Announcement

Collapse
No announcement yet.

Foto's van show productie's

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voor ons ookal weer even geleden dat we wat geplaatst hebben. Maar we hebben ondertussen niet stil gezeten en wel weer het 1 en ander gedaan.

Zo hadden we vorige week nog een 25 jarige bruiloft met een band.

Maar de week ervoor hadden we ook een prins carnaval receptie bij ons in het dorp.

Last edited by ronennieshow; Sunday-02-02-2014, 17:24.

Comment

• @stijn: Mooie show man! Ik ben helemaal gek van die pointes. :)

@ronnie, ziet er ook prima uit! ben wel benieuwd welke led parren jullie gebruiken en welke led strips? Die topjes die in de truss care hangen, zijn D12 topjes?
      Verder zou ik bij het carnaval gebeuren een aantal led strips hebben weggelaten, hoe het op de afbeeldingen is komt het op mij erg over van "we hebben het liggen dus we gebruiken het ook maar". Een beetje rommelig naar mijn idee ;)

Ik heb dit weekend ook weer een productie gedaan;
      DSC_0027.jpg
      DSC_0038.jpg
      DSC_0047.jpg

Apparatuur:
      Licht:
      • 4x 1.2kW fresnel selecon
      • 2x 650W fresnel selecon
      • 2x sixbar kilowatters
      • 2x Martin Mac 250 Entour
      • 6x Ignition platinum led
      • 2x Selecon profiel
      • 3x 6 kanaals Zero88 dimmers
      • Klapjapanner met Chamsys

Gelijk maar even een vraagje wat iedereen als frontlicht gebruikt, ik ben opzoek naar een setje eigen fresnels maar ik vind €600 voor 1tje (selecon rama 1.2kW) wel erg veel. Iemand ervaring met de goedkopere lampen? En heeft er iemand zin om mij wegwijs te maken op Chamsys? Vind het tot nu toe Kwalitatief Uitermate Teleurstellende software, erg onhandig in gebruik maar dat kan natuurlijk ook een gebruikers-error zijn.;)
      Geluid:
      • Meyer sound UPA top en UWS sub
      • A&H gl2200
      • DBX compressor/gate 166 xl ofzo?
      • oude EV platte monitor dingen......
      • XTA systeemprocessor

Comment

• @joeri369

We gebruiken de eurolite kls 801 balken
        De eurolite sls 7 als losse led par.
        De strips zijn de showtec pixelbar 12
        Scans zijn de victory van jb-system

De toppen zijn
        2x een db technologies dvx d12 hp
        2x een db technologies dvx d10.
        Onder het podium lagen 4x een db technologies dva s09
        Beetje monitoring omdat niemand precies wist wat er allemaal ging gebeuren ( niet echt nodig gehad maar wel handig als je het toch hebt liggen ) 2x db technologies dvx d10

De aansturing was bij ons een allen & heath zed 420 en processing een xilica 3060
        Me maat Ron draaide met een simpele pioneer djm 350 en cdj 350 set ( wit ) en een denon hc 4500 controller voor traktor

De reden dat we er 14 neer hebben gehangen is omdat er een echte hoek in het podium zat en de mensen er ok echt van 2 kanten naar toe keken. Dus in plaats van 1 achterkant waren het er nu 2. Eigenlijk zou er een matrix komen op de achterwand van 7 breed en 2 hoog ( totaal 14 dus ). Helaas is dit door het hoek podium niet door gegaan. Om toch een mooi gevuld showtje te kunnen maken hebben we dus ter plekke besloten om dan maar voor het wat eenvoudigere te gaan. 2 x 7. Dit wat opgevuld met de scans.

In werkelijkheid zag het er eigenlijk wel meer dan aardig gevuld uit ( iets van 70 cm uit elkaar ) Met de beperking van alleen paars en geel mogen gebruiken omdat dit de kleuren zijn van de carnavals vereniging was het dus wel fijn dat je er wat meer had hangen zodat je het missen van kleuren wat kon opvangen door meer chase mogelijkheden en zo toch over heel de avond een gevarieerde show neer te kunnen zetten. Dus misschien wat drukker inderdaad maar zolang het dan 1 geheel is vind ik het persoonlijk geen probleem. Zolang het maar geen circus van allemaal verschillende willekeurig niet aangestuurde bende is.

Voor front gebruiken we eigenlijk stiekem best vaak gewoon een simpele fourbar par 56 long Of fourbar 64 long. Ligt een beetje aan de situatie en grote van het podium. Deze sturen we dan meestal aan via harting en een pegasus pls dimmer ( 12 x 10 amp ) Als het wat netter mag en wat beter gebruiken we nog wel eens een barndoor op de parren en als er echt wat werk van gemaakt en kan worden een fresnell met barndoor. Als je hier andere voor zoekt. Niet dat het natuurlijk het zelfde zal zijn als je selecon zou je kunnen kijken naar dts. Maken naar mijn mening voor het geld de mooiste fresnells. Misschien de moeite voor je om eens te bekijken. Kosten in ieder geval een flink stuk minder.

