Announcement

Collapse
No announcement yet.

Foto's van show productie's

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• @Ronny: Ik heb laatst ook eens met de Victory Scan's mogen werken en ook mij vielen ze goed mee (in ieder geval voor discowerk)
    De enige nadelen die ik er aan kon vinden:
    - 8 bit pan/tilt (laat ze eens een trage circelbeweging uitvoeren...)
    - De gobo's vond ik niet mooi

En @Rick: 104 euro voor die downriggers? Dan zijn er toch veel betere alternatieven hoor... Ik heb hier T-balkjes die je dmv gewone H30 eitjes aan mekaar tikt. Zonder verlengingen 1m lang, en te verlengen met stukken van 0,5 en 1m. En belangrijkste: mooi zwart. Over dat kliksysteem heb ik toch zo mijn bedenkingen qua levensduur...

Comment

• Greep uit het verleden

Een eerste post op dit forum, dan maar meteen beginnen met foto's van producties van afgelopen tijd

Vorig weekend (zaterdag 13 April) een productie gedaan "Rock meets classic" hierbij was ik verandwoordelijk voor het licht en podium ontwerp. Het was vrij lastig om zn 90 man op het podium te krijgen. Ondanks de uitbreiding van 3M naar voren bleef het vrij druk (maar gezellig)

Foto's
      rock-meets-classic

Een tijdje geleden bezig geweest met het opnemen van een Videoclip, deze videoclip is afgelopen maand uitgekomen en hier te zien:
      Burcak - Home Alone
      Op mijn eigen website staan wat set foto's: Hier dus

Ook heb ik begin maart District One verzrogd met een lichtshow. Wederom een ontwerp en gedeeltelijke verhuur van verlichting. District One was een avond in de Raw hardstyle / Hardstyle genre's met Oa Wildstylez, Psyko Punkz, en Diabolic
      Foto's zijn te vinden op: http://www.show-night.nl/gallery/district-one

Dat lijkt me wel een leuk begin van foto's, klik gerust even door op het Fotoalbum om zo meer te zien van diverse producties die uitgevoerd zijn door mij.

www.show-night.nl

Comment

• En zojuist ook de foto's van Basic Grooves 5 April binnen gekregen

Weer een avondje fijne techno, en veel lampjes. Want ja; daar houd ik van [8O]

Comment

• -

Comment

• Tijdens koninginnenacht- en dag diverse complete podia verzorgd, zo ook onderstaand podium op de korte heuvel:

postimg.org/image/ap039kr1v/
            postimg.org/image/lpv8eljar/
            postimg.org/image/413hmz7jn/
            postimg.org/image/5hf054agj/
            postimg.org/image/hoiqya6wt/
            postimg.org/image/3wo2w4xzl/

Techniek:
            RCF TTL33A line-array
            RCF TT25SMA monitor
            Pioneer DJM 900Nxs/3x CDJ 2000Nexus
            2x Technics sl 1210
            6x Briteq Ledwash (101 kopie)
            2x Briteq beam (Sharpy kopie)
            12x Showtec Pixelbar 12
            2x Martin atomic
            3x 4-weg blinder
            2x sixbar par 64
            2x 1kw frontlicht
            1x Antari z3000

En in de straat een trusskooi met 4x RCF top (delay), 2x 6-bar par 64, 4x Briteq ledwas en div. spiegelbollen.

Comment

• Als je kijkt naar de grote van het evenement dan vind ik 2 briteq wannabe sharpy's en 6 wannabe 101 kopjes behoorlijk karig.

Ik weet niet of je ook op het plein voor de saturn ( oranjeplein tilburg )geweest bent maar dat was dan toch wel een wat meer af klusje. Dat zag er echt super strak uit met een 10 dts wash en 10 dts beams. Flink wat trus. Een 5 tal atomic strobo's 8 dts pixelbars. Als ook nog een vrachtje led parren en een enorme berg truss. Ook het decoratief gebruik van de truss ( 2 kronen gemaakt en een w voor de dj booth ) als ook een 10 2 voudige blinders in de kroon weg gewerkt en wat mooi front licht geweld. Dit netjes afgewerkt met spiegelbollen maakte het echt een erg gaaf en compleet podium.

