Berichten verplaatst. Ik wist dat we hier nog een topic over hadden. ;)
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Wat vraag jij voor het draaien met of zonder drive-in show?
Collapse
X
-
Originally posted by Rick View Post1 advies; Tot 350 personen ga je echt niet trekken hoor.
Verder, wat vroeg je voorheen en wat waren daar de reacties van klanten op? Hoe is de kwaliteit van je show?
Dit moet je wel zelf een beetje afwegen en afhankelijk van hoe je je set presenteert, kun je weinig of veel vragen.
Kijk rond bij collega's in je buurt en probeer je prijs af te stemmen op de kwaliteit en kwantiteit die jij levert t.o.v. je collega's.
maar ik had hiervoor nog niet echt prijzen ook ben ik maar weinig geboekt met die set die ik hiervoor had (eigenlijk logisch ook met 2x 100 watt), daardoor de aanschaf van deze speakerset.
Comment
-
In een gymzaal mogen van de brandweer maar 250 personen. De 350 personen die jij belooft is dus bijna anderhalve gymzaal, en dat is veel. Erg veel zelfs. Ik denk dat je met de DanceShade zo'n 250 personen aan zou kunnen, mits de omstandigheden bijna ideaal zijn, de toppen genoeg hoog hangen, binnen zetten en je alles uit de set perst wat je hebt. Tevens wordt dit dan geen hardstyle-beukfeest, maar meer een veredelt achtergrondfeest. 350 personen kan ook wel, maar dan moet je niet buiten staan en het als achtergrondgeluid gebruiken.
Comment
-
Maar 9 van de 10 keer sta je wel op een verjaardag/bruiloft/jubileum te draaien. En voor die toepassingen ga je die 350 personen echt niet redden. Denk ook eens na hoeveel herrie dat publiek maar niet maakt en hoe jij dáár weer overheen moet komen. Je gaat er immers stiekem wel vanuit dat je in een stille zaal komt, maar 350 man aan publiek maakt een boel herrie. Zeker omdat zij elkaar moeten overstemmen om elkaar te kunnen verstaan.
In dat geval is zelfs 250 man aan de ruime kant genomen.
Dan heb ik het alleen nog maar over geluid gehad. Het licht is dan ook zwaar ontoereikend en een groot deel van je publiek staat vervolgens in het donker. Nu kun je wel al je lichteffectjes aanzetten, maar dan wordt het een grote ongeorganiseerde kermis. (Zeker bij lichteffecten die geluidsgestuurd zijn.)
Terug naar het geluid. Op de meeste feesten begin je vaak met gematigd geluid, maar de ervaring is dat je tegen het eind van de avond tegen het maximale van de set aan zit. (Omdat je oren 'wennen' aan het geluid van de luidsprekers en je dus geen idee meer hebt van volume.) Op het moment dat je al start met muziek tegen het maximale van de set, zul je aan het einde van de avond niet meer doen dan óf de set constant tegen zijn max aan spelen, óf er overheen gaan en je set om zeep helpen.. en dat zou zonde zijn.
Zelf doe ik feesten tot maximaal 125 man en dat is gebaseerd op een gemiddeld allround verjaardagsfeest waarbij het publiek erg gemengd is en dus niet iedereen op de dansvloer staat. Dit gaat nog prima met de twee SP1500A's, maar meer moet ik er echt niet mee doen.
Qua licht neem ik dan een lichtbrug mee met 4x PAR 56, twee Aztek DJ Robo scans, Koollight/Boost laser, 2x Solar lichteffect en 4 ledtubes aan het meubel. Precies voldoende voor het soort feesten waar ik voor draai.
En aangezien je een prijs vroeg, deze show gaat weg voor 200 euro. Dat is een 3 uur durende show, uit te breiden met extra uren á € 25,- vóór 0:00u en € 50,- ná 0:00u.
De kwaliteit van deze show kun je o.a. bepalen door op deze, deze en deze foto te kijken, waarbij de eerste de meest recente is en de laatste de oudste.
Comment
-
Klopt, die 250 was ook inderdaad onder ideale omstandigheden en dat betekent dus vrij stil. Als je echt wilt beuken zou ik er 125 man mee aandurven, maar dan bedoel ik dus wel een beukfeest met veel hardere stijlen met veel bas. Voor overige feesten zou ik niet verder durven gaan dan 175-200, maar dat kan nog net.