Kwa sturing ben ik verliefd op cuelux en cuelux pro. Niet dat dit de meest complete fantastische geweldige super software is. Nee er is zeer zeker wel nog uitgebreider te krijgen. De reden dat ik er weg van ben is omdat het gewoon vrij eenvoudig is in omgang en er toch een super show mee te maken is. Ik kan het in een zeer korte tijd aan iedereen uitleggen zodat ze er zelf mee aan de slag kunnen. Maar er is ook heel eenvoudig een extra touchscreen aan te maken hoe ik het wil hebben ( cuelux pro dan wel ) Als je dan de prijs ziet zijn de mogelijkheden die het bied en de eenvoud in omgang voor ons gewoon de doorslag geweest.

Chamsys is naar mijn idee niets mis mee maar is inderdaad een heel complex systeem. Snap je het dan is het super moet je het leren dan is het wel even een dikke pil. Zit je veel richting theater achtige dingen. Kijk eens naar sgm. Heeft stiekem ook wel een plekje in me hart gekregen. Alleen tja de prijs
        Last edited by ronennieshow; Tuesday-11-02-2014, 21:30.

Comment

• Originally posted by joeri369 View Post
          En heeft er iemand zin om mij wegwijs te maken op Chamsys? Vind het tot nu toe Kwalitatief Uitermate Teleurstellende software, erg onhandig in gebruik
          Ik deel je mening volledig ;)
          Best leuk showtje, het is dus niet steeds nodig om overal een backdrop te plaatsen. :) Ik hoop alleen maar dat de gobo's niet op standje boormachine stonden rond te draaien... :p

Ik ben overigens een vaste gebruiker van RVE pc's & fresnellen. Ze zitten niet zo torenhoog met hun prijzen, en de kwaliteit is relatief goed.
          Last edited by StijnS; Wednesday-12-02-2014, 09:51.

Comment

• Gisteren heb ik licht voorzien op een fuif hier in het dorp.
            Speciaal voor deze gelegenheid heb ik de wonderen van oude en moderne techniek gecombineerd: 8 High-End trackspots, 12 Pointes, 18 sunstrips en 10 parren vormden volgende standjes:

Comment

• Comment

• Creatieve opstelling! Wel een vraagje uit pure interesse hoor, hoe heb je precies de diagonale stukken truss bevestigd (zie wel bookcorners onderaan en hijsbanden aan de bovenkant denk ik?) en hoe heeft dat invloed op het zwaartepunt van je systeem? Dit o.a. omdat je truss lifts gebruikt waarbij de vorken naar voren gepositioneerd zijn, die herken ik niet zo snel. :)

Comment

• "Creatief"...? Nah... Ik probeer gewoon om met weinig materiaal toch steeds iets anders te bouwen... :)

Onderaan de V's zitten inderdaad bookcorners, en deze rusten gewoon op de vloer. Bovenaan zijn ze vastgemaakt met softsteels. Hoe de krachten allemaal exact lopen kan ik me niet zo goed voorstellen. Gelukkig is m'n collega mechanisch ingenieur en die vertrouwde het zaakje wel... :) De trussliften zijn Genie SL-24's. Aan de voorzijde hebben ze langere outriggers, dus naar voren vallen zullen ze niet zo snel doen.

Comment

• Deze week een musicalkamp gedaan op de jeugdbeweging. De kinderen (6 tot 12 jaar) repeteerden een volledige week en gaven op het einde van de week een voorstelling. Het was een mini-versie van Grease.
                    Aanwezige eigen materiaal:
                    - 2x showtec showbar 4 (met halogeen par) en showtec lite 4
                    - 2x toneelspot bovenaan de zaal en 2x toneelspot bovenop de showtec showbar
                    - 1x velleman barrelscan (zorgde voor wat bewegend licht bij het binnen komen)
                    - 1x chauvet obey 10
                    - 2x 230v dimmer (4ch) (slechts 1 gebruikt)
                    - 1x audio technic wireless mic (handheld)
                    - 2x sure bčta 58
                    - 1x sure headset
                    - 1x behringer xm1800 set (3mic)
                    - 1x behringer xenyx 1202
                    - 1x discobar met rodec bx 14 en denon dn d4500
                    - 2x mackie srm 450
                    - 2x peveay 15" 150w passief speakers
                    - 1x peveay powerd mixer (6ch)

op de dag van de voorstelling kwamen plots (onverwachts) nog volgend materiaal toe. Alle audio werd dus ook opnieuw bekabeld
                    - 3x dasspeld micro (konig -> kindjes kwaliteit ;) )
                    - 1x handheld draadloze mic
                    - 1x JVC boomblaster als monitor op podium
                    - 14 kanaals pa mixer

Het plan om 4 bedraade micro's op de zijkant van het podium te gebruiken werd afgevoerd (te veel ruis en te weinig effect). In plaats werden de kinderen gemotiveerd om wat luider te spreken (en dat heeft geholpen). Voor de zang werden de headset en dasspeldmicro's bij de hoofdrollen gebruikt (namen heel wat geluid van de omgeving mee.) We hebben toch wat tijd gevonden om enkele plaatjes te schieten.

