Announcement

Collapse
No announcement yet.

Foto's van show productie's

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• O ja hoor heb ik in het verleden gedaan en wil ik nu nog steeds graag doen hoor.

De eerste 2 zijn van een week of wat geleden.
    De rest zijn al wat ouder maar helaas nieuwe gsm en zo omdat de oude kapot is dus heb ik er zelf niet zo gek veel meer. Kan dus heel goed zijn dat je ze al gezien hebt. Maar 1 ding blijft. Foto is leuk en aardig maar wil natuurlijk ook niet alles over je show en de ervaring ervan zeggen. Niet dat ik dit alvast als escape wil gebruiken. Zeer zeker niet wil alleen zeggen. Een foto kan gaaf zijn terwijl de show op zich een nogal mwap mwap mwauwau is.

De eerste 2 zijn van trekker trek, Je kent het wel kudde boeren in een tent. Goedkope band op een podium. Flink wat bier en knallen maar.

De volgende zijn van een mtb tocht in het donker. Deze hebben altijd een afterbike in een grote bedrijfshal.

Ex werkgever die een sponsorbedank feestje geeft om deel te kunnen nemen aan parijs dakar.

Eindejaars / gezamelijk examenfeest in een schuur bij ons in de buurt.

Feest van de lokale omroep van het programma the limit. Was een soort van club stijl feestje.

Dit was het voor nu even wat ik nog zo snel tevoorschijn kon toveren van dingen die in ieder geval wel wat meer waren dan een standaard truss brugje met daaraan een setje parren en een 2 scans.

Het geeft naar mijn idee wel een beetje een beeld wie we zijn en hoe wij werken. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden en waar ik mezelf dus kan verbeteren, kan veranderen. Sommige dingen zullen we wel en sommige niet voor openstaan omdat we zelf ook al vrij actief zijn in het wat kan beter verhaal en wat willen we zelf als ook wat is haalbaar in ons segment en voor onze doelgroep. Dus ideeen? Laat maar komen ;)

Comment

• EDIT:

Nog een mapje assortie gevonden in een oude backup map.

Kon helaas niet alles in 1 post zetten

Comment

• Originally posted by ronennieshow View Post
        @ ultrasound.
        Ik weet wat ik wil ik weet wat ik zie en vaak ( zeer zeker niet altijd ) ik weet wat ik doe. Als er dan 2 podiums een 100m uit elkaar staan is de vergelijking erg snel gelegd en tja als ik dan net de gene ben die hem niet onder stoelen of banken steek om zijn mening te delen kan dat dus soms ook harder aan komen dan bedoel.
        Niet bedoeld om je af te kraken; je hebt zeker een punt. Echter, laten we in dit hele verhaal niet de klant vergeten. Wij als lichttechnici zien dit, maar beïnvloed dit de avond van het publiek? Wanneer het budget aanzienlijk kleiner is, zoals aangegeven, kan ik me deze keus helemaal voorstellen.

Verder vind ik het ook een kwestie van smaak. Ik vind het layer podium er erg gaaf uitzien. De carré is wat algemener. Ik zou me hier persoonlijk niet aan storen. Wel ben ik het met je eens dat een speelse carré een groter 'wauw-effect' zou opleveren. En laten we eerlijk zijn.. Wij zullen niet elke klus van jou even mooi vinden en jij niet elke klus van ons. Gelukkig bestaat er zoiets als smaak. :)

Comment

• Met je eens.

Enigste wat ik aan geef is wat ik ervan vind. Je post hier je show productie of wat dan ook om ze met ons te delen. Een reactie hierop lijkt me dan ook niets vreemds.

Hier een productie posten en vervolgens alleen maar wauw willen oogsten lijkt me ook vrij onredelijk.

Wij plaatsen hier niet alleen foto's om veren in me ..... Gestoken te krijgen maar ook zeer zeker om te horen krijgen van hey waarom dit waarom dat. Ik vind dit ik vind dat. Alleen dan kan je er zelf ook met een frisse blik naar kijken. Je vind natuurlijk vaak van jezelf snel wauw wat ben ik lekker bezig. Anders had je het hopelijk wel anders gedaan.

