Announcement

Collapse
No announcement yet.

Schuurfeest organiseren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

je zit met verschillende dingen 200 tot 300 man moet je eerst verzinnen maak ik er een besloten of een commercieel feest van met een commmercieel feest zit je met een hoop vergunningen besloten (moet je alle namen weten van degene die binnen zijn) zit je met een stuk minder vergunningen

Comment

Heel verstandig, ik denk dat dit al moeilijk genoeg zal zijn. Ik ben geen man die al tientallen feesten heb georganiseerd, maar zie wel genoeg mensen om mij heen feesten organiseren met alle voor- en nadelen. Uiteraard heb ik al wel genoeg dingen georganiseerd en op touw gezet op je een goed advies te geven.

Voor je eerste feesten zou ik de focus leggen om het licht en geluid, de marketing en beveiliging. Zoek een schuur, discotheek, feestzaal of andere gelegenheid die heil in jouw plan zien. Zoek een gelegenheid die een eigen horecavergunning heeft en de hele horeca voor jou uit handen kan nemen.

Maak met hun een afspraak dat je enkel een entree zal vragen en dat de drankomzet of het grootste deel van de drankomzet hun toekomt. Verder zal jij de rest voor je rekening nemen. Zo beginnen de meesten.

Bedenk welke doelgroep je naar binnen wilt halen en welke muziek zij het liefst willen horen. Je doelgroep is iets anders dan wat jij het leukste vind, althans wanneer we commercieel blijven denken.

Stel je budgetten op voor beveiliging, marketing en licht/geluid. Wanneer er 400 man kunnen komen zorg dan dat je bij 200 man break-even draai en je dus iets kan reserveren voor je volgende feest.

Marketing is het allerbelangrijkste. Hoe ga jij ervoor zorgen dat je die 400 man binnen krijgt is de hamvraag. Bespaar hier niet op en zoek een goede designer die een flyers, posters, sandwhichborden en een advertentie kan ontwerpen.

Begin met je marketing twee maanden van te voren en voer dit op tot de laatste dag. Twee weken voor de datum plaats je de advertentie in het lokale dagblad.

Dit is heel even in het kort je eerste opzet. Nogmaal denk er niet te makkelijk over en leef je in in je doelgroep. Stel hierbij de vraag Wat mist men in Oostvoorne en willen ze hiervoor geld en tijd vrij maken?

Comment

Dan heb ik nog een vraagje. Stel je doet de catering zelf hoe zit je dan met je tapvergunning?

Comment

2roderickk. Deze vergunningen zal je moeten aanvragen evenals je sterke drank vergunning. De ene gemeente springt hier heel gemakkelijk mee om de andere weer niet. Wanneer je gaat informeren bij je gemeente kunnen ze je piekfien uitleggen hoe de vergunning aan te vragen en wat deze kost.

Denk ook even aan sluitingstijden etc. De meeste horecalocaties hebben de verplichting om op een bepaalde tijd te moeten sluiten. Wil je je feest langer laten doorgaan zal je hier wel uitstel voor moeten aanvragen.

2dick, hoe staat het met de voorbereidingen?

Comment

En wanneer je vergunningen gaat aanvragen, doe dit dan op tijd. Vergunningen voor het schenken van alcoholische dranken waarbij je winst maakt die je 2 a 3 maanden van tevoren aan te vragen. Horeca zou ik persoonlijk zelf uitbesteden aan een bedrijf/horeca-exploitant die daarin ervaring heeft. Er komt heel wat kijken bij een goed feest neerzetten en zelf regelen kost erg veel tijd, deze tijd kan je beter steken in de promotie.

Verder sluit ik me volledig aan bij Jochanan, ga kijken wat er ontbreekt in Oostvoorne. Inderdaad probeer uit te komen zodat je met 200 man break-even draait (zo doe ik het ook altijd) daarna kan je geld besteden aan extra publiekstrekkers of een grote DJ.

Zorg wel dat als je iets doet; DOE HET GOED. Ik heb hiervan geleerd, ik ben de eerste 2 feesten flink op mijn bek gegaan met de garderobe, iedereen denkt er te makkelijk over: jassen op laten hangen is toch niet zo moeilijk? Zorg dat je goed personeel in de garderobe hebt staan met een goed overzicht over de 300 jassen die ze gaan ophangen. Kledingrekken huren etc kost ook ERG veel geld! (10 per stuk). Je hebt er al snel 10 nodig wil je alles overzichtelijk houden.

