Announcement

Collapse
No announcement yet.

Foto's van show productie's

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vind dat de geluidsjongens nog vrij netjes zijn geweest in die zin dat er geen meters kabel te veel liggen omdat er veel te lange kabels werden gebruikt.
    Wat is overigens de reden dat er zo veel conventioneel (en dan nog wel de good oldscool zwarte longparren) gebruikt werden?

Comment

• Ik ben gewoon gek op parren :-D

Verder hang ik ook liever wat parren buiten in weer en wind, dan de duurdere armaturen.

Comment

• Zie ik nou op deze foto:Klikkerdeklik dat er zowel headsets als handhelds tegelijk werden gebruikt?
        Verder blijf ik die pointes erg gaaf vinden! Hebben jullie ze toevallig vergeleken met bijvoorbeeld de Rush mh3 van Martin of sharpy's? Zit nogal een prijsverschil in natuurlijk maar op festivals waar ik kom worden namelijk veel Rushes gebruikt.

Verder blijf ik genieten van jou foto's, altijd mooie producties!

Comment

• Tijdens het afroepen van de juryresultaten maakte het publiek een hoop lawaai, en de headsets pikten daar te veel van op. Resultaat was dat de stem erg moeilijk te versterken was. Dus enkel voor het afroepen van de juryresultaten (slechts 10 minuutjes) werden de hypercardio beta58 handhelds boven gehaald.
          De headsets waren Countryman's, maar ook de cardio DPA4088's kregen de stem niet boven het publiek uit.

Ik heb nog steeds niet de kans gehad om eens een Pointe naast een Rush of Sharpy te zetten, hoewel ik de vergelijking met de Sharpy echt wel eens zou willen doen.
          Echter is de Pointe een lekker veelzijdig effect: Hij geeft een mooie beam, de 2 prisma's zijn geniaal, en kan dankzij de frost ook nog eens prima dienen als wash. Het grootste nadeel van de Pointe is echter de zeer korte scherptediepte, en het feit dat je de messen van de dimmer in de bundel ziet rond de 20%.

Comment

• Aan oké, dat verklaard het gebruik inderdaad, dat probleem hebben wij ook met onze audio technica headsets. Mocht je de pointes eens hebben kunnen vergelijken dan hoor ik het graag!

Comment

• Oh, en de vidiots zijn net klaar met het time-lapse filmpje van de opbouw :)

Comment

• Originally posted by StijnS View Post
                Oh, en de vidiots zijn net klaar met het time-lapse filmpje van de opbouw :)
                hoelang hebben julie daar over gedaan? en met hoeveel man?

Comment

• Dit weekend geluid gedaan voor een bandje op een examengala.

image.jpg
                  image.jpg

Gebruikte apparatuur:
                  Meyer msl4 in combinatie met 700HP subs
                  Ev s200 monitoren
                  Ls9-16 met sb168 stageboxen

Het licht wat er hing waren een aantal sunstrips, high end colorcommands, mac 250 (eitjes) aangestuurd door een pearl 2000.
                  Last edited by joeri369; Sunday-01-06-2014, 13:46.

Comment

• Rijk bandje, LS9 is niet goedkoop.
                    Hij staat ook bij ons in het theater. Heerlijk ding, overzichtelijk, alles per kanaal in te stellen
                    en je zet er zo een wachtwoordblokkade op zodat niet iedere inbiciel die denkt wat van geluid
                    te weten zomaar de instellingen kan veranderen. Bij ons zit er een prachtige NEXO set achter.

Comment

• Originally posted by Groninger View Post
                      Rijk bandje, LS9 is niet goedkoop.
                      Valt tegenwoordig allemaal reuze mee. Als je een beetje oplet heb je voor een schijntje van wat ze nieuw kosten een erg nette 2de handse op het moment.

Comment

• Klopt wel aardig wat Ronnie zegt, deze is alleen wel nieuw gekocht toen ze nog wel duur waren:) (De tafel is ook niet van de band zelf maar van het bedrijf waar ik voor werk)
                        We hebben laatst nog een ls9-16 bijgekocht, deze 2 tafels combineren we ook nog wel eens. Het enige wat wel heel erg duur is zijn de sb168 stageboxen, deze werken via het ethersound protocol dus alles via een dun cat5 kabeltje. :D
                        Ik ben erg tevreden met de ls9. Het kan best zijn dat een Digico beter klinkt maar dat is ook een heel ander prijssegment. Het nadeel van Yamaha is dat je de tafel wel moet leren kennen, het voordeel is wel dat als je 1 Yamaha tafel kent je op alle Yamaha tafels kunt werken

Comment

• StijnS.