Dus hoe meer meningen. Visies. Wat dan ook hoe liever. Hierdoor kan je jezelf alleen maar verbeteren en veranderen. Hoe meer ideeën ik hoor hoe beter ik voor mezelf kan bepalen wat ik wel of niet wil. Wat ik niet hoor of weet kan ik ook niets mee.

Budget karig is voor mij een standaard verhaal en werken eigenlijk niet anders dan met zeer kleine budgetten. Dit geeft in mijn ogen ook niets. Het is hoe je ermee omgaat. Wat je ermee doet. Want ook met een klein budget kan natuurlijk wel wat leuks gemaakt worden. Vind je het echt te weinig zeg je dan doe ik het niet. Niemand die je iets verplicht. Er staar uiteindelijk wel je naam op. Vind je het niet je naam waardig dan gewoon nee zegge

Maar goed ik heb ookal een mail gehad van meneer ultrasound. Ik heb hier in mijn ogen duidelijk en open gereageerd en geloof het wel. Ik maak me over meneer ultrasound me eigen totaal niet meer druk want kritiek ligt schijnbaar gevoelig bij het bedrijf.
          Last edited by ronennieshow; Sunday-05-05-2013, 18:07.

Comment

• Ik heb de afgelopen week gewoond, geleefd en gewerkt op het Europees Muziekfestival voor de Jeugd in Neerpelt. Dit is een van de grootste shows die we ieder jaar uitvoeren. We voorzien hiervoor licht en geluid op verschillende locaties. Ik begin alvast met de grootste locatie.

Hier stond het volgende materiaal:
            Geluid:
            - Line array: 16x Martin W8LM, 2x Martin W8LMD
            - Infill & front tijdens fuif: 4V EV DME2181 sub, 4x DME 1183/64 C top
            - Versterking: 2x Crown MA3600, 2x Crown MA3612, 2x Crown MA2400, 2x Lab Gruppen FP10000Q, 1x Crest Pro9200, 2x Crest Pro8200, XTA DP448 processing
            - Mixing: Yamaha CL5, Yamaha 01V, 2x Yamaha RIO3224
            Licht:
            - 45x Robe Robin 100 LED Beam (leuke spotjes :mrgreen: )
            - 8x Robe Colorspot 700eAT
            - 4x Coemar iWash 575EB
            - 8x Sixbar
            - 12x ADJ Led Par
            - Conventioneel: 12x PC 2kW, 18x PC 1kW, 3x profiel, hoopje parren, cateyes...
            - Netwerk & DMX: 2x Luminex Node 8 MKII, 2x Luminex Node 4 MKII Truss, 3x Luminex Gigacore 16Xt, Luminex Gigacore 14R, 2x Luminex Outdoor Access Point
            - Rigging: 12x electroktakel, 8x handtakel
            - Gestuurd door: Avolites Pearl Expert

Leuke getallen: 114750W conventioneel licht, 660m shuco, 540m dmx, 700m harting, 230m netwerk... :)

Mijn functie hier: "Assistant Lighting Operator"
            Last edited by StijnS; Monday-06-05-2013, 19:56.

Comment

• Naast de grote hal hadden we uiteraard ook nog licht en geluid staan op enkele andere locaties.
              In deze post beschrijf ik een buitenlocatie.

Meer fotos

Hier hadden we de beschikking over het volgende speelgoed:
              Geluid:
              - 20x Martin W8LM
              - 8x EV DME2181 sub
              - Versterking: 4x Lab Gruppen FP10000Q, 4x Crest Pro 9200, 4x Crest Pro 8200, XTA DP448 processing
              - Mixer: Yamaha LS9-32
              Licht:
              - 4x Sixbar
              - 6x Movitec SL-250
              - 4x ACL
              - Chamsys MQ100 Pro
              - 2x Robert-Juliat Aramis volgspot

Mijn functie hier: "Lighting Operator"
              Last edited by StijnS; Monday-06-05-2013, 20:16.

Comment

• Ik heb zo even het idee dat mijn post tussen de andere conversatie is weggevallen...
                Nogmaals een YT Linkje: http://www.youtube.com/watch?v=n2V8d...ature=youtu.be

Ziet er vet uit met die robejes Stijns!

