Announcement

Collapse
No announcement yet.

Het komen aan opdrachten/boekingen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Het komen aan opdrachten/boekingen

In een ander topic werd veel gesproken over dat iedereen een dipje had.

Ik trap af met de sterke quote van Jochanan
    Originally posted by jochanan
    Ik denk dat jullie zelf eens wat initiatief moeten nemen om klanten binnen te krijgen. Bij ons komen ze ook niet aanwaaien. Helaas :oops: . Bedenk eens een apres ski road show en zorg dat je in de zomer al aan het bellen bent om in de wintermaanden vol te staan. Bedenk je een leuke concept dan is daar echt wel animo voor. Ook die cafes en campings willen mensen binnen en hebben daar echt wel een paar honderd euro voorover.

En nu wil je weten hoe wij aan onze boekingen komen?

Het begint allemaal bij het eerste feestje, vern**k je die dan kan je het wel vergeten. Het gaat dus om hoe jij je publiek vermaakt (het maakt niet uit hoe je dat doet, maar doe het goed). Je show moet er verzorgd uit zien, je moet de juiste contacten hebben. Alles moet dus gewoon Pico Bello in orde zijn, als mensen weten dat je goed bent maakt het opzich niet meer uit wat je kost. Ze weten dan dat ze waar krijgen voor hun geld.

Maargoed vroeger vroeg ik altijd zelf of ik overal mocht draaien (gratis). Ik kwam binnen bij El Toro en heb daar ontzettend veel geleerd en toen is het balletje gaan rollen. Ook zelf feesten organiseren is ontzettend goed voor je naam (mits het goede parties zijn offcourse). Mee gaan met je publiek is belangrijk, veel mensen en de juiste mensen kennen is belangrijk (ga bijv. eens op vrijdag middag naar de stad en naar het café met de populairste mensen van je stad), aan deze mensen kan je ontzettend veel hebben.

Als je een goede set kan neerzetten voor de juiste prijs en je hebt de contacten en een naam opgebouwd word je veel geboekt :)

En dat kan héél erg snel gaan. Vorig jaar had ik amper iets te doen en nu in december heb ik zo'n 10-12 gigs staan 8)

WAT JE DOET: DOE HET GOED!!

Comment

Hoe ik aan boekingen kom.

Veel mailen , bellen en zo nu en dan mond tot mond reclame.
      Daarbij helpt het als je bijvoorbeeld een resedentie in een bekend cafe in de buurt heb.
      Daarbij moet je nooit teveel hooi op je vork nemen en bieden wat je kan bieden.

Kom met leuke aanbieding 3 keer boeken is de 4de keer 25 % korting bijvoorbeeld....

Comment

partysound, ik vind het niet erg wanneer je een spelfoutje maak. Maar volledige zinnen die niet te lezen zijn heb ik wel een probleem mee. Dus lees je post voortaan even door voordat je hem plaatst.

Verder wil ik even toevoegen dat een profi website ook een versterking is van het geheel. Zorg dat je referenties erop staan en dat je duidelijk aangeef wat je draait. Zeg niet dat je alles kan, want dat bestaat gewoon niet.

Verder zal je toch zelf moeten gaan rond bellen om bijvoorbeeld een camping tour in de regio te organiseren. Ik spreek uit ervaring dat die heel lucratief kan zijn. Bied ze een contractje aan voor een paar duizend euro. Hiervoor kom je drie keer draaien, een keer met een apres ski show en een keer met een semi bekende zanger. Zo heb je een compleet programma en hoeft die camping geen boekingsbureau`s in te schakelen waar ze een hoop geld aan kwijt zijn.

Let op begin in december/januari al te bellen. Want in februari/maart heeft iedereen zijn programma voor het hoofdseizoen al klaar.

Comment

Verder zal je toch zelf moeten gaan rond bellen om bijvoorbeeld een camping tour in de regio te organiseren. Ik spreek uit ervaring dat die heel lucratief kan zijn. Bied ze een contractje aan voor een paar duizend euro. Hiervoor kom je drie keer draaien, een keer met een apres ski show en een keer met een semi bekende zanger. Zo heb je een compleet programma en hoeft die camping geen boekingsbureau`s in te schakelen waar ze een hoop geld aan kwijt zijn.

