systune demo?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Foto's van show productie's
Collapse
X
-
Afgelopen weekend voor een vaste opdrachtgever (band) gelicht in een feesttent in Maasbree.
Een lokaal verhuurbedrijf (BFR SOUND) leverde de techniek.
Onze foh mixer: Yamaha M7CL
eindmixer BFR Sound: Allen & Heath i-live
Beide met wifi verbinding (ipad/macbookpro)
eindset: De Grooth Line array.
Mijn taak: Lichttechniek (bedienen).
Geen eigen licht opgebouwd, enkel gebruik gemaakt van de aanwezige techniek.
Wat er aanwezig was:
10x coef 700 heads.
6x wash 250 (movitec/hq power)
2x titan 1500
8x sunstrip actief
2x blinder (4lights)
4x led par (3W leds)
1x antari hazer
3x antari z-1020 (verticaal) rookmachines
in de zaal diverse led barren (merk chauvet ofzo?)
gestuurd door: SGM regia 2048
Leuk voorbeeld hoe je met goedkope licht apparatuur toch een mooie set kunt neerzetten.
foto's:
http://94.100.121.51/1300900001-1300...61_6_ESWW.jpeg
http://94.100.124.3/1300900001-13009...70_6_-Cf7.jpeg
Comment
-
Gisteren een fuif met PA (live band) gedaan. Ik was verantwoordelijk voor de lampjes. =)
Deze keer begin ik met het belangrijkste materiaal op te sommen:
Rigging:
4x 3 meter H30V
2x VMB TE 071
6x C-klem
4x stellingklem
Hoopje safety's
Licht:
5x Sixbar Par64 CP60 1000W
6x losse par 64 CP60 1000W
4x High End Technobeam
4x Robe ColorSpot 700eAT
1x Botex Strobo
1x Celco 24ch Dimrack
1x Luminex DMX Booster
1x Chamsys MQ100 Pro
1x Jem ZR33
1x Ventilator van onze geluidsman voor bij de rookmachine (Bedankt, Stijn!)
Geluid:
1x Allen&Heath ML5000 (FOH)
1x Allen&Heath ML3000 (Monitor)
4x EV DME 1183/64 C Top
4x EV ME 2181 C Bas
2x Amprack Crown (1 rack = 1x MA3600/1x MA3612/1x MA2400/1x DP424)
2x Martin Audio LE1200
1x Martin Audio LE1500
1x Amprack Citronic voor monitors (PPX1200+PPX900)
1x Discobar Rodec MX180 + Denon DN D4500
Verder stonden er bij de mengtafels nog wat racken met EQ's, Effecten, gates, compressors.... En op het podium stond een behoorlijke hoeveelheid micro's (SM58, Beta 58, SM57, C451...)
Fotos vind je Hier!Last edited by StijnS; Sunday-15-05-2011, 13:28.
Comment
-
Vorige week het docententoneel gehad, ik was verantwoordelijk voor het licht/technische begeleiding. :)
Het was "La malade imaginaire", een Frans 18de eeuws stuk. Ik heb me dood verveelt tijdens de show achter m'n lichttafel, maar gelukkig niet zoveel als de geluidsman.
Alleen de voorbereiding was een beetje uitdagend. Ik vond uiteindelijk dat het licht er goed uitzag, helaas was het maar 1 totaaltje.
Ik heb het standaard licht gericht en wat profiels erbij opgehangen en we hadden een kroonluchter te leen.
8x Fresnel Front
6x Fresnel Zij
3x3 Horizonbakken
2x ETC Source Four zoom
3x ETC Source Four profiel
1x Volgspot (Een ETC Source Four zoom op statief)
2x sixbar ETC parren.
1x Antari rookmachine met een pvc pijp eraan en gaatjes erin om een rookgordijn en hazereffect te creëren.
1x Kroonluchter
En alles werd bestuurd met onze trouwe ETC Express 24/48.
Pas op! nek krampen.
Tijdens de show:
Net erna:
Het licht bij TL-licht:
En na 2 uur opruimen en wat tafels slepen van een brugklas, BAM:
Klaar voor de examens. De te grote tafels en kasten op de gang, de bass'en en steiger achter het horizondoek, balletvloer eruit, gordijnen opgebonden in een hoek, de tribune in en je heb een heel leeg theater.
Comment
-
Als ik heel eerlijk ben, vind ik het een beetje, ja, onsamenhangend.
Voor zover ik het op de crappy iPhone foto's kan zien, zie ik veel verschillende kleuren zonder een enkele duidelijke sfeer.