Dit samen met de 8 towers, leuke audio set en een enorm led scherm maakte het wel echt af en een mooie beleving.

Ik vind het van jou eigenlijk vrij karig en ruw opgezet. Zeker voor de grote van het gebeuren. Mee eens of niet maar je blijft het helaas bijna altijd wel zien als je semi pro spul naast het echte werk gaat zetten. In mijn beleving kon je nog niet bijna tippen aan dat van first impression. Niet om me oude werkgever te paaien. Maar gewoon omdat een torentje bouwen met daaraan een paar verdwaalde koppen en een banner mij echt niet warm maakt of laat juichen. Ook vind ik de kleur roze voor je standaard parren op een koninginnen koning wat dan ook dag erg vreemde keuze. Vreemd genoeg zag de rest van de stad alles en overal oranje. Maar goed wie weet was hier een heel goede reden voor. Ik weet in ieder geval meer dan genoeg mogelijkheden om oranje toch telkens weer in me show te verwerken / te combineren met vele andere kleuren om zo toch een vette show neer te kunnen zetten.

Ik heb dit ookal gezien met kermis in tilburg. Toen hing er behoorlijk veel en leuk spul maar werd er totaal niet echt gebruik van gemaakt en was het gewoon 10 dagen elke dag weer precies het zelfde showtje met precies de zelfde beweging en heb ik eigenlijk niet meer dan een zeg 5 verschillende shows gezien ( als je kleuren wisseltjes niet mee telt ) De rainbow was vrij populair als ook 1 bepaalde wapper stand. Kortom naar mijn idee leuk opweg maar de echte pro uitstraling ontbreekt nogal behoorlijk. Ga eens kijken bij een first impression of een espressivo. Die shows zijn gewoon af. Zien er netjes afgewerkt uit. Hier kan je naar mijn idee nog erg veel van leren. Is het een keer netjes gebouwd en af. Zorg dan ook dat er iets mee gedaan word. Laat wat zien. Verras mensen. Zeker als de spullen er wel zijn zou dit geen probleem moeten mogen zijn.

Mijn mening is dus. Leuk voor in een hobby, semi pro wat dan ook boeren zuiptent ( ja mijn segment ) maar ik zou me kapot schamen als ik dit op zoon gelegenheid op zoon feest neer zou zetten.

Comment

• Ik vindt dat ultra-sound het toch behoorlijk netjes heeft gedaan (voor zo ver op de fotos te zien ) .. Weet niet wat er op het andere plein stond, maar heeft wellicht ook wat met budget verschil te maken.

Comment

• Ik heb ze beide ( overdag ) gezien en mwa nee het is niet echt af. Op een foto lijkt het misschien wel mee te vallen maar in het echt was het gewoon karig voor zoon gelegenheid als ook soort feest.

Ik heb met de tilburgse kermis er 10 dagen gestaan met een camera op me rug. Strak voor het podium. Als je dan na een 4 dagen je frontlicht niet eens op orde hebt dan vraag ik me af waar je helemaal mee bezig bent.

Even van facebook geleend aangezien ik geen foto's heb gemaakt. Dit is tijdens de afronding van het bouwen gemaakt. Ziet er naar mijn idee toch wel wat meer jeeeeh uit.

Ik woon zelf in de buurt van tilburg en zie dus meer dan regelmatig producties van een ultrasound, hgl, firstimpression, ale light, klundert, espressivo, en nog wat andere minder grote bij ons in de buurt. De producties en shows van ultra sound zijn dan helaas naar mijn mening en idee en beleving dan toch wel een stukkie minder dan een zeg first impression en een espressivo. Ligt het aan budget of wat dan ook. Interreseert me als bezoeker niet. Ik zie 2 podiums. 1 super vet en afgewerkt, 1 dat ik denk van oke dat hadden ze toevallig dus nog over.

