Announcement

Collapse
No announcement yet.

Foto's van show productie's

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Foto's van de ingehuurde fotograaf van de talentenjacht heeft de foto's inmiddels beschikbaar op zijn website: klikkerdeklik. Foto's van de (generale) repetitie en de uitvoering staan wel wat door elkaar.

Over de avond zelf, bij de opening, startten we al met een enorme faalactie, omdat de microfoonjongens nog wat slaperig waren en er geen handheld naar het podium gebracht werd... verder op de avond bij één van de docentensketches in de wissel van acts viel opeens een schoolbord naar beneden, wat je ook op de foto's ziet. Wat er precies misging, geen flauw idee. Gelukkig kwam iedereen er goed vanaf. ;)

Verder zijn we er als een tierelier doorheen gegaan, verwacht werd dat we om kwart voor 11, 11 uur klaar zouden zijn, maar om half 11 was de finale al geweest.

In de pauze hebben we live overgeschakeld naar SBS6. Dit kwam omdat iemand van de school meedeed aan de Uri Geller Show en de bedoeling was om mee te kijken en stemmen te vergaren. Iemand die de Uri Geller show gezien heeft, zal waarschijnlijk opgemerkt hebben dat we nog werden vermeld, onder het mom van; een bomvol theater in Terneuzen zit nu mee te kijken.

Het was 3 dagen lang zwoegen om alles in orde te krijgen, maar het resultaat mag er wezen. De lichtman (voor het algemeen licht dus) heeft ook nog wat foto's geregeld vanaf het tech-eiland, dus wat meer totaalplaatjes. Die komen binnenkort ook nog hier. ;)

Comment

• Nog wat beeldmateriaal:

Alles aan:

Solartjes prikken er nog best leuk doorheen. :)

Beetje donkertjes:

Wolkjes!

Comment

• Ziet er netjes uit!

Hoe heb je alles daarboven in kunnen hangen?

Comment

• Gemotoriseerde trekken. Zijn een soort dwarsbalken die je naar boven of beneden kunt laten komen.

Comment

• Google maar eens op "trekkenwand" :p

Comment

• Ik kwam op rare dingen uit, toch maar SafeSearch aanhouden O_O

Comment

• Originally posted by malcolm View Post
                Google maar eens op "trekkenwand" :p
                Yep, al vind ik dat sowieso op één of andere manier toch vreemd klinken, aangezien het niet echt een wand is maar meer een hele reeks.

Comment

• Originally posted by Rick View Post
                  Yep, al vind ik dat sowieso op één of andere manier toch vreemd klinken, aangezien het niet echt een wand is maar meer een hele reeks.
                  Vroeger toen het nog niet gemotoriseerd was kwamen de kabels langs 1 kant naar beneden en werden de "trekken" omhoog gehouden met contragewicht (kluiten) dus toen was het nog meer een wand. Maar de naam is blijven hangen:p

Comment

• Ah, weer wat geleerd. ;)

Nog iemand commentaar op bepaalde dingen toevallig?

Comment

• bij ons op school Op het groene gedeelte worden de kluiten geschoven. Het is eigenlijk een grote weegschaal.

Comment

• 2 seconden googlen leverde dit op :)

Comment

• Deze week help ik mee met een musical (Moulin Rouge) van onze school.
                          Morgenmiddag/avond alles van school naar de Bond (theater) verslepen en beginnen met opbouwen (op zondag naar school...), maandag van 8:30 - 0:00 opbouwen + de eerste uitvoering (dat zijn de echte schooldagen ), dinsdagavond de 2e uitvoering en woensdag de 3e uitvoering + opruimen en dan donderdag de eerste 2 uurtjes vrij...

Meer info

Hier wat foto's van voorgaande jaren:
                          2009
                          2009 Overzicht + mengpaneel + lichttafel
                          2008
                          2007

Ik help gewoon mee achter de schermen met het licht en geluid, wat precies mijn taken zijn weet ik nog niet... Dit is het eerste jaar dat ik mee help (waarom nu pas weet ik eigenlijk ook niet )

Ik zal binnenkort zeker wat foto's posten!
                          Last edited by rick1993; Saturday-17-04-2010, 20:53.

Comment

• Klinkt zeer interessant, benieuwd naar het resultaat. Overigens, als licht en geluid je interesseert en je krijgt de mogelijkheid om in het theater mee te helpen met de techniek, zeker doen. Ook ik heb de afgelopen jaren wat ervaring opgedaan in het theater en het is zeker leuk om te doen. :)

Comment

• Zondag heb ik een beetje geholpen met het inhangen van het licht (kleurfilters erin doen etc.), maandag samen met nog 2 anderen van school de hele dag kabels gelegd en vastgetaped en daarna de generale en de voorstelling, waarbij ik moest zorgen dat iedereen de juiste draadloze microfoon had en dat de batterijen voldoende opgeladen waren.

Vanavond en morgen zijn nog 2 uitvoeringen.

Om een indruk te krijgen:

Licht:
                              -Zero 88 jester 24 lichttafel
                              -Zero 88 ORB lichttafel
                              -6 sunstrips
                              -viper 2.6 (?) rookmachine
                              Onderstaande is ongeveer:
                              -1e trek: 4 parren, 4 1kW PC's en 2 of 4 profielspotjes
                              -2e trek: 6 parren en 4 1kW PC's
                              -3e trek: 4 2kW PC's en 2 of 4 profielspotjes
                              -4e trek (op de band): 3 parren en 4 dingen met 4 blinders naast elkaar.
                              -5e trek (achter de band): 2x 3 parren en 1 profielspot (en 2 sunstrips die al genoemd heb)

Geluid weet ik niet wat er zo allemaal stond, wat ik wel onthouden heb:
                              -Microfoons van het koortje waren een paar Sennheiser e845 en en paar shure SM58. De 4 draadloze microfoons waren E945's van Sennheiser.
                              -Monitoren waren o.a. RCF 300A (12 inch, nee het was geen 312A)
                              -Mengtafel GL3300
                              -Midas venice 160 mengtafel (16 kanaals, tja er waren voor 2 CD-spelers en er was daar geen kleiner mengpaneel :cool:).

Ik heb zelf wat foto's gemaakt maar die zijn in de donkere ruimte daar niet echt mooi geworden.

Foto's school
                              Ik sta er niet op, de andere 2 scholieren van de techniek wel. Er waren ong. 6 personen van een of ander licht en geluids opleiding en vrijwilligers van de Bond en die voor het licht en geluid zorgden.

Stukje tekst
                              Last edited by rick1993; Wednesday-21-04-2010, 15:16.

Comment

• Kan helaas niet echt het effect van het ingehangen licht zien, jammer. ;)

Comment

Working...
                                X