Ik denk dat wanneer je wat meer licht inhangt je veel flexibeler bent en betere (mooier en rustiger) totaaltjes kunt maken.
Maar goed, je hebt wel mooie materialen!
Comment
-
De foto's laten het niet heel mooi zien, inderdaad. Het was niet onsamenhangend en ik vond het wel sfeer hebben. Ook ander mensen (techniek en gewone) spraken me aan hoe mooi en simpel (op een goed manier) het licht was.
De enekant groen en aan de andere kant blauw tegenlicht met de parren was op verzoek van de regisseur gedaan. Hij wou het niet helemaal symmetrisch hebben voor een keer.
Het moest een muf/oud chique Franse woning voorstellen waar een zieke man inleef, en dat is prima gelukt vind ik. Zacht kleuren zoals het roze op het achterdoek maar wel met LEE 202 parren er onderaan op het achterdoek gericht om wat van de zachtheid af te nemen. En de kleuren in het midden werden in toon gehouden door de parren op het tapijt, ik geloof met LEE 136. En dat dan met een hazereffect.
Veel meer licht inhangen kan ik nou emaal niet omdat ik niet veel meer over heb, nog 1 profiel en 1 zoom en een paar ledparren (maar (voor dit soort shows) waardeloze showtec ledparren.)
Mooie materialen heb ik/we zeker, en we zijn er zuinig op. Toen dit 10 jaar geleden gekocht werd was er geld zat, nu kregen we van de directie vorig jaar een budget van 100 euro voor een jaar voor alles (licht/geluid/tape/vervanging)!! Koop je niets eens twee lampen voor. Toen netje gezegd dat we dan alleen nog maar de leuke dingen doen (grotere shows) en dat ze hun presentatie's en films in een lokaal mogen gaan houden. Toen werdt het budget "opeens" verhoogt naar 1000 euro. Maar nog steeds maar net genoeg om ons draaiend te houden. (En dit gaat BTW over een (mijn) school :x )
Zo jammer dat scholen denk, leuk een theater. Maar dan niet denken aan de onderhoudskosten en vernieuwingen.
Comment
-
Ziet er netjes uit.
Maarja, daar heb jij natuurlijk niets aan als je alleen aan het breken geweest bent. Dus de reden van je post begrijp ik ook niet helemaal...
Wat ik wel apart vind dat een serieus verhuurbedrijf zo'n grote stapel DAP heeft...
Als ik zelf een bedrijf zou hebben, zou ik niet investeren in DAP, eerlijk gezegd.
Comment
-
Ik meen dat dit topic toch bedoeld is om te laten zien wat JIJ hebt neergezet en daar dan feedback op te krijgen van andere forumleden zodat je tips kan krijgen hoe het nog beter kan..... als je foto's van andermans werk gaat neerzetten omdat je wat materiaal gesjouwd hebt.... is daar geen leering uit te halen.
Zelfde als: ja ik was aanwezig op dit en dat feest.. stond achter de bar.. kijk eens wat een mooie stapel apparatuur de dj had.... ja leuk om te zien, maar totaal zinloos.
maar dat is slechtes mijn mening... (en ik denk ook die van ajdeboer)
Comment
-
Haai,
ik had dit weekend 2 dingen te doen;
Zaterdag
Een klein fuifje in Eine genaamd Boozgumps.
Geluid
2x Qsc K10(top)
2x Dap Mcb15(sub)
2x Jbsystems psx 12(monitors)
1x JB Systems AMP 400.2 versterker
1x JB Systems VX 700 mkII
1x Pioneer Djm800
2x Pioneer Cdj2000
2x Pioneer Cdj400(voor serato gebruik)
Licht
4x JB Systems Led Pars
2x JB Systems Dynamo 250
1x GhostGreen Laser
1x Bax RGY laser
2x ADJ Ledtubes(decoratief)
2x ADJ Ledbol(decoratief)
1x JB Systems
1x JB Systems SM-1612
Overig
2x pioneer 2000 standjes
1x duratruss brug
2x proel luidspreker statieven
1x protech statief
en een hoop kabels
Foto,s
Foto
foto
foto
De luidsprekers hebben we achteraf versteld voor de brug.
sommige bekabeling hebben we achteraf nog aangepast en beter verstopt.
Zondag
Opendeurdag van mijn school en ze hadden gevraagt om in de praktijkzaal wat muziek te maken.
Geluid
2x Qsc K10(top)
1x Pioneer Djm800
2x Pioneer Cdj2000
Overig
2x pioneer 2000 standjes
Foto,s
foto
Comment
-
Comment