Als je er dan ook nog eens niet echt iets mee doet. Dat ik denk van nou dat had net zo goed op stand alone gemogen dan vind ik het helemaal jammer.

Begrijp me niet verkeerd. Ik werk ALTIJD met krappe budgetten en zeer beperkte mogelijkheden. Maar doe dan tenminste wat met wat je wel hebt en mogelijk is. Probeer dan in iedergeval een 100 punten uit je materiaal te scoren wat er wel is. Ik mis dus eigenlijk gewoon de motivatie. De inspiratie en passie in de shows. Het is eigenlijk altijd een het zal wel een 6 is ook voldoende. Dit vind ik erg jammer.

Comment

• Het andere "betere" podium ziet er inderdaad erg mooi en creatief uit.
                    Wat bertreft kwaliteit van de shows moet ik je op je word geloven.

Ik denk dat je echter wel verkeerd denkt in het opzicht van budget intereseerd de bezoeker niet.

Als er voor 2 podiums veel meer wordt betaald is het logisch dat dit beter is dan 1 podium waar een stuk minder voor wordt betaald. Let wel beter in de vorm van materialen / hoeveelheid.
                    Je zult dat mischien als bezoeker niet interssseren. Aan de andere kant de organisatie kiest voor een "low-budget" podium, degene die het moet leveren intereseert dat zeker wel.

Maargoed, als er dan verder ook weinig mee wordt gedaan is dat wel jammer.

Wellich kan ultra sound het verder toelichten?

Comment

• Vandaag weer eens showtje gebouwd: http://www.youtube.com/watch?v=n2V8d...ature=youtu.be
                      Actiefilmpjes worden vanavond gemaakt ;)
                      Bestuurd met Cuelux Pro...

Comment

• Deze video wordt momenteel verwerkt.
                        Kom over een paar minuten terug.

Al 20 minuten :')

Hij doet 't
                        Last edited by DynaSpan; Saturday-04-05-2013, 16:31.

Comment

• Originally posted by ronennieshow View Post
                          Als je kijkt naar de grote van het evenement dan vind ik 2 briteq wannabe sharpy's en 6 wannabe 101 kopjes behoorlijk karig.

Ik weet niet of je ook op het plein voor de saturn ( oranjeplein tilburg )geweest bent maar dat was dan toch wel een wat meer af klusje. Dat zag er echt super strak uit met een 10 dts wash en 10 dts beams. Flink wat trus. Een 5 tal atomic strobo's 8 dts pixelbars. Als ook nog een vrachtje led parren en een enorme berg truss. Ook het decoratief gebruik van de truss ( 2 kronen gemaakt en een w voor de dj booth ) als ook een 10 2 voudige blinders in de kroon weg gewerkt en wat mooi front licht geweld. Dit netjes afgewerkt met spiegelbollen maakte het echt een erg gaaf en compleet podium.

Dit samen met de 8 towers, leuke audio set en een enorm led scherm maakte het wel echt af en een mooie beleving.

Ik vind het van jou eigenlijk vrij karig en ruw opgezet. Zeker voor de grote van het gebeuren. Mee eens of niet maar je blijft het helaas bijna altijd wel zien als je semi pro spul naast het echte werk gaat zetten. In mijn beleving kon je nog niet bijna tippen aan dat van first impression. Niet om me oude werkgever te paaien. Maar gewoon omdat een torentje bouwen met daaraan een paar verdwaalde koppen en een banner mij echt niet warm maakt of laat juichen. Ook vind ik de kleur roze voor je standaard parren op een koninginnen koning wat dan ook dag erg vreemde keuze. Vreemd genoeg zag de rest van de stad alles en overal oranje. Maar goed wie weet was hier een heel goede reden voor. Ik weet in ieder geval meer dan genoeg mogelijkheden om oranje toch telkens weer in me show te verwerken / te combineren met vele andere kleuren om zo toch een vette show neer te kunnen zetten.

