Announcement

Collapse
No announcement yet.

Foto's van show productie's

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ik weet niet of jullie wel is met de commissie van school te maken hebben gehad? Het probleem zit hem regelmatig in een te kort aan kennis en een alles erg graag willen. Hoe minder zij uit handen geven des te leuker. Ik ga ze dat ook niet ontnemen. Het is immers hun feestje. Zij draaien ook nog is. Ik heb enkel voor wat aanvulling gezorgd.

Zoals je ziet achterop het podium staat op de grond een waaier van lampen. De trussbrug met leddoek was van mij en elders in de zaal stond ook nog een waaier. Ik denk dat ik met heel weinig middelen een leuke kerstsfeer erin heb kunnen krijgen.

Met de kerstbomen is eigenlijk niets gedaan. Er zaten al lampjes in, met een simpele par eronder werd het effect niet veel beter. Alle led parren waren die week al verhuurd.

Ze waren nog bezig met opbouwen toen ik wegging. Waarom er één enkele RCF toren staat en wat die kisten daar doen. Geen idee...

Comment

• leuk verhuur klusje bij ado

Er moest een mijnenveld nagebootst worden in het ADO voetbalstadion.
      Last edited by roderickk; Thursday-21-01-2010, 20:26.

Comment

• Wat heb je precies geleverd dan? 20 rookdozen?

Comment

• Twee Jem pro 2000's 20 secondes aan en het effect was zeer goed te noemen.

Comment

• Mag ik misschien vragen wat je daarvoor gekregen hebt? Qua betaling bedoel ik dan? Of ben ik nu te brutaal;)

Comment

• Zal wel iets in de buurt wezen van twee keer de huurprijs + bezorging op locatie.

Overigens lig jij daar nou "dood" op de grond :D?

Comment

• Prijs is niet zo heel interessant.

Nee Patrick ik was spring levend.

Comment

• Jammer ;)

Comment

• Afgelopen weekend een modeshow gedaan van de introductie van een nieuw kleding merk.

foto 1
                    foto 2

De vrouwen waren zeker niet verkeerd.

Foto's zijn wat aan de donkere kant, ik wilde niet flitsen.

Comment

• Foto's van 2 opdrachten die ik laats heb moeten doen.

Plankenkoorts
                      op- en afbouw.

Grootste gedeelte van deze klus bestond uit het op en het afbouwen.
                      Werd ingeschakeld als freelancher via de school, een andere persoon van het forum heeft ook mee gebouwd (dj-tim). Apparatuur kwam van een ander bedrijf vandaan.

Apparatuur (licht) bestond uit:

Podium:
                      1 truss brug met 2 wash movingheads, 2 spot movingheads en een dubbele acl set (type robe 250)

1 trussbrug met 8 wash movingheads (2 daarvan met een low-hanger), 3 spot movingheads.

Op de grond nog achter de drums 2 acl setjes, 2 spot movingheads en 2 pipe-and-drape backdrops

Front:

2x 2Kw front

Controller:
                      Avolites Pearl 2004
                      Verder nog de benodigde kabels, dimmers enz.

Foto's:
                      Klik
                      Klik ook
                      Filmpjes:
                      HD filmpje
                      HD filmpje 2
                      HD filmpje 3

Open dag middelbare school.

Bediening, opbouwen en afbouwen.
                      Gehele show bedient, apparatuur werd door zelfde bedrijf als bovenstaand geleverd. Helaas was er een probleempje met een trussadaptor. Daardoor kwam de brug er uiteindelijk zo te staan. De wind-ups voor het sterrendoek verdient dus niet de schoonheidsprijs maar na overleg na overleg (met de organisator, de leverancier van de apparatuur en mijzelf) hebben we besloten om het toch zo neer te zetten.

Podium:

2x fourbar par-56 midden truss
                      2x fourbar par-56 zijkant truss
                      14x ledpar 38 in de truss
                      1x sterrendoek

Front:

2x 1Kw

Controller:

Zero88 Jester 48

Foto's:
                      Klik

Ik ben niet van het geluid, maar mocht iemand graag willen horen wat er qua geluid stond bij een van de twee opdrachten dan kan ik wel even zoeken naar de complete apparatuurlijst.

Comment

• Open dag middelbare school, waarom loopt die kabel midden door de zaal met die kabelmatten er overheen?
                        Wind-ups zien er opzich nog niet zo slecht uit zo. Hoe zou de originele opstelling er uit komen te zien?

Comment

• Normaal gesproken zouden de wind-ups achter de backdrop of sterrendoek komen te staan. Dit lukte alleen niet met de ledparren (Doek zou ook voor de truss komen). Of er word een ander soort truss figuur (iets in de richting van een carre) neergezet om te zorgen dat er helemaal geen wind-ups nodig zijn.

Kabels liepen door het middelpad met de volgende reden:

Even eerst een kleine situatieschets.

Rechts achter is een deur. Rechts boven is een deur en linksachter is een deur.
                          Alle drie de deuren kunnen gebruikt worden en moeten open blijven (ivm met snelle ontruiming bij brand. 2 van de deuren worden maar echt gebruikt.