Let op begin in december/januari al te bellen. Want in februari/maart heeft iedereen zijn programma voor het hoofdseizoen al klaar.
          Toevallig gaan we hier binnenkort ook mee beginnen. Wellis waar geen apres ski show; Maar wel een grote tour in het buitenland :wink:.

Comment

Ik ben ook bij mij op school begonnen met een klein drive-in showtje, kheb het toen gewoon goed gedaan en sindsdien draai ik standaard op elk feest bij mij op school :) . (Buys Ballot College)

P.S.
            Originally posted by Robert
            Hier ben ik het inderdaad echt mee eens..
            Als je bijvoorbeeld een keer wordt gevraagd voor 1 of ander Hip-Hop feest en je draait echt bijna nooit Hip-Hop, accepteer dit dan bijvoorbeeld niet. Je hebt dan een redelijk grote kans dat je het inderdaad vern**kt.

Ik zou dat i.i.g. nooit doen.

Comment

Het ligt er natuurlijk aan welk doelgroep je witl bereiken. Nu heb ik geen idee wat het budget van een camping is, maar bruiloften is toch een hele lucratieve dienstverlening. Gaat altijd goed (bijna altijd dezelfde muziek, klein standaard lichtsetje, geen extra personeel etc.) en als je de sfeer er eenmaal in hebt kun je doen wat je wilt en iedereen heeft een geweldige avond.

Campings zijn naar mijn idee meer gericht op de jongere generatie die een nummer van 3 weken geleden al "oud" vinden en veel eisend zijn op het gebied van "nieuwe muziek". Ik spreek uit ervaring gezien het aantal schoolfeesten per jaar.

Comment

Dat is inderdaad waar.

Ik merk vooral dat ik het moet hebben van mondtotmond reclame, en dat kan bij alle doelgroepen. Als je ergens gewoon een top-show neerzet dat de volgende klussen vanzelf wel komen. Het gaat toch van, "Weet jij nog een dj?" "Nou, ik was laatst op een feestje van mien en daar deden ze het wel heel leuk, ik zal wel vragen aan mien hoe dat ging", en dan gaat 2 dagen later de telefoon of we een feest kunnen doen. Enigste manier waarop je jezelf moet bewijzen is door topshow's neer te zetten, iedereen lekker los laten gaan, en het liefst ook nog gewoon een nette show neer te zetten, dusl ekker afgewerkt ;)

Comment

Het ligt er natuurlijk aan welk doelgroep je witl bereiken. Nu heb ik geen idee wat het budget van een camping is, maar bruiloften is toch een hele lucratieve dienstverlening. Gaat altijd goed (bijna altijd dezelfde muziek, klein standaard lichtsetje, geen extra personeel etc.) en als je de sfeer er eenmaal in hebt kun je doen wat je wilt en iedereen heeft een geweldige avond.
                  Het voordeel van een bruiloft is dat er grof geld wordt betaald voor een drive-in show, maar dan moet je wel echt goed zijn. Voor de mooiste dag van je leven heb je wel een paar honderd euro extra over, als het maar een top dag wordt. Vergeet overigens niet dat een band ook pas vanaf een euro of 800 komt opdagen.

Iemand die niet weet welk nummer uit de jaren 70 of 80 komt of het verschil niet weet tussen een wals en een jive moet dit soort klussen dus niet aanpakken. Doe je dit wel kan je heel hard op je bek gaan en dus negatieve reclame verspreiden. Bedenk wel dat diegene die op het feest aanwezig zijn aan gemiddeld 2 mensen zal vertellen dat het een top dj was en aan zeker 15 mensen wanneer het een klote dj was. Of te wel mensen belichten altijd de slechte kant en de goede kanten komen amper aan de orde.

