Ziet er goed uit Ultrasound! Zijn die doorzichtige zeilen van jullie? En zoja, waar heb je die gekocht?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Foto's van show productie's
Collapse
X
-
Enkele jaren terug (moet in 2008 geweest zijn) hield onze school voor de 2e keer een musical. Veel weet ik er niet meer van, maar wel dat ze het podium dubbel zo groot hadden gemaakt, dat er movinghead en een extra quatro-truss boven het podium aanwezig was. Ik werkte mee achter de schermen.
Hier alvast een filmpje:
de making off van morgen de musical gespeeld door de leerlingen van het sint-theresia-instituut te deinze.
veel dans en toneel, maar ik hoop dat je toch iets van licht een geluid kan opvangen.
Ik probeer ook nog wat foto's van onze musical van vorig jaar te vinden, daar herriner ik me meer over (was ook iets meer/ beter materiaal aanwezig).
Comment
-
echt interessante foto's van de schoomusical vorig jaar heb ik niet gevonden, ik heb geprobeerd om enkel foto's te selecteren die een beetje een beeld scheppen.
Maar wat was er aanwezig:
*11x 2 meter truss (verdeeld over 2 trussen van elk 8 meter, waarvan er 1 gesteund stond op trussen, de andere hing aan de plafond)
* 4 (of meer) moving heads
* 8 parren met blauwe filter
* 8 parren met andere kleuren
* 6 parren vooraan op het podium zelf met verschillende kleuren
* 4 theaterspots die vanuit de zaal het podium belichtten
* 6 meter Showtec Sunstrip Active DMX stageblinder
* 6 led-lichtsangen (rood - groen en blauw) (deze zitten in de witte torens die je op de foto kan zien) met 2 switchpakken
* 1 hazer antari hz350 (zette voor de voorstelling op een half uurtje het volledige podium in de rook)
* lichtsturing die leek op Avolites Tiger Touch DMX contoller
* 20 draadloze headset microotjes
* 1 pa mixer 32 ch (yamaha ls9)
* mac laptop met alle liedjes
* en de nodige luidsprekers (maar geen idee welke het waren)
* kabels, kabels, kabels en nog eens kabels en natuurlijk cases, cases en nog eens cases
hopelijk ben ik niets vergeten, maar het belangrijkste staat erop denk ik
Zoals jullie merken kunnen jullie meer de grimme dan de audio en verlichting bewonderen, maar ik denk dat je aan de hand van de foto's en mijn lijstje wel ziet dat het om een kwalitatieve musical ging (en niet om een schooltoneeltje met 2 t4'tjes)
Comment
-
-
-
Geen foto's, wel video!
Audience FX @ Time 4 Talent, Scheldetheater, Terneuzen
Mijn materiaal:
- 4x Magic FX Powershot
- 2x Chauvet Bubble King bellenblaasmachine
- 2x 400W blacklight armaturen
- 1x Laserworld CS-400RGB laser
- rackpc in case met Showeditor
- case met Elation Stage Setter en eigenbouw confettishooter-switch
- audiokistje, gevuld met JB Systems Beat 6 USB en Numark CDN-22
- 75 meter ILDA kabel (:mrgreen:)
- hoop 230V kabel
- Showtec multidim (switchmodus, voor analoge effecten/verlichting)
Materiaal collega:
- 4x Showtec Phantom 25
- 4x Ayra ERO 101 (demo-modelletjes, á la Mac 101 :))
- 2x 1500W strobe
- 4x American DJ Mega Tri Par Profile
- 8m truss (waar de Mega Tri Par in lagen + washes op stonden)
- laptop met Daslight, plus extra scherm, plus extra Icon iStage MIDI-knoppendoos
Materiaal theater:
Hoop conventioneel... wat sixbarretjes, twee ACL-barretjes, ballettorentjes, profieltjes... niet zo heel spannend. ;)
Dit vindt bijna ieder jaar plaats, met niet zo gek veel middelen. Aangezien de lichttechnicus en ik er zelf op school hebben gezeten zijn we bij de talentenjacht een beetje blijven plakken als vast personeel. Meestal slepen we alles mee wat we hebben en kunnen gebruiken. Zo hebben we met relatief weinig materiaal toch een erg dikke show neergezet, al zeg ik het zelf. ;)
Bewust gekozen om geen horizonbakken te gebruiken, we wilden deze keer de achterwand wat dynamischer en bewegender hebben. Zodoende de headjes en spotjes er tegen. Gaf veel meer sfeer dan alleen een statisch doek dat van kleur wisselt. ;) Zeker wanneer er maar 1 á 3 man op het podium een dansje stond uit te voeren.
Op de video zie je de finale, dus lekker energiek. Laser zie je niet zo goed helaas, waarschijnlijk door de dunne stralen en camerapositie. Vanuit de zaal zag het er wel vet uit. ;)
Aan de zijkant zie je de portretten, werden continu aangelicht door de blacklights. Was in eerste instantie niet de bedoeling, maar het gaf wel een bijzondere, vullende sfeer, dus we hebben het maar zo gelaten. :)
Mixje voor de finale had ik zelf in elkaar gedraaid, met Audacity, zoals een echte professional. :mrgreen:
Comment
-
Originally posted by Robin. View PostJe heb op de achterwand inderdaad echt een golvend effect, supervet! Ik heb nog een vraagje gebruik jij een nevelmachine? Ik zag namelijk niet echt rook en die lichten waren wel heel erg goed zichtbaar!
Comment
-
Er stond inderdaad een degelijke hazer. Was van het theater zelf, met een fan er voor.
[edit] Dat echt golvende effect kwam omdat er leerlingen tegen/langs het doek liepen... ;) Maar de headjes maakten af en toe bewegende waaiers en dat zag er behoorlijk sfeervol uit. :)
Comment
Comment