Ziet er zoals altijd top uit.
                          Echter, ik zou me de ganse dag lopen irriteren aan de twee onderste line-array kastjes.
                          Die zijn weer lichter dan de rest. Ofwel Waarom een Synco array hangen en dan twee martin kastjes eronder?

Comment

• Originally posted by (Daan)RandomStyleRecords View Post
                            hoelang hebben julie daar over gedaan? en met hoeveel man?
                            Je klinkt bijna als de mensen van de belastingsdienst :razz:

Originally posted by SLGV View Post
                            Ziet er zoals altijd top uit.
                            Echter, ik zou me de ganse dag lopen irriteren aan de twee onderste line-array kastjes.
                            Die zijn weer lichter dan de rest. Ofwel Waarom een Synco array hangen en dan twee martin kastjes eronder?
                            We hebben redelijk wat W8LM in het magazijn zitten, maar op sommige momenten nog steeds niet genoeg. Om budgettaire redenen huren we dan gewoon in wat we nodig hebben. 2 extra kastjes huren kost echter extra geld, terwijl er dan 2 van onze eigen kastjes ongebruikt zouden blijven...
                            De grijze W8LM kastjes zijn niet zo gemakkelijk te vinden in de verhuur. De zwarte Synco kasten zijn technisch hetzelfde, alleen het uitzicht is wat anders, en zijn kort bij huis in te huren.
                            Ik erger me er niet aan, ik kijk gewoon naar de lampjes :)

Joeri, niets aantrekken van mensen die klagen over een LS9. Voor het geld is het een meer dan prima tafel, en als je externe preamps gebruikt (zoals jullie met de SB168'n), klinkt hij zeker niet slecht.

Comment

• @StijnS

Mij hoor je niet klagen over de LS9, integendeel, het is een hele fijne tafel om er mee te werken. Prachtig ding.
                              We hebben hem immers zelf ook.

@Ronnie

Zal best kunnen, wij hebben alles nieuw gekocht. Alles wat er nu hangt is nieuw, moeten we de komende jaren weer mee vooruit kunnen gaan. Qua licht zijn we compleet overgestapt op LED en niks van het oude spul is gebleven, volgens mij hebben alleen de ew100's het overleefd. Resultaat mag er ook zijn hoor, we krijgen vaak verzoekjes van andere theater(tje)s en muziekcafé's om te mogen kijken hoe het bij ons erbij hangt omdat zij ook de overstap naar LED willen maken. En het bevalt goed, al loop je wel meer en meer tegen wat minpunten aan, al zijn er nog genoeg pro's.

Comment

• Dit weekend een leuk festival van licht en geluid voorzien. Zaterdag waren er twee podia met de muziek genres house en hardstyle en op zondag waren er verschillende bandjes op het hoofdpodium. Wel kenmerkend was de hoeveelheid slaap dit weekend en de hoeveelheid uren dat ik heb gewerkt die er tegenover stonden....

De foto's:
                                20140621_231111[1].jpg
                                20140622_184033[1].jpg
                                20140621_231501[1].jpg
                                FB_IMG_14034493384363752[1].jpg
                                (Sorry voor de slechte foto's, geen tijd gehad om de dslr op te halen.)

De apparatuur:
                                Geluid
                                • Acoustic line seeburg G subs met dubbel 12" toppen erboven
                                • Renkuz Heinz C2 set
                                • Yamaha LS9 32 / 16
                                • Cdjs en djm's

Licht
                                • 8 entourtjes
                                • 6 robe robin 800 Led washes
                                • Lading ignition led parren
                                • SGM citypainter apparaten
                                • Lading ACL's
                                • Studio due cs4
                                • Lading sunstrips

Dit alles aangestuurd door een zero88 leapfrog (house stage) en voor het eerst met onze Roadhog 3!

Comment

Working...
                                X