Ik heb dit ookal gezien met kermis in tilburg. Toen hing er behoorlijk veel en leuk spul maar werd er totaal niet echt gebruik van gemaakt en was het gewoon 10 dagen elke dag weer precies het zelfde showtje met precies de zelfde beweging en heb ik eigenlijk niet meer dan een zeg 5 verschillende shows gezien ( als je kleuren wisseltjes niet mee telt ) De rainbow was vrij populair als ook 1 bepaalde wapper stand. Kortom naar mijn idee leuk opweg maar de echte pro uitstraling ontbreekt nogal behoorlijk. Ga eens kijken bij een first impression of een espressivo. Die shows zijn gewoon af. Zien er netjes afgewerkt uit. Hier kan je naar mijn idee nog erg veel van leren. Is het een keer netjes gebouwd en af. Zorg dan ook dat er iets mee gedaan word. Laat wat zien. Verras mensen. Zeker als de spullen er wel zijn zou dit geen probleem moeten mogen zijn.

Mijn mening is dus. Leuk voor in een hobby, semi pro wat dan ook boeren zuiptent ( ja mijn segment ) maar ik zou me kapot schamen als ik dit op zoon gelegenheid op zoon feest neer zou zetten.
                          Hoi Ronnie,

Bedankt voor je reactie.

Allereerst:
                          De Briteq 101's en de Sharpy's boden RUIM voldoende licht voor het complete podium. Daarnaast hingen er nog enkele sixbarren P64 en 101's in de straat. Over de "wannabee" movingheads; We hebben op de zaak meerdere malen een vergelijking gemaakt tussen het origineel t.o.v. de kopie. De prijsverhouding is het niet waard om te investeren in het orgineel. Daarnaast gebruiken we deze spots met name voor eigen projecten en zal de klant geen euro meer betalen om een Clay Paky in de show te hebben ipv een Briteq. Bouwkwaliteit en output van de Briteq's zijn DIK in orde. We zijn dermate tevreden dat binnenkort ook alle Robe spot's worden vervangen door Briteq Beams.

Wat betreft de show van de concullega: Ziet er inderdaad puik uit, niets op aan te merken.

Twee belangrijke verschillen t.o.v. onze projecten:
                          - RUIMTE
                          - BUDGET

Ruimte: Op de korte heuvel is dit jaar door de horeca ondernemers gekozen voor een hoog, smal layer podium zodat er aan beide kanten voldoende ruimte overblijft voor een doorloop. Hier hebben wij ons licht/geluid plan op aangepast. Het podium van de concollega stond op een open plein dus hier is (vanzelfsprekend) meer ruimte voor een breed podium en ben je minder beperkt in het plaatsen van een creatieve opstelling.

Budget: Het podium wat de concollega heeft verzorgt had een budget wat ca. 4x hoger lag dan ons project. Hierdoor kun je vanzelfsprekend grooster uitpakken. De DTS movingheads die ze gebruiken zijn erg leuk, hebben we ook een demo van gehad maar ook in dit geval gaat dezelfde vlieger op: Liever 4 Briteq spots voor de prijs van 1 DTS spot.

Wat betreft de kleurencombinatie: Op een evenement waar 's avonds dancemuziek wordt gedraaid ga je niet de hele avond oranje gebruiken. Deze kleur zat al in de parspots, en met de movingheads kunnen we zo juist leuke combinaties maken.

Verder ga ik inhoudelijk (via dit forum) niet in op de vergelijking met andere collegabedrijven. Ik vind je reactie dat we ons moeten schamen voor onze projecten enorm overdreven. Mocht je echt iets dwars zitten (zoals ook je overbodig lange mail n.a.v. de kermis) ben je welkom om een kop koffie op de zaak te komen doen.
                          Last edited by Ultrasound Productions; Saturday-04-05-2013, 17:31.