1.jpg
                    zaal zonder coulissen, nog een beetje werk aan de winkel

2.jpg
                    controletafel, zoals we het gepland hadden

3.jpg
                    tot in de laate uurtjes gewerkt, maar het podium is afgeraakt :)

4.jpg

5.jpg
                    de kindjes hebben er zin in (maar hebben vooral veel stress)
                    Last edited by Mathias Van Rechem; Sunday-13-04-2014, 15:21.

Comment

• Ziet er leuk uit Matthias. Bij de eerste foto's dacht ik nog "aiai, wat een spaghetti", maar bij de laatste foto werk je alles toch nog mooi af met doeken. :)

Hier nog wat fotos van afgelopen weekend bij mij: een harmonieoptreden.
                      4 PC's gehangen als frontlicht, en 3 windupjes met elk 2 Pointes en 2 Sunstrips gezet als tegenlicht.
                      Voor geluid 2 kleine line arraytjes en een hele hoop condensator micro's. (C414, C535, C3000, AE3000, SM81...)
                      IMG_20140426_192039.jpg
                      IMG_20140426_213643.jpg
                      IMG_20140426_213532.jpg

Comment

• Bedankt voor het compliment. de spaghetti was er nog steeds aanwezig, maar gewoon niet meer zichtbaar (en lag ook wel zo da er niemand kon over vallen zonder eerst bizarre toeren uit te halen). Wat en mens toch allemaal niet kan doen met een paar herassen en wat doek ;)

Comment

• Voor Stijns,

Dát vind ik nu een voorbeeld van materiaal goed inzetten.
                          Het ziet er te gek uit zo, well done!

Comment

• Zo, een hele week hard gewerkt, maar het resultaat mag er zijn. De afgelopen week leverden we licht en geluid voor het Europees Muziekfestival voor de Jeugd.
                            We zaten hiervoor op verschillende locaties, maar ik denk dat de volgende 2 locaties voor jullie het meest interessant zijn:

Sporthal:

En achter de schermen:
                            Nachtelijke programmeersessies:

Dim city: Klik
                            (Amp city laat ik wijselijk niet zien... De geluidsjongens weten er altijd een bende van te maken...)

Licht: Bergje conventioneel licht (PC's 1kW, PC's 2kW, profiels, parren), 12 Pointes, 8 Robe Colorspot 700eAT's, 120 SGM LT-200 tubes, 36 ledparren, 5 blinders. Aangestuurd met een Avolites Sapphire Touch en Madrix 3 over een Luminex netwerk. (GigaCore switches, nodes...)
                            Geluid: Martin W8LM line array, Crest & Crown versterking, Yamaha CL5 mixer. En uiteraard een enorm arsenaal microfoons...

Marktplein:

En wat zei ik ook alweer over de geluidsjongens en hun rommel?

Licht: 6 sixbarren, 4 Robe Colorspot 700eAT's, aangestuurd door de Pearl Expert.
                            Geluid: Ook hier weer een W8LM line array, op front aangestuurd door een Allen & Heath ML5000 (au, mijn rug...), en een LS9 voor de monitors. Versterking op Lab Gruppen, met Crown en PPX'n op de monitors.

Hier vind je meer foto's op de site van het festival

Comment

• mooi :)
                              hoe heten die led strips die midden in de zaal hangen?
                              en wat vinden julie van de avolite? werkt hij fijn? ontbreken er dingen die julie graag erbij willen hebben?

Comment

• Die strips zijn de LT-200's van SGM. Komt best veel licht uit, maar zijn een drama om in te stellen. De controllers crashen vaak als je het startadres wilt wijzigen enz.

De nieuwe Sapphire Touch bevalt me tot nu toe erg. Vooral het hebben van een extra knop bij iedere schuif vind ik leuk. Ik heb echter nog steeds de gewoonte om aan een rol te willen draaien. maar dat zal ik wel ooit afleren zeker?
                                Ik wacht vol spanning op Titan V8, want daarin zitten een hele boel verbeteringen met betrekking tot de gemotoriseerde faders.

Comment

Working...
                                X