Announcement

Collapse
No announcement yet.

Foto's van show productie's

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by StijnS View Post
    Het enige nadeel is dat als ik nu op de LS9 moet werken, ik steeds op het scherm sta te duwen...
    Zolang dat zo'n klein schermpje is, vind ik het geen probleem.
    Als het nu zo'n badass groot scherm als een Pro2 is, heeft de fabrikant het even niet begrepen...

Comment

• Aha, dat verklaard een boel! Ik kom steeds meer plaatjes tegen van nutteloze line arrays (niet op dit forum) dus vroeg me even af waarom de keuze hier op een array is gevallen. Dank!

Comment

• Dit weekend nog even op de Tilburgse Kermis geweest, paar constructies van UltraSound gespot. :)

Vond onderstaande opstelling toch wel erg leuk en creatief.

Helaas ook veel andere constructies gezien (niet van bovengenoemde hoor ;)) die er wat minder netjes bij stonden. Truss-boogjes die met spanbanden aan pilaren vastgebonden werden enzo... hmmm...

Ook nog even naar Ronnie gezocht in de buurt van de kermis FM toko, maar niet gespot. :mrgreen:

Comment

• Op het eerste zicht een leuke constructie, maar ik zou het toch niet durven om 'm zo recht te zetten...
          Ik vermoed echter wel dat Ultra weet waar ie mee bezig is, maar toch...:?

Comment

• Ik liep vorige week ook over de Tilburgse kermis rond. Ik vond het jammer dat echt elk verhuursetje van Ultrasound hetzelfde was. Allemaal een trusscarre, lading spiegelbollen en paar parretjes. Soms nog aangevuld met een paar Briteq BT-W36L3 movingheads.

Comment

• Maar ligt dat aan hun?

Laten we eerlijk wezen:
              - Een horeca-exploitant verkoopt geen biertje meer of minder als jij een extra stevige laser of 4 extra koppen ophangt in plaats van een spiegelbol
              - De attracties trekken de meeste aandacht - Alles beweegt en heeft lampjes. Horeca moet dan eveneens opvallen met lichtjes en beweging. Maar of dat een fourbarretje is of een kop... zal weinig uitmaken.
              - Het zal een gemiddelde bezoeker een worst wezen of er 20 koppen hangen of een legertje parren. Zij stappen een kroeg in of kruipen onder een tent om te schuilen voor regen (aldus afgelopen weekend), of om wat te drinken te scoren. Wij vinden het als puristen gewoon leuk om wat intelligent licht te zien draaien, maar of het voor deze toepassing een must is... denk ik niet.

Je gaat in dit geval naar de kermis omdat het kermis is. Lekker fout, veel lampjes, alles knippert. En kan me best voorstellen dat de lokale horeca wilt uitpakken om op te vallen en het een beetje sierlijk aan te kleden in stijl, maar zoals eerder gezegd zullen ook zij niet al te rijkelijk strooien met geld omdat het nu eenmaal niets meer oplevert.

Ik vond de opstellingen er in ieder geval verzorgd en strak uit zien en dat geeft ook een wat beter gevoel van veiligheid dan een trussboogje waar wat LED-fourbar systeempjes in gemonteerd zijn, leunend tegen een betonnen pilaar en vastgemaakt met een spanband.

Comment

• Toevallig ook bij de bierhal geweest ;)? Verder heb ik zelf nog wat rond gelopen op de kermis (vandaag weer, maar dan afbouw). Wat me wel opviel, was dat de laatste dag bij ultrasound bijna geen led kopjes meer hingen, of heb ik dat mis?

Comment

• Inderdaad net Rick eens.
                  Setje van ultrasound ziet er prima uit: wat ik dan ook niet snap is dat er altijd commentaar is van ja maar ik had nog dit extra gedaan of ik had zo meer gedaan
                  Je weet het budget en de wensen vn de klant niet.

Comment

• Als horeca ondernemen zou ik mij juist willen onderscheiden van de rest. Ultrasound zal vast meer variatie dan alleen parren en spiegelbollen in huis hebben. Met hetzelfde (kleine) budget valt er vast iets anders op te hangen dan steeds hetzelfde.

Het ziet er bij Ultrasound inderdaad allemaal wel keurig netjes uit, maar het is simpelweg allemaal hetzelfde.

Comment

• Originally posted by Dj-scratch View Post
                      Toevallig ook bij de bierhal geweest ;)? Verder heb ik zelf nog wat rond gelopen op de kermis (vandaag weer, maar dan afbouw). Wat me wel opviel, was dat de laatste dag bij ultrasound bijna geen led kopjes meer hingen, of heb ik dat mis?
                      Was dat die Amstel tent? Zoja, dan was ik daar inderdaad ook eventjes. ;) Best gezellig daar.

Originally posted by Rio View Post
                      Als horeca ondernemen zou ik mij juist willen onderscheiden van de rest. Ultrasound zal vast meer variatie dan alleen parren en spiegelbollen in huis hebben. Met hetzelfde (kleine) budget valt er vast iets anders op te hangen dan steeds hetzelfde.

