Announcement

Collapse
No announcement yet.

Foto's van show productie's

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nu ben ik ook aan de opruimerige kant, dat zeker.
    Als je aan het bouwen bent en een kist is leeg, direct op de goeie plaats enzo.
    Bij prikken/patchen direct je kabels volgens een bepaalde manier laten lopen zodat je niet overal kabels krijgt, maar meer een soort van flinke kabelboom. Tape-je erop en klaar.

Maar als ik zie bij wat voor grote productie deze dim- en ampcity's erbij staan, werkelijk waar geen probleem!
    Front-end is het gewoon goed afgewerkt.

Bij dimcity's (versterkers mindere mate omdat ik vaak met self-powered systemen werk) heb ik vaak de moed al opgegeven om alles super strak af te werken. Aan het eind van de kabel is een kabel nooit meer helemaal flexibel als het zou moeten en staan er allemaal 'bochten' in. Automatisch levert dat al een rommelig beeld op.

Bij mij zijn er voor dit soort back-end dingen 2 belangrijke zaken:
    > Veiligheid
    De verantwoordelijke prikker/technicus zorgt ervoor dat looproutes of andersoortige 'wegen' voor muzikanten/technici veilig zijn. Geen onnodige 'tripwires' (niet iedereen heeft een MagLite)

> Geen tape
    Er wordt niets 'hard' vastgezet. Ik moet een kabel zonder problemen er in één keer uit kunnen vissen. Dat betekent automatisch dat er niks in de knoop mag zitten, maar ook dat er niks vast op de vloer zit, cable defenders daargelaten natuurlijk.

Met andere woorden: geen overdreven/bezeten opruimdrift, dat doe ik wel voor het publiek. Maar ook geen bende zoals boven beschreven. ;)

0,02

Comment

• Hier nog een impressie van twee podia die wij tijdens Q-day/night in Tilburg verzorgde:

Comment

• Ik zie alleen een vierkantje met 3 kleurtjes. Oftewel je foto's werken niet.

Comment

• wat hulp

Comment

• Weer geen foto's..

Zo dan.

Comment

• Leuke opstelling, Ultrasound!
              Hoe heb je die vooruitstekende MH's bevestigd? Gewoon een buisje met een halfcoupler op?

*Jaloerse blik omdat jij wel die leuke led bakjes krijgt en ik niet*

Comment

• Originally posted by StijnS View Post
                Leuke opstelling, Ultrasound!
                Hoe heb je die vooruitstekende MH's bevestigd? Gewoon een buisje met een halfcoupler op?

*Jaloerse blik omdat jij wel die leuke led bakjes krijgt en ik niet*
                Buisjes zitten vast met een swivel coupler aan de truss, hier hangen de headjes aan.

Ledbalkjes die we hier gebruiken zijn de showtec pixelbar 12 ;)

Comment

• Hoe zit dat exact met een swifel coupler? Het lijkt namelijk idd op een halfcoupler die op de 'kop' kant van buis zit vast bevestigd.

Die 'paraplu's' voor de lampen, zijn dat deksels van prullenbakken etc :)? (creatief!)

Comment

• Gisteravond een paar ruimtes + een entree in een kasteeltje moeten uitlichten voor een bruiluft vanavond. Foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=UD74VKLW
                    Apparatuur:
                    Entree:
                    2x Showtec LED Sphere 30cm
                    2x Showtec LED Sphere 50cm
                    Andere ruimtes:
                    2x Indigo 4500
                    2x Lightmaxx CLS-2
                    2x Pixelbar 12
                    2x Showtec Led Wash Ultra Bright
                    5x LightmaXx Tri-led Par
                    8x Showtec Octotrip
                    2x Statief
                    2x Truss vierkant 1,5m + Base- en Topplates
                    Besturing Via Daslight incl Touchsreen

Comment

• Ik kan het mis hebben, maar dat rackje met je lichtsturing in lijkt me enorm onergonomisch werken...

Comment

• Met die showmaster zo? Die gaat er komende week uit... Bcr-2000 wordt vervangen door een BCF-2000 en ipv de showmaster komen een paar blindplaten en een korg nanopad2...
                        Daarbij is ook nog eens de kist ingeschoven en zie je het touchscreen niet, de laptop daar is wel wat minder maar die wordt alleen gebruikt voor een eventuele 3d visualisatie, hier draait gewoon alles op...
                        Last edited by nijst001; Saturday-05-05-2012, 19:59.

Comment

• Originally posted by remixed View Post
                          Hoe zit dat exact met een swifel coupler? Het lijkt namelijk idd op een halfcoupler die op de 'kop' kant van buis zit vast bevestigd.

Die 'paraplu's' voor de lampen, zijn dat deksels van prullenbakken etc :)? (creatief!)
                          Die "paraplu's" zijn plastic onderzetters voor bloempotten :mrgreen:

Comment

• Originally posted by remixed View Post
                            Hoe zit dat exact met een swifel coupler? Het lijkt namelijk idd op een halfcoupler die op de 'kop' kant van buis zit vast bevestigd.

Je hebt gelijk, zie dat we hier de 1m buisjes gebruikt hebben die aan beide kanten een half coupler hebben. Zit aan 1 kant aan de truss bevestigd.

Comment

• Eens een turnshow voorzien van licht...
                              Regie:

(Je ziet prima dat ik het grootst ben, m'n geluidscollega iets kleiner en die van de video... sja...;))
                              Truss:

Gebruikte spulletjes: 6x Coemar iWash 575, 4x RVE 2kW PC, 2 "dubbel halogeentjes" (M111 met buis en 2 2kW lampen met flappen op), 16.8m S36R truss, 2 elektrotakels, 2 loadarrestors, Axys Source geluidsset, discobar en 2 draadloze mic's. :-)
                              Last edited by StijnS; Sunday-13-05-2012, 00:36.

Comment

• Originally posted by StijnS View Post
                                Gebruikte spulletjes: 6x Coemar iWash 575, 4x RVE 2kW PC, 2 "dubbel halogeentjes" (M111 met buis en 2 2kW lampen met flappen op), 16.8m S36R truss, 2 elektrotakels, 2 loadarrestors, Axys Source geluidsset, discobar en 2 draadloze mic's. :-)
                                Ziet er netjes uit.
                                Heb wel een vraagje.
                                Die 16,8m truss op 2 punten getakeld, buigt dat niet zwaar door?

Comment

Working...
                                X