Doordat dus 2 deuren precies in de hoek bevonden hebben wij geen kabels langs de muur lopen maar gelijk rechtstreeks naar het podium toe. Daar leggen wij vervolgens kabelmatten overheen om te zorgen dat er niet over gestruikeld kan worden. Ik hoop het zo een beetje uitgelegd te hebben, anders kan ik nog wel een schetsje met paint maken van de situatie.

Andere opmerkingen en ideeën zijn altijd welkom

Comment

• Plankenkoorts:
                            Wat mij vooral opvalt is dat je de headjes laat beginnen met wapperen ergens in het begin van het nummer en pas weer laat stoppen met wapperen op het einde van het nummer (in deze 3 filmpjes althans)... Ik zelf ben niet zo fan van constant gewapper en vind zelf statische plaatjes waarbij aanspraak gemaakt word op andere effecten van heads erg mooi, natuurlijk kun je in je wissel van de statische plaatjes wel je pan/tilt waardes laten mee veranderen waardoor ook de positie van de beam veranderd
                            en zelfs dat is eigenlijk niet nodig met zo'n aantal headjes. Neem niet weg dat het wel een spectaculair geheel oplevert dat gewapper :D.

Overigens kan ik niet zien of de drummer nog op zijn stoel zit, ik had voor die plek een profieltje in het trussje geknoopt of als dat geen optie is je frontlicht anders gefocused.

En op een foto krijg ik het bijgeplaatste podium te zien zonder rokje, vind dat persoonlijk geen gezicht.

Opendag:

Weer het podium verhaal, vooral bij een opendag is afwerking een belangrijk punt.

Kabel midden door een ruimte is geen probleem mits er goede kabelmatten gebruikt worden die de kabel en het publiek beschermen dus iets in de trant van een yellowjacket.

Frontlicht is ook een beetje vreemd gefocused, of was er ook een act onder het podium?

Comment

• Originally posted by Joep View Post
                              Plankenkoorts:
                              Wat mij vooral opvalt is dat je de headjes laat beginnen met wapperen ergens in het begin van het nummer en pas weer laat stoppen met wapperen op het einde van het nummer (in deze 3 filmpjes althans)... Ik zelf ben niet zo fan van constant gewapper en vind zelf statische plaatjes waarbij aanspraak gemaakt word op andere effecten van heads erg mooi, natuurlijk kun je in je wissel van de statische plaatjes wel je pan/tilt waardes laten mee veranderen waardoor ook de positie van de beam veranderd
                              en zelfs dat is eigenlijk niet nodig met zo'n aantal headjes. Neem niet weg dat het wel een spectaculair geheel oplevert dat gewapper :D.
                              Al vind ik wel dat je gelijk hebt (hou ik meer van plaatjes dan van continu bewegen) denk ik dat dat meer de ervaring van de Lj is. Ik denk dat iedere Lj wel weer iets anders had gedaan

Originally posted by Joep View Post
                              Overigens kan ik niet zien of de drummer nog op zijn stoel zit, ik had voor die plek een profieltje in het trussje geknoopt of als dat geen optie is je frontlicht anders gefocused.
                              Helaas kwam het front niet uit doordat een 32A aansluiting afgezekerd was op 16A. Geen ruimte dus meer voor een aantal parren op de drummer (en ook de ACL setjes moesten uitblijven)

En op een foto krijg ik het bijgeplaatste podium te zien zonder rokje, vind dat persoonlijk geen gezicht.
                              Dat is een meningspuntje, de school wou beide podiums niet afrokken (en vond het er dus leuker uitzien om het open te houden).

Opendag:

Weer het podium verhaal, vooral bij een opendag is afwerking een belangrijk punt.

Kabel midden door een ruimte is geen probleem mits er goede kabelmatten gebruikt worden die de kabel en het publiek beschermen dus iets in de trant van een yellowjacket.
                              Ik neem dus aan dat je tevreden bent over de kabelmatjes? Komen uit de badkamer van een docent :D
                              Frontlicht is ook een beetje vreemd gefocused, of was er ook een act onder het podium?
                              Kabouter Wesley kwam ook even langs onder het podium :)

Probleem met het front was dat er tijdens de open dag een hoop handjes zaten op de plaatsen waar dat niet moest, hierdoor viel een barndoor klep de hele tijd iets naar beneden.

Ik kan binnenkort nog wel wat meer filmpjes ervan plaatsen.

Comment

• [QUOTE=Paradise;66337]Al vind ik wel dat je gelijk hebt (hou ik meer van plaatjes dan van continu bewegen) denk ik dat dat meer de ervaring van de Lj is. Ik denk dat iedere Lj wel weer iets anders had gedaan.[/qoute]

Was jij dan niet de LJ? Jij hebt toch het lichtbedrijf en de ervaring ervoor. Enfin uit jou post blijkt dus dat de lj niet ervaren genoeg was. Waarom hielp je hem niet? Dit is gewoon zonde. Verder hadden er prima 2 heads op het drumstel gekund. Er hingen er toch genoeg.

Comment

Working...
                                X