Het ziet er bij Ultrasound inderdaad allemaal wel keurig netjes uit, maar het is simpelweg allemaal hetzelfde.
                      Als horeca-ondernemer vraag je bij een productiebedrijf een offerte op, waarin staat 'ik wil buiten zo'n trusstent met wat gekleurd en knipperend licht er in voor xxx euro'. Als leek zie ik het verschil niet tussen een tent vol koppen en een tent vol fourbarretjes, op een afstandje. Het knippert en er zit veel kleur in, prima toch. Want bij de meeste toko's die ik heb gezien stond alles plug&play te draaien en geen haan die er naar kraait. ;)

Comment

• Als eerste moet ik zeggen dat ook het piusplein naast dat het er goed uitzag wat er gemaakt was ook erg leuke licht shows mee gerdraaid werden. Het was dit jaar gelukkig niet zet maar aan en tot over 10 dagen. Er werd echt actief wat mee gedaan en het zag er gewoon mooi en vet uit als 1 geheel.

Ook de popcorn ( foto rick ) zag er inderdaad netjes uit. Bij de popcorn is het toch altijd wel 1 van de weinige waar wat extra's gedaan word. De meeste hebben inderdaad het allemaal vrij eenvoudig.

De bierhal zag er ook wel netjes uit maar als je hier wat kritischer aan het rond kijken was en wat beter op gelet had dan zag je er toch nog wel een beetje slordige fouten in zitten. Vielen misschien niet meteen op maar waren er wel zeer zeker. Zo draaide er bijvoorbeeld 2 koppen op het podium niet goed mee in de show omdat deze waarschijnlijk omgewisseld zijn van dmx adres. Een phase over je beweging gaf dan toch af en toe wel een beetje een raar en verstoord beeld. Ook waren sommige led parren wel dmx aangesloten maar draaide ze niet mee in de lichtshow.
                        Grootste punt om te klagen ( wat wij nederlanders graag doen ) was toch wel dat dj coelio pannenkoek wel erg veel erg slechte ( youtube kwaliteit ) mp3tjes aan het afdraaien was. Dan ging het heel de tijd van oh klinkt eigenlijk nog niet zo verkeerd dit speaker setje naar zucht wat een bocht is dit. Wie heeft er een stof hoes over de speakers getrokken. Van iemand die toch op dat niveau draait mag ik toch wel zeker hopen dat de meuk eruit gehaald is en alles op orde is.

@ rio.
                        Alles wat meer is als standaard gaat echt ook in 1 keer een hoop meer werk in zitten. Nu is dat voor jou en mij als iemand die het als hobby en passie is niet erg. Maar staat er iemand achter die gewoon kei hard zijn geld ermee moet verdienen om er boterhammetjes en hypotheek mee te kunnen betalen dan moeten deze extra uren en materialen gewoon afgerekend worden. Enne er is helemaal niemand die je tegenhoud om er voor het zelfde geld wel iets super vets voor aan te bieden hoor ;).

@ Rick, Had maar wat laten weten. Had ik je graag laten zien wat kermis fm allemaal zelf uitspookt ( dus niet alleen het podium wat je zag wat ultrasound voor de horeca doet maar ook de tientallen camera's, studio en de techniek achter de studio die normaal eigenlijk niemand echt te zien krijgt )

Comment

• @ Rick, Had maar wat laten weten. Had ik je graag laten zien wat kermis fm allemaal zelf uitspookt ( dus niet alleen het podium wat je zag wat ultrasound voor de horeca doet maar ook de tientallen camera's, studio en de techniek achter de studio die normaal eigenlijk niemand echt te zien krijgt )
                          Dan bel ik je volgend jaar vooraf wel even, had je nummer niet op zak namelijk. :mrgreen:

Comment

• Die 2 Sharpy's (ik neem aan dat je die bedoelde) hadden diverse storingen, waardoor het niet helemaal goed ging. De laatste dag deed er 1tje ook niks meer. Die led parren die er gebruikt waren zijn niet ideaal, hebben enorm veel storingen en gaan enorm snel kapot. Ik denk dat dit het geval was, aangezien ik erbij was tijdens het programmeren. Toen liep alles nog gelijk.

Comment

• Afgelopen weekend ook een klusje gedaan in haghorst. Dit jaar hadden ze voor het eerst een nieuwe locatie en was ook de setup wat anders.
                              Zie hier wat foto's ( sorry zijn van me gsm de goede staan nog op het foto toestel wat in 1 of ander rack ligt )

Comment

• Ik was in eerste instantie ook geboekt dit weekend in Haghorst (op Cirque du Freak) toen bleek dat iemand anders in de organisatie al een ballonartiest had geregeld... zijn ze maar voor de goedkoopste gegaan. Neem aan dat de Rood/witte tent die locatie was?

Comment

Working...
                                X