Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
Deze keer van een klusje die ik bij mij op school (deltion college) heb gedaan.
Ingehuurd was oa:
Midas Verona 400
Effectenrack met oa Square One Dynamics, KT DN370,CD-speler.
PA bestaande uit 2x Electrovoice RX212/75 topkasten en 2x Electrovoice X-subs. Gevoed door 3x CP3000s samen met een heerlijke klark processor.
Op je derde foto, ligt die ABS-case met die equalizer niet gevaarlijk op dat rack? Of was hij ergens achter vastgehaakt/vastgemaakt o.i.d.?
Deze stond met haar plastic pootjes net over het hout heen. Vond het ook niet zomooi staan.. maarja ;)..
Ik was eigenlijk alleen volgspotter, heb echter de geluidstech meerdere keren geholpen. Zo was ik oa de gene die de processor maar even ingesteld had. Het bedrijf die het systeem geleverd had, had er al een eq preset ingezet waardoor het hele systeem niet naar wens klonk.
Een volgspotter die de geluidstechnicus moet helpen, geniaal :mrgreen:
Over een tijdje begint op onze school de (zowat jaarlijkse) Talentenjacht weer.
Iedere leerling, ieder groepje kan zich hiervoor inschrijven.
Voorafgaand aan de grote uitvoering zijn er twee auditierondes, waarbij de acts van commentaar worden voorzien door een jury.
Na die twee auditierondes is het dan zover, alles verhuizen naar het Scheldetheater in Terneuzen, waar een generale repetitie is en de dag daarop de grote uitvoering.
Net als vorig jaar help ik met de techniek behind the scenes met nog wat andere leerlingen (o.a. Hugo die hier ook wel 'ns kijkt ;))en uiteraard het personeel dat in het Scheldetheater rondloopt.
Bij de audities is het onze taak om de acts uit te versterken. Dit gebeurt op twee locaties;
- Gymzaal; De acts met veel beweging (dans, sketch, toneel e.d.)
Normaalgesproken staat hier een simpel setje met 2 Fane kastjes (geen idee welk type), uitversterkt door een huisversterkertje en een Skytec mixertje. Beetje improvisatie, maargoed. Misschien ben ik bereid om mijn eigen geluidssetje beschikbaar te stellen, maar hier is nog geen zekerheid over.
- Muzieklokaal; Voornamelijk zang en instrument
Hier staat een Soundcraft Spirit Folio mengtafel (als ik het goed schrijf), met 2 Shure SM58 mics en een andere mic (merk onbekend)
In het Scheldetheater zullen de techniekers van de school helpen bij de volgspots, rookmachine, microfoons en de puntentelling.
Hier hangt het een en ander van Master; 2 topkasten bij het podium, drie gevlogen voor het balkon. Links- en rechtsvoor in de zaal staan er twee flinke subs.
Bevindingen en foto's worden uiteraard gepost.
Foto's van vorig jaar zijn hier te vinden
-> Hoofdmenu -> Activiteiten -> 2007-03 Talentenjacht uitvoering/backstage
Helaas hadden we hier alleen statisch licht. (Tenzij je een spiegelbol van 1m doorsnee ook meerekent.)
Ik was vorig jaar volgspotter, helaas had mijn volgspot tijdens de uitvoering wat kuren, en viel meerdere malen spontaan uit.. :shock:
Was wel heel gezellig, dit jaar hopelijk weer.
Bevindingen worden uiteraard gepost.
Een volgspotter die de geluidstechnicus moet helpen, geniaal :mrgreen:
Ik ben dan eigenlijk ook een geluidsman.
Echter ben ik niet de beroerdste om hier en daar een licht klusje mee te pikken.
Wat voor FOH tafel staat er bij dat theater?
En is het de bedoeling dat deze (ook) door jullie bediend wordt? Of wordt dit gedaan door een/de tech uit het theater?.
Wordt door tech van 't theater geregeld.
Het is ook niet echt de bedoeling dat wij daar uitgebreid mee gaan spelen. :P
Zou'k eventueel wel kunnen als 't moet, maar heb niet veel ervaring met PA-mengtafels.
Merk + type weet ik niet, was een 24-kanaals tafel.
Misschien staat 't in het geluidsplan van scheldetheater?
Ingehuurd was oa:
Midas Verona 400
Effectenrack met oa Square One Dynamics, KT DN370,CD-speler.
PA bestaande uit 2x Electrovoice RX212/75 topkasten en 2x Electrovoice X-subs. Gevoed door 3x CP3000s samen met een heerlijke klark processor
Leuke klus hoor. Was het een voorstelling ofzo? Ik zie zoveel draadloze ontvangers bij elkaar?
Ja het betrof hier een Christelijke voorstelling (3 stuks). Een musical met dans, toneel en een live band (gewoon een musical dus ;)).
Totaal waren er 14 zenders in de lucht (uit mijn hoofd). 8 mipro zenders en de rest sennheiser. Helaas zonder vlaggetje, iets wat naar mijn idee wel gewoon ingehuurd had moeten worden/zijn!.
Totaal waren er 14 zenders in de lucht (uit mijn hoofd). 8 mipro zenders en de rest sennheiser. Helaas zonder vlaggetje, iets wat naar mijn idee wel gewoon ingehuurd had moeten worden/zijn!.
Je bent me voor wat betreft het vlaggetje!! Dat was inderdaad mijn volgende vraag, had je hier veel last van storingen?
Je bent me voor wat betreft het vlaggetje!! Dat was inderdaad mijn volgende vraag, had je hier veel last van storingen?
Ik meende dat het dit keer wel meeviel. Echter nadat de EV RE2's omgewisseld waren met de sennheisers.
Comment