Announcement

Collapse
No announcement yet.

Foto's van show productie's

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vandaag de hele dag wezen opbouwen voor de diploma uitreiking morgen op school.

Appratuurlijstje:

LICHT
    -Zero88 juggler tafel (wel een fijne tafel, maar je moet wel eerst goed weten hoe ie werkt..)
    -8 Par 64
    -4 Fresnell

GELUID
    -Allen & Heath GL2200 mengtafel
    -KS setje 2x sub 2x top
    -4x RCF art 300A monitoren
    -Een berg microfoons etc.

Hieronder enkele foto's van de opbouw:

Totaal
    Juggler
    Een klasgenoot van mij achter de knoppen
    Fx rackje
    Totaal 2
    (daarachter op het podium zien we nog ons forumlid DJspeakertje)

Morgenavond moet ik het licht bedienen (ik ben eindverantwoordelijk voor het licht, klinkt lekker belangrijk :cool:)
    Last edited by rick1993; Tuesday-06-07-2010, 19:52. Reason: foto's -> links

Comment

• Jeetje, heb je echt hele dag nodig gehad om te bouwen? Zulke klussen kun je in één uur volledig bouwen, misschien nog tien minuutjes om kabeltjes te plakken maar dan zijn we ook echt klaar.

Om eerlijk te zijn, is het maar een saaie en kille bedoening. Geluid is overigens wel in orde voor een dergelijke uitreiking maar je verlichting is minimaal en saai. Was het zoveel moeite om vier, zes of acht led parren te regelen en die van af de grond naar boven te laten schijnen.

Sorry, het ziet er echt creatief-loos uit, beetje front licht en dan houdt het op. Zware taak voor morgen zeg, poeh word al moe als ik er aan denk.
      Last edited by Citybeatz; Wednesday-07-07-2010, 01:30.

Comment

• Ja, het licht is van school en er hangt nu eenmaal niet meer. We zijn al druk bezig om volgend jaar een complete set te krijgen (zie mijn topic 'licht voor school'). Ik had er ook nog wel een aantal eigen ledparren tegen de muur willen laten schijnen (gratis) maar dat mocht niet van school (moest allemaal met eigen appratuur gebeuren..).

We zijn de hele dag wezen opbouwen, 's morgens alles van de kapel op de 1e verdieping naar de kantine op de begane grond sjouwen, daarna gegeten, alles aangesloten en ik het licht gesteld en aan het eind van de middag was de soundcheck.
        Last edited by rick1993; Wednesday-07-07-2010, 11:14.

Comment

• Ziet er opzich wel netjes uit. Zoals Patrick al zegt, beetje een saaie boel, maar als het niet mag van de school, tja. Dan kom je ook niet ver.

Comment

• Welke manier heb je het gefilterd? Rood, blauw, geel, paars volgens mij als ik zo het dak zie?? Wat is de reden van de keuze voor deze kleuren, en geen rustige kleuren? Zoals een 152?

Comment

• Originally posted by Greendiek View Post
              Welke manier heb je het gefilterd? Rood, blauw, geel, paars volgens mij als ik zo het dak zie??
              Dat heb je goed gezien, welke LEE nummers het zijn weet ik zo niet..

Wat is de reden van de keuze voor deze kleuren, en geen rustige kleuren? Zoals een 152?
              Dat was wat er in zat, en er is niet wat anders op school (en zelf heb ik ook geen LEE filters).

Ben het er mee eens dat er betere combinatie's zijn.
              Last edited by rick1993; Wednesday-07-07-2010, 11:09.

Comment

• Nog even wat aanvullende info over het geluid:

2* KS CW118 sub
                2* KS CT212 top
                1* CA4U 4 kanaals versterker met SOLO module (samen het SOLO 1 systeem)

2* RCF ART 300 passieve monitoren
                1* LEM Procon400 monitoramp (veel te licht voor die dingen, maargoed...)

2* RCF ART 300 actieve monitoren

1* A&H GL2200 24-4-2-1
                1* Behringer compressor/limiter (weet zo niet welke precies)
                1* Alesis Quadroverb
                1* Lexicon MPX100
                1* Ashly 2*15 bands master EQ
                1* cd speler (op het rackje, niet erin)

1* AKG wireless mic
                Sennheiser Evolution 600 en 800 mics (o.a. 845, 855, 606, 602, 604 enz.)
                Rode overheads (NT3)
                4* SM58
                1* SM57
                4* Behringer DI (waarvan 1 kapot) Aangezien we 2* stereo toetsen willen en 1 DI kapot is hebben we het kleine behringer eurorackje (normaal gesproken voor kleine dingetjes icm ARTs passief) als 2 kanaals DI gebruikt.

1* 24-4 multi (2 returns te weinig. Lang leve de verloopjes:D (en de lege multikanalen die je om kunt prikken met genoemde verloopjes;)))

Heleboel statieven en kabels (maar toch weer nét te weinig van beide:mad:)

EDIT: Vergeet niet dat wij niet alleen de PA naar beneden moesten werken en op moesten bouwen, maar ook alle backline, stoelen (alleen podium, zaal werd gedaan door conciërges) en dergelijke voor een 20 koppige bigband moesten bouwen met 5 leerlingen...

Verder hadden we maar 1 liftpas, en toen we dachten dat het wel zo'n beetje goed was moest er nog weer wat bij enz. enz. enz.