Volgens mij heb ik het al eens eerder gepost, nog een aantal tips om aan boekingen te komen.
                  - Goede overzichtelijk website, goede ranking
                  - Blijf je site updaten ivm ranking
                  - Flyers en kaartjes laten maken met aan de voorkant informatie en de achterkant een mooie foto van je mooiste klus
                  - Creatief zijn in je shows
                  - Af en toe voor nope draaien wanneer het een belangrijke klus is waar je juist weer boekingen aan over kan houden.
                  - De juiste mensen leren kennen (ook weer niet de slijmbal gaan uithangen)
                  - Af en toe een grote mond hebben wanneer je zeker weet dat je het aankan.

Comment

Originally posted by Steven
                    Ik ben ook bij mij op school begonnen met een klein drive-in showtje, kheb het toen gewoon goed gedaan en sindsdien draai ik standaard op elk feest bij mij op school :) . (Buys Ballot College)

P.S.
                    Originally posted by Robert
                    Hier ben ik het inderdaad echt mee eens..
                    Als je bijvoorbeeld een keer wordt gevraagd voor 1 of ander Hip-Hop feest en je draait echt bijna nooit Hip-Hop, accepteer dit dan bijvoorbeeld niet. Je hebt dan een redelijk grote kans dat je het inderdaad vern**kt.

Ik zou dat i.i.g. nooit doen.
                    als je met bijna geen feest zit, dan pak je alles aan wat je aan kan pakken.. dus ook een hiphopfeest?
                    vooral als je net begint!

Comment

Originally posted by Vincent
                      als je met bijna geen feest zit, dan pak je alles aan wat je aan kan pakken.. dus ook een hiphopfeest?
                      vooral als je net begint!
                      En als je dat alsnog verkloot, zit je wel al met een slechte naam... die moet je dan maar weer helemaal recht zien te krijgen. Het lijkt mij nuttiger om je in die tijd alleen bezig te houden met hetgeen waar je het beste in bent en wat je zelf ook het leukste vindt.

Comment

het leukste vind je waarschijnlijk het draaien in het algemeen, ik als "de lichtman" heb niet veel problemen met de muziekstijlen die we moeten draaien.

oefen goed op de muziekstijl die je moet draaien op de geboekte dag..

Comment

Nee, waarom oefenen? Techniek is niet het belangrijkste. Liever een slechte mix van 20 seconden dan een slechte plaat van 3 minuten. Als je de hele avond hiphop moet draaien en dat niet je muziekstijl is, moet je het denk ik niet doen. Ze zullen met verzoekjes aankomen waarbij jij heel hard twijfelt of het wel bestaat (bij wijze van spreken :roll: ) en ga zo maar door. Ook is de timing uiteraard heel erg belangrijk, en als je weinig hiphop draait is dat soms moeilijk aan te voelen.

Comment

In zo'n geval, hou de klant even aan het lijntje mocht deze bellen dit kun je doen gewoon van:
                            "ik ga het even voor u na zoeken, ik kom hier zo snel mogelijk op terug"

Ga op zoek naar een (..) stijl dj die daar wat meer van af weet, vraag op prijsopgave en reserveer hem alvast (mocht het een sirieuze boekingen zijn).
                            Prijs bereken je uiteraard door.

Zo heb je en je (eerste/een) klus binnen en een goed feest.

Doet me denken aan me 1e boeking:
                            70/80's disco party, *HELP* ik weet daar als <16 jaar niks vanaf..
                            gelukkig had ik een oom die al ongeveer 20 jaar bezig is met muziek en die heb ik meegevraagd op dat feestje. Gevolgd een super gaaf feest. Sinds dien draait die regelmatig mee en is die allround inzetbaar (behalve op de stijlen house ed)

Comment

Ze zullen met verzoekjes aankomen waarbij jij heel hard twijfelt of het wel bestaat (bij wijze van spreken ) en ga zo maar door
                              Of ze komen met verzoekjes die je helemaal niet bij hebt omdat je er uberhaupt nog nooit van hebt gehoord. En als je iemand erg pist kan maken is door zijn verzoeknummer niet te draaien, en geloof me ze komen om de tien minuten klagen.

Comment

Working...
                              X