Announcement

Collapse
No announcement yet.

Foto's van show productie's

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ik plaats hem hier omdat ik hem onder show beter vind passen dan onder Drive in.

Ik heb weer eens 1 van mijn lichtshowtjes gefilmd en op Youtube gezet:
    Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Comment

• Sorry Rio, maar daar vind ik maar weinig licht "show" aan... Eerder een irritant knipperend geheel... MH's die in alle mogelijke kleuren staan rond te wapperen, een lichteffect dat tegen topsnelheid wat door de ruimte waait... Met deze setup moet je toch leukere dingen kunnen verzinnen?

Comment

• Ziet er wel leuk uit, niet geweldig maar wel leuk. Misschien had je dit ook in de avond buiten kunnen doen? Dan heb je wat meer ruimte.

Comment

• Het is inderdaad niet mijn meest geweldige lichtshow, maar ik had het voor een grapje voor twitter op youtube gezet. Zeker op film komt het niet mooi over.

Deze vind ik persoonlijk beter:
          Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

@JanPetersen Het hangt hier vast op zolder. Alles naar buiten slepen is mij iets te veel werk en ik kan het daar ook niet ophangen of dergelijke.

Comment

• Ik ga binnenkort ergens beginnen voor de wat grotere en duurdere feestjes, dus wil ik graag wat aan mijn afwerking en algemene beeld werken, vandaar even foto van mijn laatste fuif om wat feedback op te krijgen en te leren waar ik nog in de fout ga, vooral op vlak van samenstelling kleuren en afwerking kabels.

De volledige bekabeling komt over het plafond.
            Van het midden naar het vast podium waar de krachtstroom is en waar ik zat, en van het midden naar de regiekamer waar de versterkers stonden (ik ga graag af en toe eens kijken, en als ze in het midden stonden is dat wat moeilijker)
            Chirofuif waar ik al even vast leverancier ben: Aspilicious.

Hun thema was worstelen (met van die maskers) vandaar de keuze voor podium in het midden als een ring, en de kleur oranje kwam vaak terug

materiaallijst:
            4x ypoc250 lazer
            4x briteq bt250s
            4x groene lasers
            3x hq nexus 250
            2x phantom hti150
            20x ledspot
            4x spiegelbol 50cm + motor
            4x sunstrip (active)
            2x botex switch
            1x hasebase hazer
            1x beamer (visuals aan de zijkant, overbodig maar gevraagd)
            2x scherm 32" (boven toog met dranklijst en animatie)
            2x scherm 22" (boven cocktailbar met lijst en animatie)

2x cirkel 4m
            45m truss
            5x boxcorners

2 nexo si1200 ( met zelfbouw vliegframes)
            4x zeck dubbel 18" bas
            1x synq 2k2
            1x synq pe1500
            2x crown MA2400
            1x crown MA1200
            2x pioneer cdj1000
            1x pioneer djm800

1x daslight
            2x scenesetter 48 om daslight te sturen
            1x briteq merger/booster
            1x showtec booster/splitter
            1x arkaos grand vj
            1x resolume avenue

1x stretchdoek 2*5m

de dj staat op een draaiend podium

Er was enkel een probleem met ruis in het begin, ik kreeg het niet opgelost, dj booth en versterkers stonden op dezelfde lijn, aardlus onderbreken hielp ook niet en kreeg het er niet uit, dan maar de frequentie van de ruis weggefilterd, misschien iemand een idee?

foto's:

Last edited by pjadskop; Monday-23-01-2012, 12:30.

Comment

• Die truss ziet er wel erg vet uit!

Comment

• Ik vind dit er erg cool en mooi uit zien. Vooral met die truss.

Comment

• Hoe hang je die koppen aan die truss?? Verder echt een extreem mooie setup!

Comment

• Zoals ik het zie, zit er aan de uiteinde van de truss een baseplate, met daaraan de movinghead vast.

Comment

• dat heb je goed gezien ;)
                      de baseplates hebben 2 sets gaten voorzien voor 2 type movingheads

Comment

• je hebt ook kleinere platen met uitsparingen en een buis in verwerkt voor het ophangen van een movinghead aan zijn haken

Comment

• Wow, dat ziet er echt gaaf uit! Volgens mij heb je ook aan heel veel dingen gedacht. Ik bedoel, een draaiend podium? Die mooie ronde truss met het einde een gave movinghead?
                          Naar mijn mening hoeft er niks verandert te worden!

Comment

• Draaiend podium?:o hoe heb je dat gerealiseerd?

Comment

• Ik bedenk me net dat het al te lang geleden is dat ik nog een productie gepost heb... Dit keer de Boggeter Proms: een ietwat oversized harmonieoptreden met enkele bekende Vlaamse zangers bij. Na het promsoptreden verzorgden we in een andere zaal ook licht&geluid voor een afterparty. Ik moest spotten, dus van tijdens de show zitten er spijtig genoeg niet veel foto's bij...
                              Mocht het iemand interesseren, hier een greep uit de gebruikte spulletjes:
                              Licht:
                              - S36R + H30V trussing aan elektrotakels
                              - 8x Robe colorspot 700eAT
                              - 6x Movitec SL250
                              - 6x sunstrip active
                              - 4x sixbar CP60
                              - 12x RVE 2kW PC
                              - 2x ADB profiel SL15/32
                              - Robert Juliat Super Korrigan volgspot
                              - Aangestuurd door Chamsys M100+Celco Pathfinder (faderwing)+wat Luminex apparatuur
                              Geluid:
                              - 18x Martin Audio W8LM
                              - 2x Martin Audio W8LMD
                              - 8x APW S218 sub
                              - 2x amprack Crest, 3x amprack Lab Gruppen
                              - Een compleet arsenaal microfoons
                              - Mixing: Yamaha M7CL+01V96

Afterparty:
                              - 2x fourbar
                              - EV Deltamax
                              - Yamaha LS9

Fotos kun je hier vinden!
                              Last edited by StijnS; Sunday-05-02-2012, 13:52.

Comment

• Originally posted by dj-drace View Post
                                Draaiend podium?:o hoe heb je dat gerealiseerd?
                                Plateau met motor aan vast gemonteerd (zodat het gewicht van het podium en wat er op staat de wrijvingskracht tussen het hout en het onderliggende podiumelement voldoen groot maakt), daar komt een stalen buis van een 15cm diameter uit met een tandwiel aan, verbonden met overbrenging, en op die buis monteer je een plateau op wielen, met een gat in het midden waar de dj op kan staan.
                                De wielen rollen op het plateau met de motor, en dat rust op podiumelementen.

Motor draait 5.5 toer links (=+-10min) , en dan 5.5 toer rechts.
                                Sturing dmv een plc.
                                2 inputs voor keuze links/rechts, 1 voor de noodstop (ook hardwarematig), 2 voor de beveiliging gaan links en rechts (zodat ze niet gelijk aan kunnen), en 1 sensor die de sporten van het laatste tandwiel telt en zo het aantal toeren meet, ook of de motor geblokkeerd zit.
                                Dan loopt een timer te vroeg af, stopt het programma en krijg ik een noodsignaal via led.

foto van de motor met overbrenging, zonder sensor en omkasting.

Ps: ik weet dat het makkelijker kon met een andere motor of een tandwielkast, maar dit is gemaakt van een 2de hands motor en vooral oud ijzer, installatie is dus aangepast aan het materiaal en niet andersom
                                Last edited by pjadskop; Monday-06-02-2012, 00:43.

Comment

Working...
                                X