Nou hebben we ook niet de hele tijd even serieus gewerkt... Maar we hadden de hele dag de tijd en deden het voor de lol en om te leren, niet betaald ofzo, we hebben ook gewoon zelf de lunch betaald;). De cola was overigens wel van school:cool:...

Vanavond is de uitreiking, ik zal vanmiddag nog even wat foto's maken (moet er toch nog even zijn om wat dingetjes te regelen enz.). Misschien heb ik vanmiddag tijd om even te uploaden, anders morgen.

Daan
                Last edited by DJspeakertje; Wednesday-07-07-2010, 12:02. Reason: nóg meer vergeten... (stomme ik:))

Comment

• Foto's van wat productie's van de afgelopen tijd.

Comment

• Originally posted by DJspeakertje View Post
                    Verder hadden we maar 1 liftpas
                    Hadden??
                    Nu kan ik tenminste mooi volgend schooljaar lui doen... :cool:

Vanavond is de uitreiking, ik zal vanmiddag nog even wat foto's maken (moet er toch nog even zijn om wat dingetjes te regelen enz.). Misschien heb ik vanmiddag tijd om even te uploaden, anders morgen.
                    Alle foto's

Ik daar rechts in het midden met blauwe shirt druk met de lichttafel

Daan (DJspeakertje) - linkse trompetist, met blauwe shirt aan

Christian, de geluidsman, heeft het licht nog even anders gesteld, na deze klas toch maar het rode filter er uit gehaald..

KS subje
                    Last edited by rick1993; Thursday-08-07-2010, 12:11.

Comment

• Persoonlijk vind ik het een beetje teveel kleur en te weinig egaal rustig licht. Bij een uitreiking kan je wel wat lichte warme tinten gebruiken, maar volwarme kleuren is een beetje teveel van het goede.

Comment

• Ik ben het er wel mee eens, maar de school heeft alleen deze kleurfilters. Het enige wat ik had kunnen doen is ze er uit halen, maar dat werd ook niet echt mooi..

Comment

• Je had creatief kunnen zijn en veel open wit kunnen gebruiken, plus één of twee fixtures met geel die je iets dimt om wat meer warmte te creëren.

Comment

• @ Roderick,
                            Ziet er netjes uit.

Comment

• Originally posted by rick1993 View Post
                              Ik ben het er wel mee eens, maar de school heeft alleen deze kleurfilters. Het enige wat ik had kunnen doen is ze er uit halen, maar dat werd ook niet echt mooi..
                              Echt asje, asje, asjeblieft.

Volgens mij zie jij het forum meer als een digitaal café om te pronken met een leuk school werkstuk. Allemaal leuk en aardig, maar ik vind het wel teleurstellend dat er weinig met het commentaar is gedaan.

Ik zei al eerder, het is creatiefloos en kil. In de foto's is dat beeld echt mooi naar voren gekomen, saaie bijeenkomst met saaie verlichting. Hiervoor mijn complimenten, je bent wel structureel bezig geweest. Natuurlijk weet ik dat een foto een ander beeld geeft dan hoe het werkelijk was.

Op de overzichts foto's vind ik je verlichting slecht afgesteld, je belicht en meneer zijn kale kop. De meeste mannen schamen zich daar voor en wat doe jij, hop spotje er op! Klasse, zulke dingen zullen wel uit groeien naar mate je hier langer in bezig bent en je wat ouder wordt.

Ben je nog zo "slim" geweest om vooraf uren er voor uit te trekken en foto's te posten, en wat doe je. Echt helemaal niks, was het nou niet duidelijk dat je kleurencombi wat vreemd was (tenzij je thema had?), verlichting uit een saai boek.

Als jou, licht ligt dan moet je echt wat creatiever daar in zijn of gaan worden.

Het geluid daarin tegen ziet er wat dat betreft netjes en verzorgd er uit; weet niet hoe het heeft geklonken maar dat is niet doel van deze discussie.

Naar mijn mening, heb je weinig gedaan maar de opmerkingen hier en hoop ik dat je veel ervaring heb opgedaan. En nogmaals doe er wat mee, trek eens de stoute schoenen aan en steek die handjes uit de mouwen.
                              Last edited by Citybeatz; Thursday-08-07-2010, 23:13.

Comment

• Wij hadden tijdje geleden een musical, ik ga even kijken naar foto's en/of filmpjes.

Het was in een theater, er hing veel licht van de theater zelf en nog 4 movingheads van de zaak.

Kan al wel een kleine beschrijving geven wat we hadden:
                                --Speakers--
                                4 (Dacht ik) Subwoofers Martin Audio
                                5( oid) Speakers Martin Audio f12 of f15 (?) 2 werden opgetakeld
                                nog wat DAP Speakers

--Mengpanelen--
                                1 Allen&Heath Mengtafel
                                1 Yamaha mg Mengtafel
                                En nog 1 of 2 Yamaha tafels

Er werden draadloze shure of sennheiser headsets gebruikt, beetje huidkleurige.

En nog iets leuks:

De takels werden bestuurt met joysticks via een computer. ( Leek me cyberhosted o.i.d?)
                                Weet de naam er niet meer van, maar er waren 3 beeldschermen oid en 2 of 3 joysticks.

Minpuntje: STROOMUITVAL. Toen gaf de computer heel wat errors... Maar was blijkbaar opgelost.

verder was er krachtstroom gebruikt als ik het goed heb.

- Mijn excuses dat ik niet alles meer zeker wist, het is al paar maandjes geleden.
                                Last edited by PowerSource-sound&light; Thursday-08-07-2010, 23:24.

Comment

Working...
                                X