@Rick: krijg jij 125 man aangedraaid met twee SP1500A'S? Dat is wel weinig aan geluid, ik neem aan dat het dan best wel achtergrondmuziek is? Zelf neem ik tot de 80 personen de eigen TSX15's mee, tot 150 zet ik er één dB Sub15 onder, daarboven zet ik er nog een Sub15 bij, in totaal dus twee. Daarmee durf ik wel tot de 250 te gaan, mits met crossover. Daarboven ga ik toch echt aan wat groter spul denken, bijvoorbeeld nog een Sub15 ertussenin zetten en dB topjes huren. Dat is het makkelijke van goede collega's met een drive-in show:) Tot 80 man vraag ik zo'n 125 tot 150 euro voor, tot 150 wordt dat richting de 180 - 200, met nog een sub erbij gaan we er een mooi prijsje van maken. Dit is dan inclusief een setje parren, eventueel twee, en een paar basic effecten.
@Roderickk: daar vergis je je in denk ik, heb je de DanceShade wel eens gehoord? Deze draagt heel ver voor een budgetset, en de bassen van de veredelde 15 incher klinken goed door door de grote kast eromheen.
Comment
-
Originally posted by LaRoche View Post@Rick: krijg jij 125 man aangedraaid met twee SP1500A'S? Dat is wel weinig aan geluid, ik neem aan dat het dan best wel achtergrondmuziek is?
Comment
-
@ roderickk: dan gok ik dat er genoeg mensen op de hockey rondlopen die iets minder goed horen? 150 man met een EV tour X? Daar kun je een aula mee volgooien!
Als het bij ons echt hard moet, dus dat wil zeggen tot zo'n 2000 man, gaat er bij ons een verhuurorder uit bij één van onze verhuurpartners. Deze biedt ons twee RCFEvent 6000's + 2 of 4 subwoofers, waarvan ik het type niet weet maar wel dat het de voorloper is van de RCF 4PRO 8002-AS subwoofer. Maar dat is echt een beukset, en prijzen zijn op aanvraag. Daar ga ik namelijk bij uit van de situatie, de grootte en de aard van het feest;)
Comment
-
Ik doe zelf feesten tot maximaal 500 man (daarboven alleen in overleg)
Geluid word altijd extra ingehuurd boven de 150 man, licht haal ik altijd wel de 500 (4x mac 250 wash, 8x mac 250 entour, 4x mac 250 + een hele berg parren en blinders) hangt van het type feest af ofdat er nog licht bij gehaald word. Licht tafel word altijd ingehuurd, Avolites pearl of wholehog3 (opnieuw hangt van het feest af)
Kosten: €1500,- (maar dit bedrag is natuurlijk erg wisselend en hangt er vanaf wat er allemaal moet komen en extra moet worden ingehuurd
Kleine setjes met 4 parren en 1 geluidsset voor klassenfeesten kost ongv. €75,-
Comment
-
Op basis van losse verhuur is het echt een spot prijs, jammer dat je zover weg zit anders had ik graag zaken gedaan ;-)
Hier gaat op basis van losse verhuur een Dj set (mixer, dubbele cd speler), twee actieve tops en setje par56 shors weg voor € 110,00 incl. BTW.
Alszijnde een drive-in show worden zulke sets weggezet voor € 350,00 incl. BTW maar dan heb je natuurlijk wel: een compleet verzorgde avond (4 uur), incl. DJ, vervoer, mobiele DJ set (Pioneer dj set, muziek pc, lichttafel en andere randapparatuur in twee grote flightcases), voorzet meubel, achterdoek.
Originally posted by LaRoche View PostAls het bij ons echt hard moet, dus dat wil zeggen tot zo'n 2000 man, gaat er bij ons een verhuurorder uit bij één van onze verhuurpartners. Deze biedt ons twee RCFEvent 6000's + 2 of 4 subwoofers, waarvan ik het type niet weet maar wel dat het de voorloper is van de RCF 4PRO 8002-AS subwoofer.
Comment
Comment