Announcement

Collapse
No announcement yet.

Foto's van show productie's

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by --Djdave-- View Post
    Het frontlicht was goed hoor, zat ook een Lj voor de ledparren en de freshnells.
    (Komt vast door de foto's, flits! en met het filmpje, geen flits! :D)
    Ik zie op die foto's geen front verlichting hoor ;)

Comment

• 2 fresnells op statief, weet niet hoe jij frontlicht beschouwt... maar die hang ik niet achter in de truss???

Comment

• Dan zag ik niet op de foto :)

Comment

• Frontlicht zien? Laat staan dat ik überhaupt iets zag, kijk als je frontlicht hebt... zet het dan ook aan ;d Verder weinig op te merken, aangezien ik vrij weinig zag.

Comment

• Staat het frontlicht rechts naast de camera op foto 1?

Comment

• Rintie, Ow leuk dat je erbij was! had het de volgende keer direct zelf op het feest gezegd!

Dj Funkey, inderdaad

Comment

• @ Dave
                Had ik nog willen doen maar ik zag niet waar je stond, helaas.

Maar even ontopic, waarom lijkt het op de video zo ongelofelijk donker? :D

Comment

• Originally posted by rintie View Post
                  even ontopic, waarom lijkt het op de video zo ongelofelijk donker? :D
                  Licht denk ik aan de videocamera.
                  Ik heb ook een videocamera die dit ook heeft.

Comment

• Ligt inderdaad aan mn videocamera en op de foto's vind ik het niet eens zo heel erg verschillen, tevens vind ik eigenlijk dat je op vanaf een foto of filmpje niet kan oordelen over het frontlicht omdat dat in de meeste gevallen in het echt toch anders is.

Comment

• Moet dat nou echt weer, beetje modder gaan gooien naar elkaar. Er is duidelijk door meerderen mensen gereageerd over de aanwezigheid danwel zichtbaarheid van het frontlicht op de foto's en/of video's.

Het feest zal er één echt niet minder om worden en twee Dave zal er echt niet wijzer op worden dat we hierover door blijven gaan.

Dus, kan die zo wel weer?

Comment

• Het heeft niks met elkaar afbekken te maken, helaas heeft het er 10 reacties over moeten doen om er achter te komen dat het aan de camera lag. Des al niet te min, gaan we verder zoals je zei.

Comment

• Originally posted by rick1993 View Post
                          Zondag heb ik een beetje geholpen met het inhangen van het licht (kleurfilters erin doen etc.), maandag samen met nog 2 anderen van school de hele dag kabels gelegd en vastgetaped en daarna de generale en de voorstelling, waarbij ik moest zorgen dat iedereen de juiste draadloze microfoon had en dat de batterijen voldoende opgeladen waren.

Vanavond en morgen zijn nog 2 uitvoeringen.

Om een indruk te krijgen:

Licht:
                          -Zero 88 jester 24 lichttafel
                          -Zero 88 ORB lichttafel
                          -6 sunstrips
                          -viper 2.6 (?) rookmachine
                          Onderstaande is ongeveer:
                          -1e trek: 4 parren, 4 1kW PC's en 2 of 4 profielspotjes
                          -2e trek: 6 parren en 4 1kW PC's
                          -3e trek: 4 2kW PC's en 2 of 4 profielspotjes
                          -4e trek (op de band): 3 parren en 4 dingen met 4 blinders naast elkaar.
                          -5e trek (achter de band): 2x 3 parren en 1 profielspot (en 2 sunstrips die al genoemd heb)

Geluid weet ik niet wat er zo allemaal stond, wat ik wel onthouden heb:
                          -Microfoons van het koortje waren een paar Sennheiser e845 en en paar shure SM58. De 4 draadloze microfoons waren E945's van Sennheiser.
                          -Monitoren waren o.a. RCF 300A (12 inch, nee het was geen 312A)
                          -Mengtafel GL3300
                          -Midas venice 160 mengtafel (16 kanaals, tja er waren voor 2 CD-spelers en er was daar geen kleiner mengpaneel :cool:).

Ik heb zelf wat foto's gemaakt maar die zijn in de donkere ruimte daar niet echt mooi geworden.

Foto's school
                          Ik sta er niet op, de andere 2 scholieren van de techniek wel. Er waren ong. 6 personen van een of ander licht en geluids opleiding en vrijwilligers van de Bond en die voor het licht en geluid zorgden.