Comment

• video does nog exsist...

Comment

• Herkansing ;)

Comment

• nette show, één klein detail: die middenste verticale ledtubes, hangen die bewust scheef?

Comment

• Ja. Helaas net 2 centimeter te kort in de hoogte... Best wel jammer...

Comment

• @ Stijn s

Zo flinke podiumpjes. Het draait dan waarschijnlijk vooral om de muzikanten / artiesten maar sow er zit toch ook wel een flink koppen dakje in dat ene podium.

Maar als ik zie wat er aan licht en geluid in zit is het naar mijn idee wel jammer dat het binnen podium niet echt super hoog is of zo. Of heb ik dat mis.

Verder ziet het er op de foto's in ieder geval heel erg indrukwekkend uit.

Comment

• Leuk showtje, Boyd! :)

Time-lapse van mijn "showtje" komt er ook nog aan, de opnames liggen nu bij de videomonteur.
                            Plaatsing/hoogte van podia is niet aan ons, wij mogen er gewoon wat lampjes rondom hangen. Ik ben in ieder geval al aan het bedenken wat er volgend jaar gaat komen... :)

Comment

• Ook ik heb eindelijk eens wat foto's en filmpjes gekregen die ik kan laten zien. Nog niet alles is geupload dus heb voor nu alleen deze voorstelling.

4 april heb ik licht verzorgt bij een gymnastiek voorstelling.

Een filmpje dat ik doorgestuurd kreeg met foto's en film:
                              BSM Show - Stedelijk Dalton Lyceum Dordrecht lokatie KapteynwegLicht verzorgd door SDB Lighting. www.sdblighting.nl Apparatuur:-2x GLP Ypoc 250-8x Showtec le...

En een paar foto's die ik zelf op facebook had geplaatst:

Was voor mij de eerste keer dat ik zo'n soort voorstelling vanaf de grond af opbouwde.

Apparatuur:
                              -2x GLP Ypoc 250 movingheads
                              -8x Showtec ledpar
                              -2x Showtec led light bar 8
                              -5x ADB/Showtec 1kW PC spots
                              -2x Par 64 raylight
                              -2x Multidim
                              -9 meter prolyte truss
                              -2x Adj ST-132 statief
                              -2x K&M 213 statief
                              -Bouwlampje als zaallicht

Bestuurd door een PC met FreestylerDMX en een Behringer BCF 2000. De trussbrug en shuko kabels waren gehuurd bij DjDave van het forum hier. De rest is allemaal eigen materiaal. Had ook nog mijn 3de Ypoc meegenomen. Niet gebruikt omdat er geen plek meer was. Tenminste, geen plek op een plaats waar hij iets zinnigs zou kunnen doen. ;)

Tijdens de show hebben ze het nog voor elkaar gekregen om een ledpar omver te gooien met een mat, heb dus maar even gerend in een blackout om hem goed te zetten.
                              Last edited by Rio; Tuesday-07-05-2013, 23:46.

Comment

• Vorige week vrijdag weer een leuk showtje gedraaid. Het was een playbackshow met zo af en toe een "live" artiest.

Het apparatuur lijstje:
                                Licht:
                                • 6 Ignition led par platinum
                                • 4 ACL
                                • 4 Martin Mac 250 entour
                                • 4 Sunstrips
                                • Selecon 1200W fresnel
                                • Hazer
                                • 2 rookmachines

Dit alles aangestuurd door mijn zeer geliefde Zero88 Leap frog:cool:

Geluid:
                                • 2 Acoustic line TSM12DP toppen
                                • 3 Acoustic line g3 subs
                                • 2 Acoustic line M3DP monitoren
                                • Shure SLX zenderrack

Dit alles aangestuurd door een (nog meer door mij geliefde maar niet door mij bediende) Yamaha LS9

@Rio
                                Leuk showtje! Mooi om te zien dat er PC's worden gebruikt om uit te lichten! Wel zou ik je FOH ffe wat netter maken met een doekje o.i.d.;)

Comment

Working...
                                X