 500 man voor een eindfeest van een school in rotterdam..
De kosten zijn:
Ev rx dubbel huren 175 Euro
3000 watt strobe met besturing huren 25 Euro
4 extra parren 50 Euro
Huur van een busje en brandstof ervan.. 57,50 Euro
Wat zou jij rekenen?
ik denk alleen voor dit al aan gezien je het huurt misschien ook je eigen spullen er bij toch 400/500 Euro voor een feest van 500 man ja dan zit je daar wel op
Marktconforme prijzen bij ons in de regio beginnen vanaf € 250.- excl. BTW. Hiervoor heb je dan een fatsoenlijke dj die de boel aan het zwingen krijgt. Een kleine geluidset bestaande uit twee topkastjes en een simpel parsetje. Ik weet dat wanneer je dit in de randstad ga doen je makkelijk het dubbele kan vragen. let op mensen wil dan wel vermaakt worden.
Tot een man of 500 man een trusscarre in het midden met vier msd scanners, 16 par, paar mh`s vroegen wij al snel 800 - 900 euro.
Ik wilde al zeggen, voor dat geld ga ik niet eens inladen...
Voor een beetje schoolfeest wordt snel 1500 toto 2000 euro uitgetrokken. Dus de helft voor het licht & geluid is niet raar ofzo. Zels in zeeland hebben ze er dit voor over. Onderschat scholen financieel niet, die zitten er vaak beter bij dan alle mensen op dit forum bij elkaar.
Dan nog als dj: op het moment krijg ik van boekingsbureau zo'n 30/35 euro per uur.
Bij welk boekingsbureau zit jij dan? Website, naam, adres, krijg je dit zwart, heb je contract getekend, waar wordt die 30/35 dan op gebaseerd?
Is niet echt een boekingsbureau, zo noem ik het maar gewoon. Maat van mij organiseert feesten hier in de buurt, ik draai voor hem. Dit krijg ik inderdaad zwart, en verschilt soms. Dit is gemiddeld. Bij goed bezochte feesten krijg ik wat meer, en soms wat minder.
Op het moment hebben we 1 standaard show: 4 X par56 2 grote lichteffecten 1x 1500 watt strobe 1x Martin magnum 550 1x Antari F80z 2x lichtstatieven tot 3 m, 2 x 150 watt Laney ct-12 (Hoge gevoeligheid dus minder watts) Yamaha Mengversterker, Dateq Crew, nog wat lichtbesturing (dimpack ed) en nog wat dingen. Deze show ging afgelopen zaterdag voor 75 euro mee incl Benzine. Was voor nog geen 30 man (afscheidsfeest groep8 ). Deze set gebruiken we meestal tot 50 man als het groter is komen er nog een paar kleine dingetjes bij en moeten we kijken of het geluid ermee door kan of dat er 2 subjes bij gehuurd moeten worden. Dan wordt de prijs uiteraard duurder
Als ik nu ga draaien draai ik meestal 3 kwartier tot een uurtje ongeveer.
Hier krijg ik dan 25 euro voor, en draai dan zowel met vinyl als met cd's.
Ik heb nu ook een maandelijkse residentie bij een jeugddisco, mag hierbij een setje jump draaien en daarbij nog wat top 40 samen met een andere dj die ik ken en iedere maand komt er nog een gast dj bij, dus in totaal draai ik dan 1,5 tot 2 uur, nou hebben we afgesproken dat als het normaal (rustig) is 25 euro krijgen en als er boven de 100 (richting 120) mensen aanwezig zijn het verdubbeld word en mocht het nog voller worden dan krijgen we nog een bonus.
Wanneer is het ook eigenlijk een goed moment om meer te vragen, en dat je dan niet als de dj die veel vraagt en denkt dat die dan zo goed is over komt?
25 euro is best wel een minimaal bedrag, gezien voor een slordig uurtje is 25 euro een leuk uurloon voor jouw leeftijd.
Wat geef je per maand uit aan CD's / platen / apparatuur / tassen etc. dat moet je toch ook wel terug verdienen?
Toevallig ook nog vrienden in de buurt in zelfde wereldje, wat vragen / krijgen die enz? Ga eens rondkijken misschien is je prijs wel achterhaald. Wanneer je echt kan zeggen dat je altijd het publiek uit hun dak kan gaan, wat (serieuze) referenties hebt kun je je prijs met een gerust hart naar boven gooien.
Momenteel gaan hier shows weg vanaf 145,00 (4 spotjes, dj setje, klein geluidset) niet voor minder, incl. DJ, roadie en voor 4 uur. Als je weet dat een bandje vanaf 600 begint is het nog hardstikke weinig. Echter zit ik niet in het populaire jongere segment maar in het wat sirrieuzere oudere werk voor verjaardagen (50 jr) / bruiloften etc.
Voor de mensen die zeggen, 16 jaar dat je een bruiloft doet, echter ik draai amper omdat hij mijn doel niet ligt, mijn interesse ligt ergens anders (economisch organisatorisch en techniek), ik huur daarom altijd een ervaren DJ in :) met goede leuke afspraken hou je nog genoegl (70%) over op een show. Ja ik hoef er ook niet van te leven..
Ehm tja ik draai de dance wel bijna allemaal illegaal, heb wat singles en vinyls maar dat is ook niet zo recent.
Bij die jeugddisco's krijgt de dj die ook all round enzo draait precies hetzelfde als mij. En laatst draaide ik een b2b set en de dj waarmee ik draaide kreeg ook 25 euro.
Qua uitgaven koop ik om de maand ong. een platen pakket van 60/70 euro, ik wil nog wel sparen voor een (setje) 800 mk2 maar daarvoor ga ik echt niet me prijs omhoog gooien.
Tot nu toe niet echt dat omdat ik kwam er mensen kwamen en dat de hele tent vol was maargoed.
1 advies; Tot 350 personen ga je echt niet trekken hoor.
Verder, wat vroeg je voorheen en wat waren daar de reacties van klanten op? Hoe is de kwaliteit van je show?
Dit moet je wel zelf een beetje afwegen en afhankelijk van hoe je je set presenteert, kun je weinig of veel vragen.
Kijk rond bij collega's in je buurt en probeer je prijs af te stemmen op de kwaliteit en kwantiteit die jij levert t.o.v. je collega's.
Comment