Stukje tekst

Onder het motto liever laat dan niet:

Het geluid: (grotendeels van het theater zelf)
                          - 2 KS CW118 (sub) op KS amps
                          - 3 KS CT212 (toppen) op KS amps
                          - 4 GAE PS monitoren (typenummer vergeten...) op Kind K-series amps (DBX EQ's)
                          - 2 RCF Art 300 van school op een LEM P400
                          - 2 RCF Art 300A van school
                          - 4 Shure SM 58, 2 Sennheiser E845, Sennheiser E602, 3*604 van school
                          - 2 Rode NT3 oid van school, SM57 van school, Behringer DI's van school, gehuurde AKG clipjes voor de blazers, gehuurde MD421 op de basamp, E606 van school op gitaaramp. 1 of 2 paar Neumann KM184 (richtpijpjes voor toneelspel)
                          bak bekabeling van school, bak gehuurde bekabeling en bak bekabeling van het theater.
                          - 2 EAW (JF22 oid) toppen als delay aan zaalbrug ivm feedback op Neumanns over zaalPA (met amprack dat ik niet in heb kunnen zien:()
                          - BSS Delayprocessor voor die toppen

Dat was het wel zo'n beetje. Daan

Comment

• In navolging van een Rave party december 2009 waarbij de klant erg tevreden was bij 2 andere Rave party's de apparatuur verzorgt:

Bij de eerste rave party gewerkt met 4x 4-blinders en 4x mac 250 entour nu (i.v.m. budget) te kiezen voor een andere set-up.

Wat er stond aan apparatuur:

Licht:

1x Atomic 3000
                            2x Sunstrip Active
                            8x Par 64
                            2x Zero88 Rack 6 dimmer

6m truss totaal.
                            Aangestuurd door Freestyler.
                            Verder nog wat (led)parren door het gebouw verspreid om bepaalde muren/schilderingen aan te lichten.

Geluid:

1x B-52 Devastator set
                            2x CDJ-800
                            1x DJM-600
                            Diverse midi-controllers

Ook was er nog een VJ en MC.

Deze editie was op 18-10-10, filmpje ervan is nu online gegaan.
                            Ik kon zelf pas vanaf 02:00 het licht bedienen (moest eerst nog een andere productie afbouwen), maar opdrachtgever kon er zelf ook bedienen.

Klant was hierna weer tevreden en kon 20-11-10 gelijk weer een productie doen (zelfde set-up, aftermovie volgt nog).

Video:
                            Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Comment

• Op het filmpje is nogal wat drukte te zien, lijkt me niet echt slecht bezocht. Jammer dat er dan zo bezuinigd is op het licht en zo. Verder jammer dat je truss zo laag hangt i.v.m pladfon. Hierdoor schijnen je par 64 vol in je gezicht waardoor het effect van de sunstrips al meteen een stuk minder effectief is. Ook lijkt het me zo ie zo moelijk om echt iets spectaculairs neer te kunnen zetten met alleen 8 parren 2 sunstrips en een strobo. Misschien volgende keer de klant ervan overtuigen dat het misschien verstandig om wat meer in het licht en eventueel geluid te steken.

Comment

• Kickerdekick!

Ik ben op het moment ook met een erg leuke productie bezig.
                                Door een middelbare school ben ik ingehuurd om de techniek te verzorgen bij hun jaarlijkse kerstmusical. Setting dit jaar is een TV studio waar de 'Nationale Kerstquiz 2010' live wordt opgenomen en uitgezonden.
                                De muziek wordt verzorgd door de orkesten (Bigband en Kamerorkest) en een projectkoor.

Gearlijst

Rigging
                                - Zo'n 80 meter Prolyte X30D
                                4x VMB TE-076
                                6x Mobil-tech SP2
                                Couplers, clamps, rondstroppen en safety's

Geluid:
                                2x Soundprojects SP15
                                2x Soundprojects PM
                                4x Soundprojects X-act
                                2x JBL Eon (10")
                                2x JBL VRX Array kastje

1x RSS M400 V-mixer in 32 in, 16 uit setup

- Bult microfoons waaronder: Shure Beta87A, AT2020, Behringer C-2.
                                - 14 kanaals zenderset EW300

- De rest

Licht:
                                8x 1KW fresnel
                                2x fourbar fresnel 0.5kw
                                4x fourbar PAR64 0.5kw Raylight
                                - Nog wat losse parren en theaterspots
                                - 24Ch. dimrack met Botex en LSC dimmers
                                - Behringer LC2412

Video
                                Extern geregeld. Stage/prestatie voor een MBO opleiding videotechniek
                                3x LG 42" plasmaschermen
                                - Converters en versterkers van Kramer Tools

Ik ben productieleider, heb het licht en geluid ingehangen en verzorg de FOH mix. Rigging is door een collega verzorgd.

Foto's

Last edited by ajdeboer; Tuesday-14-12-2010, 23:43.

Comment

Working...
                                X