Zorg voor een mooie aankleding en goed geluid+licht, ik zal zo wat foto's posten van hoe ik dat aanpak!

Enkele foto's om de sfeer te proeven:

- Klik
            - Klik
            - Klik
            - Klik

Comment

Haha die 3 champagne flessen bij de dj booth, zelfde als vorige keer? :P
              Die waren errug lekker :oops:
              Maargoed de aankleding gaat ook bij supervet er steeds mooier uitzien elke editie verder, dit ook volgends mij omdat iedere editie word gekeken naar wat er bij/beter kan, dit kan je ook doen maar er moet wel een begin zijn idd :P
              Trouwens word het niet tijd om eens een supervet jump editie te houden aangezien die laatste foto? :P

Comment

Omdat het inderdaad elke keer steeds drukker wordt, houden we meer geld over. Dit kan ik in mijn eigen zak steken, maar daarmee boeken we geen progressie ten opzichte van de vorige editie. Elke keer wil ik iets vernieuwends neerzetten (dat kost dus ook steeds meer geld), ik heb altijd vanuit Bax meegekregen dat je je verdiende geld "moet" investeren om steeds groter te gaan. Dit doe ik dus ook! Vandaar dat ik meer budget over heb voor de aankleding/bekende DJ's/extra's. Zo hadden wij dit keer een professionele fotograaf, een limousine die de vips ging ophalen en een sterrendoek + gouden buddha beelden.

Over de champagne, ik hoor iedereen erover dat deze ontzettend lekker is. Krijg heel vaak de vraag; wat kost zo een flessie nou? Nou, dat kan ik je vertellen: 1,49 bij de Dirx 3 :twisted: Had dit keer 50 flessen om weg te geven.

SUPERVET jump editie gaat er helaas niet aankomen, er zou wel animo voor zijn maar er zijn al genoeg jump feesten in Zeeland. Uit ons concept/persbericht blijkt dan ook:

Wat er volgens ons miste in Zeeland, was een feest met een sexy imago, waarbij je ook moet denken aan steekwoorden als Allure, Pit en Charme. Een feest waar men buiten hokjes kijkt, van het boerse afstapt en genres overbrugt. Een feest met een gemengd stappubliek, waar de house sexy is en de urban dansbaar. Niemand staat aan de kant, iedereen danst, hoe stoer je ook bent!
                In de randstad zijn feesten met dergelijke thema’s al een groot succes. Bekende namen hierin zijn feesten als RUSH, Treetz, Nope Is Dope en Sneakerz.
                Wij willen ons publiek trakteren op de beste en lekkerste muziek, gemixed door urban-eclectic en house DJ’s op mooie locaties en Zeeland van het stoffige imago afhelpen.

alsjeblieft ;-)

Comment

Originally posted by Robert
                  SUPERVET jump editie gaat er helaas niet aankomen, er zou wel animo voor zijn maar er zijn al genoeg jump feesten in Zeeland.
                  De enigste keren wanneer ik naar zeeland ga om te feesten is eigenlijk alleen supervet :P
                  Maar wie weet over een paar editie's, je kan je altijd onderscheiden van derest door iets specialers te bieden of iets dergelijks :wink:
                  Maargoed back on topic!

Comment

Wanneer je een jumpfeest wilt gaan organiseren zal je dit echt onder een aparte naam moeten doen. Op zich geen verkeerd idee, maar wanneer je dit onder dezelfde naam gaat doen raken mensen in de war.

Hoe staat het met de voorbereidingen van het schuurfeest? Is er al een datum en locatie?

Comment

Nope heb het veel te druk om zelf wat te organiseren haha. maar gaat wel goed komen hoor 8)

Comment

Na al deze hulp verwachten we natuurlijk wel een mooi plan en een paar vipkaartjes voor het feest. Die krijgen we sinds dat we ID&T van veel (heel veel) decoratie verlichting voorzien ook. :D

Comment

Zo jocha vriendjes worden ? :lol: 8) Zijn we al haha :wink:

Maar dat komt goed eerst ff alles rond krijgen etc. En boekingen af handelen kreeg weer prijsopgaven binnen 8)

Comment

Heel netjes, sprak je ouders inderdaad nog en die vertelden dat het behoorlijk drukjes is. Super!!

Wat betreft het schuurfeest horen we wel als het plan er ligt.

Comment

Owjee ouder avond :lol: Haha ja klopt gaat lekker vooral zo houden haha!! 8)

Comment

Working...
                              X