Announcement

Collapse
No announcement yet.

Foto's van show productie's

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ziet er VRESELIJK
    ....
    MOOi uit!! Mijn complimenten. Vooral die truss is super zo met die led parren erin

Comment

• Het enigste wat mij iedere keer weer opvalt is dat het gewoon een enorme bende is als het om kabels gaat.

Ook is er zover ik kan zien niets van stroom voorziening gelabeld. Zo kun je niet in no time zien welke stekker waarvan is ( vooral de kracht verdeling )

Als je de kabels wat meer wegwerkt ( gewoon overtollige hub onder het podium achter een rack waar je niet hoeft te zijn ) ga je er niet opstaan. Is het opeens een heel stuk overzichtelijker en ga je er ook niet onnodig overheen wandelen en problemen opzoeken.

Voor de schermen echt leuk netjes en wouw. Wel benieuwd na hoe de poten van de circel truss berekend zijn ( of niet ). Het zijn namelijk wel rare grades van hoeken om te berekenen.

Comment

• Dit weekend twee podia in Tilburg gedaan tijdens koninginnedag/nacht.

Hier alvast een foto gisteren genomen tijdens de opbouw:

Materiaal:
        - RCF TTL33a line array
        - RCF TT monitor set
        - Pioneer cdj 2000/djm900 setje
        - 11x Martin mac 250 beam
        - 4x ShowTec 4-lite blinder
        - 2x Martin atomic
        - 4x DTS 1kw scena spotje
        - 8x Briteq led stagebeamer
        - 2x magic fx co2 + 2x magic fx confetti
        - 14x Philips ColorKinetics iColorFlex SLX Frame

Comment

• Originally posted by Ultrasound Productions View Post
          Dit weekend twee podia in Tilburg gedaan tijdens koninginnedag/nacht.

Hier alvast een foto gisteren genomen tijdens de opbouw:

[foto]

Materiaal:
          - RCF TTL33a line array
          - RCF TT monitor set
          - Pioneer cdj 2000/djm900 setje
          - 11x Martin mac 250 beam
          - 4x ShowTec 4-lite blinder
          - 2x Martin atomic
          - 4x DTS 1kw scena spotje
          - 8x Briteq led stagebeamer
          - 2x magic fx co2 + 2x magic fx confetti
          - 14x Philips ColorKinetics iColorFlex SLX Frame
          Leuk om deze ook hier te zien! Vrienden van me waren er en lieten me een filmpje zien. Echt mooi!
          Weet je misschien welke DJ's er hebben gestaan?

Comment

• Zondag:
            DJ coenio + zanger

Maandag:
            La fuente, Real el Canario, Gelazer en enkele locals.

Comment

• Originally posted by ronennieshow View Post
              Het enigste wat mij iedere keer weer opvalt is dat het gewoon een enorme bende is als het om kabels gaat.

Ook is er zover ik kan zien niets van stroom voorziening gelabeld. Zo kun je niet in no time zien welke stekker waarvan is ( vooral de kracht verdeling )

Als je de kabels wat meer wegwerkt ( gewoon overtollige hub onder het podium achter een rack waar je niet hoeft te zijn ) ga je er niet opstaan. Is het opeens een heel stuk overzichtelijker en ga je er ook niet onnodig overheen wandelen en problemen opzoeken.

Voor de schermen echt leuk netjes en wouw. Wel benieuwd na hoe de poten van de circel truss berekend zijn ( of niet ). Het zijn namelijk wel rare grades van hoeken om te berekenen.
              Alle stroom/multi's/kabels van het licht waren prima gelabeld. Iedere multi heeft een nummer, die ook terug te vinden is op het WYSIWYG plan. Op de 2 T63 distro's langs de dimracken plakten ook stukken gaffa met de faseverdeling op. :) M'n geluidscollega's werken inderdaad niet zo nauwgezet... Maar zij gebruiken dan ook "iets" minder stroom dan ik met m'n 36kW blinders ;)
              Multi's licht liggen dan ook netjes geacht achter de dimracken, en overal in cable defenders.
              Straks post ik nog wel enkele foto's van het blindereffect :D

De schuine poten van de truss staan beneden op baseplates met bookcorners. Hier staat geen gewicht op, de hele constructie hangt aan steels. (Takels zijn overbrugd met steels)

Annyway: bedankt voor de complimenten! Het gaat weer moeilijk zijn om het volgend jaar te overtreffen:mrgreen:
              Last edited by StijnS; Wednesday-02-05-2012, 11:50.

Comment

• Ziet er echt geweldig mooi uit StijnS!
                36kW blinders, WOW! Ben benieuwd naar de foto's!

Comment

• Een slechte foto van m'n gsm:

Ik hoop dat de organisatie hun Flickr eens bijwerkt, de foto's daar op zullen wel in een wat betere kwaliteit zijn...:razz:

Comment

• Staan daar nu nog speakers links en rechts op die podium delen?

Jammer dat het voorste deel niet is afgerokt verder ziet het er erg netjes uit.

@ jullie geluidsman. Gewoon iets van zeggen. Je maakt samen een productie. Geluid is niets zonder het juiste licht en omgekeerd. Als iedereen gewoon netjes werkt heeft iedereen daar voordeel van.

Comment

• Yep, de laatste dag moest het complete orkest weg (en dus ook een groot stuk van het podium) omdat er een fuif in de zaal was. De line array hing niet ideaal voor een fuif (te ver naar voren), dus hebben we onze EV Deltamax neergezet op het podium. Omdat er niet veel tijd was voor de ombouw van orkest naar fuif (slechts een uur) is het podium niet terug opnieuw afgerokt...
                      Er was namelijk een hele hoop werk tijdens de ombouw: Orkest opruimen, podiumdelen weghalen, band opbouwen, band soundchecken, mengtafel (M7CL) naar beneden halen (mixer van de band wilde niet in de tribune staan)...