Comment

• Die briteq kopjes is niks mis mee ;) wij hebben volgende week een demo van de martin rush mh2 en 2 briteq kopjes maar ik denk dat de briteqs er beter uit komen
                            Ik had de link geplaatst terwijl de video was aan het uploaden ;)

Comment

• @ ultrasound.

Oke laat ik dan wat bijschaven en uitleggen.

De reden dat ik zeg dat je je moet schamen zit hem in het merendeel van de installaties niet in het bouwen ervan. Dit is ( op de koninginnengebeuren na ) eigenlijk altijd wel leuk, aardig tot zeer zeker niet verkeerd en gaaf.

Waar het me meer niet lekker zit is de uitwerking ervan. Dus op het moment dat het allemaal in actie is en werkt. Vaak is het dan een beetje poef weg creativiteit. Ik mis dan het punt waarvan ik kan zeggen kijk hier zit er 1 met een dikke ...... achter een lichttafel van wouw kijk eens wat ik kan wat er hier mee gedaan kan worden.

Ik werk zelf eigenlijk altijd en alleen nog maar in het segment er is eigenlijk maar de helft van het budget wat redelijk zou zijn of minder. Ik begrijp dan dus ook goed dat iemand voor een b versie gaat. Vaak kan je hier meer dan redelijk mee werken. Enne sowieso trek je niet teveel aan van mijn wannabe. Dat is meer een cultuur tussen mij en me maten geworden waar ik vaak mee samen werk. Dus dit was niet om te zeggen het is troep maar meer een standaard uitspraak van ons. Zo hebben we ook wannabetomics. Dus kop op zo bedoelde ik het niet. Feit blijft staan dat het wel degelijk een verschil heeft. Werkt allemaal vaak toch net wat strakker beter netter of degelijker of wat anders maar heeeeel vaak zit het wel ergens in. Zou ook niet goed zijn als het niet zo was. Maar ik ben toch al niet zo van de 101 kopjes. Vind ze PERSOONLIJK niet zo mooi om mee te werken. Ben meer van de alle kleurtjes in 1 chip als het om led gaat. Maar hey iedereen zijn keuze.

Het feit blijft het gaat er niet helemaal om wat je hebt maar vooral wat je ermee doet.

Dan even een veer in je reet steken ;) Je hebt / bent een leuk bedrijf zeer zeker en werkt hard aan de weg en doet ook zeer zeker leuke en gave klussen. Ik zeg alleen dat ik af en toe de passie niet kan zien / merken. Of de reden dan is budget, ruimte of wat dan ook kan ik niet zien. Ik zie een setup. Ik zie een foto. Ik ervaar een beleving. Jij post een foto. Ik reageer. Hier ben ik heeeeel goed in :D . Ik weet wat ik wil ik weet wat ik zie en vaak ( zeer zeker niet altijd ) ik weet wat ik doe. Als er dan 2 podiums een 100m uit elkaar staan is de vergelijking erg snel gelegd en tja als ik dan net de gene ben die hem niet onder stoelen of banken steek om zijn mening te delen kan dat dus soms ook harder aan komen dan bedoel.

Enne dan die koffie. Heb je een beetje goede koffie? Aangezien ik niet ver van je af zit en zo op een jaar wel eens wat moet inhuren als ook best eens een keer met je wil praten over wat dan ook. Wie weet wie weet. 1 ding je zal misschien wel aan mijn directe zeer open werk wijze moeten wennen ;).

Samenvatting. Nee ik ben niet tegen el cheapo uitvoeringen
                              Nee ik bedoelde niet de installatie op zich om je voor te schamen dat was meer als ergennis van een licht en geluid freak uit het wereldje die de passie miste.

Ik hoop dat je me heerlijke geklaag en gezeur nu een wat beter plekje kan geven. Het is echt niet dat ik iemand totaal wil kleineren.

Je hebt de mail dus wel gelezen Dan ben ik benieuwd naar het front licht dit jaar. Kijken of ik nu wel wat op het podium kan zien met de camera ;)

Comment

• Ik kan niet wachten op de Ron & Nie show/productie foto's.

Comment

Working...
                                X