Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
Ja, is niet mijn filmpje, maar van een cameragek die bij ons op school rondloopt. Blijkbaar vond hij deze intro wel leuk, ik vind hem zelf ook wat langdradig. Na de tijd die je aangeeft komt er wel een filmpje (met heel snelle montage).
Hij is inderdaad lekker bezig geweest met Adobe Movie Maker (-;. Verder inderdaad een leuke productie. Volgende keer misschien toch maar wat foto`s schieten voor de forummers, dat geeft een sneller overzicht.
We hebben het Scheldetheater in Terneuzen 3 dagen afgehuurd, de aula op school is hier niet zo geschikt voor. (Beetje rotinstallatie daar ook, RCF kasten versterkt met IMQ Stage Line... een hoop parren ongezekerd in een truss gemikt met wat aan/uit-effecten, door multi-gevallen aangestuurd, etc.)
Dag 1 was voornamelijk decor + licht inhangen
Dag 2 was generale repetitie
Dag 3 was de 'final touch' en de uitvoering.
Mijn taak bij de audities (dus op filmpje) was voornamelijk het verzorgen van muziek en evt. spraak/zang in de gymzaal met m'n eigen geluidssetje (is eigenlijk niet van toepassing geweest, alle acts die alleen zang deden konden auditie doen in het muzieklokaal, met 3x SM58 en een Soundcraft mixer).
Met het gebeuren in het theater heeft mijn laptop dienst gedaan als back-up (zie foto, rechtse laptop vanuit publiek gezien), en heeft wat muziek staan draaien in de pauze.
Mijn taak tijdens de uitvoering was bedienen van volgspot.
En er is het nodige misgegaan...
- Zendertje van 1 van de beltpackmicrofoons was in de wc gevallen door een meisje dat meedeed bij een van de acts, die was kapoet :lol:
- Mijn volgspot vond het leuk om vóór de uitvoering een paar keer in thermische beveiliging te schieten, waarschijnlijk omdat ie z'n warmte niet goed kwijt kon, aangezien de 'shutter' (niet zo bekend in volgspottermen ;) ) dicht stond. Gelukkig tijdens de uitvoering geen last van gehad.
- Één van de Sennheiser draadloze handhelds besloot de geest te geven.
Gelukkig heeft het publiek hier niets van gemerkt, the show must go on, maar het was toch wel even chaos over de intercom toen we hoorden dat dat zendertje ging zwemmen... :lol:
- Mijn volgspot vond het leuk om vóór de uitvoering een paar keer in thermische beveiliging te schieten, waarschijnlijk omdat ie z'n warmte niet goed kwijt kon, aangezien de 'shutter' (niet zo bekend in volgspottermen ;) ) dicht stond. Gelukkig tijdens de uitvoering geen last van gehad.
Altijd een beetje openlaten staan en op het dak richten ;) Ziet geen hond en je warmte kan makkelijk weg ;)
Mja, probleem is dat het dak best goed zichtbaar is voor het publiek, en ook de lichtbundel, maar ik zal het meenemen, mocht er een volgende keer komen ;)
Hé, stage line is in onze aula he. ;) met de RCF kasten.
Scheldetheater heeft allemaal Meyer Sound kastjes staan/hangen.
Even uit m'n hoofd twee 2x 18" subs, twee 15" topkasten met onbekende hogetoon en nog een vijftal 10" kasten gevlogen voor de spreiding op het balkon.
De lichttechnicus was ik niet ;)
Is Hugo, die tevens op het forum aanwezig is (maar nooit zoveel post...).
Hij (en ik ook, overigens) heeft niet de nodige ervaring met theaterproducties, maar je moet ook blijven inzien dat wij eigenlijk een 'stelletje amateurs' zijn, die het gewoon doen omdat we het leuk vinden. :wink: Uiteraard moet er een nette show zijn, dat ben ik met je eens. Maar de lichttech die normaal in het theater rondloopt gaf de tafel over aan Hugo, die dus ook de uitvoering bij elkaar geknipperd heeft.
Er was een laptop + externe harddisk van mij aanwezig in het theater, voornamelijk als backup voor de liedjes van de acts, maar heeft in de pauze wat muziek staan draaien.
Tevens was er het idee om mijn 2 Aztek DJ Robo's te gebruiken om een zoeklicht-effect te maken wanneer het volledig donker was voor één van de acts, maar toen ik één van de technici van het theater hier over mailde, een week voordat we zouden opbouwen in het theater, reageerde hij eerst niet, en toen ik eenmaal een mailtje kreeg, zou hij 'niet weten hoe ik ze in zou moeten programmeren'. Over motivatie gesproken... :roll: Er toen nog achteraangegaan tijdens de voorbereidingen, maar het gedonder toch maar gestaakt, mede omdat de lichttafel d.m.v. een 5-polige XLR uitstuurde, i.p.v. de 3-polige die ik nodig had.. en tover dan nog maar eens een verloopje tevoorschijn uit the middle of nowhere.. jammer maar helaas.
Comment