Mocht je geïnteresseerd zijn in foto's van de voorbije jaren: 2010, 2009, 2008, 2007
                      Ik denk wel dat we kunnen besluiten dat dit jaar een van de betere is :D

Comment

• Ik heb met de audiobekabeling niet zo'n probleem hoor StijnS. :)
                        Van de afgelopen jaren is de huidige productie wel één van de mooieren, afgezien van de FOH tafel vergeleken met 2007 en 2008... :D

Heb liever een ML5000 op front dan een M7. ;)

Comment

• Voor zover ik weet is StijnS hier lichttechnieker, en niet "de baas". Toch?
                          Waarschijnlijk wil je wel beter maar krijg je hier gewoon niet de medewerking voor.
                          Ofwel, kan hij zelf niks aan doen. En opzicht vindt ik het best wel meevallen wat voor zooi het is als je kijkt naat he formaat van de show en het soort optredens (orkest)

Comment

• Bij mij weten staan speakers er en blijven ze staan. Net als de amp racken. Ik snap gewoon niet waarom zoiets zomaar ergens neer geplofd word van kijk maar.

Of het nu een productie is van 25 personen of 1 voor 100.000 personen. Opruimen kan gewoon iedereen. Waar je ook mee werkt. Het straalt in mijn ogen wel een hoop meer prof uit als het netjes is. Zomaar wat neer gooien kan iedereen maar even de moeite nemen om te zorgen dat het netjes is schijnt voor veel een probleem te zijn.

Verder stijn post de foto. Niet ik. Dus ik spreek hem erop aan. Of hij baas is of niet? Ik geef alleen mijn menig erover dat het gewoon een bende is en dat ik dat niets vind ( hoe het achter het podium gaat ). Als wij een productie doen ( zoon goede 10 per jaar voor 1.000 of meer personen per avond ) dan is het afgewerkt met de kabels. of er nu wel of niet een groot budget is voor een dikke installatie. Er word gewoon opgeruimd einde discussie. Wil de stage hand dat niet. Kan maar wil ik hem niet meer. Als een kabel opruimen al teveel gevraagd is dan vraag ik me af wat ik dan wel mag verwachten / vragen. Ik zorg dat de planning altijd ruim is. Dus de tijd is er en anders maar nog 1 of 2 erbij of nog eerder beginnen maar dit is gewoon een punt waar ik me aan stoor. Als ik er dan dus over ga is het gewoon netjes. Ik krijg hier dan ook erg vaak reactie op van de organisatie / chef dat het toch wel een verschil is met de gene die het eerst deden.

Ik weet ondertussen ook wel dat Stijn deze spullen echt niet allemaal aan zijn eigen heeft / zelf huurt maar dat hij bij een bedrijf werkt. Maar hij post wel de foto's. Dan zijn ook de reacties voor jou. Anders niet met ander mans werk gaan lopen poosten ;).

Comment

• Ik ben inderdaad niet "de baas" en ook niet verantwoordelijk voor het opstellen van de (soms nogal krappe) planning. Ik ben ook degene die de foto's post, in de hoop om er de nodige commentaren en opmerkingen op te krijgen. Deze komen zeker mee in het productieverslag. Ik had zelf ook al opgemerkt dat het achter het podium niet overal even netjes was, maar door de krappe planning kon ik daar prima inkomen. Ik zie liever dat ze het podium en de publiekskant proper houden... ;-)

Over de versterkerracken heb ik bij een van de vorige producties al eens een opmerking gehad: die hele kabelspaghetti is de input en output patch. Er komt een LK47 binnen, en gaat een soca buiten. Deze kunnen zowel aan de input als aan de output van de versterkers gepatcht worden.

Comment

• Natuurlijk heeft de voorkant de eerste keus. Het zou ook niet goed zijn dat het niet zo zou zijn. Maar het viel me gewoon meteen op dat het nogal een zooitje was. Nu reageer ik er misschien wat feller op dan een ander. Voor mij is dat een belangrijk punt. Dus als ik iets mag regelen ( wat meestal het geval is als je wel de baas bent :) ) dan zorg ik er gewoon voor dat dat extra uurtje er wel gewoon is. Dus dat er wel het capaciteit is om het goed te doen. Zit het een keer tegen heb je in ieder geval die tijd nog even over en kun je dat altijd nog doen op een later moment.

Zoals ik al zei je voorkant top. Op de omswitch na maar goed dat heeft een duidelijke reden waar je eigenlijk niet op een iets van redelijke manier wat aan had kunnen doen. Maar die achterkant ja sorry ik kan me daar zoals je zult merken wel aan ergeren. Vooral omdat het maar wat simpel is om dit wel goed te doen. Natuurlijk verdien je een 100 euro minder als je een sjouw kabouter dit even netjes laat maken. Kan dat op zoon productie of kan dat niet ja daar kan ik niet mee in de portomonee kijken wat jou baas het waard is. Mij was het wel waard geweest in ieder geval.

Maar ik sta dan ook in mijn regio in mijn segment bekend om dat het netjes is en vrij ver afgewerkt voor het beschikbare budget. Dit vind ik fijn en hecht er waarde aan. Voor mij mag het dan dus ook gerust een keer wat minder opleveren als het dan maar opgeruimd is. Zo voert iedereen zijn eigen (hobby) bedrijf.

Nogmaals voor het podium echt gaaf ik wil hier echt niets aan af doen!

Comment

Working...
                                X