Nu ben ik ook aan de opruimerige kant, dat zeker.
Als je aan het bouwen bent en een kist is leeg, direct op de goeie plaats enzo.
Bij prikken/patchen direct je kabels volgens een bepaalde manier laten lopen zodat je niet overal kabels krijgt, maar meer een soort van flinke kabelboom. Tape-je erop en klaar.
Maar als ik zie bij wat voor grote productie deze dim- en ampcity's erbij staan, werkelijk waar geen probleem!
Front-end is het gewoon goed afgewerkt.
Bij dimcity's (versterkers mindere mate omdat ik vaak met self-powered systemen werk) heb ik vaak de moed al opgegeven om alles super strak af te werken. Aan het eind van de kabel is een kabel nooit meer helemaal flexibel als het zou moeten en staan er allemaal 'bochten' in. Automatisch levert dat al een rommelig beeld op.
Bij mij zijn er voor dit soort back-end dingen 2 belangrijke zaken:
> Veiligheid
De verantwoordelijke prikker/technicus zorgt ervoor dat looproutes of andersoortige 'wegen' voor muzikanten/technici veilig zijn. Geen onnodige 'tripwires' (niet iedereen heeft een MagLite)
> Geen tape
Er wordt niets 'hard' vastgezet. Ik moet een kabel zonder problemen er in één keer uit kunnen vissen. Dat betekent automatisch dat er niks in de knoop mag zitten, maar ook dat er niks vast op de vloer zit, cable defenders daargelaten natuurlijk.
Met andere woorden: geen overdreven/bezeten opruimdrift, dat doe ik wel voor het publiek. Maar ook geen bende zoals boven beschreven. ;)
0,02
Als je aan het bouwen bent en een kist is leeg, direct op de goeie plaats enzo.
Bij prikken/patchen direct je kabels volgens een bepaalde manier laten lopen zodat je niet overal kabels krijgt, maar meer een soort van flinke kabelboom. Tape-je erop en klaar.
Maar als ik zie bij wat voor grote productie deze dim- en ampcity's erbij staan, werkelijk waar geen probleem!
Front-end is het gewoon goed afgewerkt.
Bij dimcity's (versterkers mindere mate omdat ik vaak met self-powered systemen werk) heb ik vaak de moed al opgegeven om alles super strak af te werken. Aan het eind van de kabel is een kabel nooit meer helemaal flexibel als het zou moeten en staan er allemaal 'bochten' in. Automatisch levert dat al een rommelig beeld op.
Bij mij zijn er voor dit soort back-end dingen 2 belangrijke zaken:
> Veiligheid
De verantwoordelijke prikker/technicus zorgt ervoor dat looproutes of andersoortige 'wegen' voor muzikanten/technici veilig zijn. Geen onnodige 'tripwires' (niet iedereen heeft een MagLite)
> Geen tape
Er wordt niets 'hard' vastgezet. Ik moet een kabel zonder problemen er in één keer uit kunnen vissen. Dat betekent automatisch dat er niks in de knoop mag zitten, maar ook dat er niks vast op de vloer zit, cable defenders daargelaten natuurlijk.
Met andere woorden: geen overdreven/bezeten opruimdrift, dat doe ik wel voor het publiek. Maar ook geen bende zoals boven beschreven. ;)
0,02
Comment