Announcement

Collapse
No announcement yet.

Foto's van show productie's

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Impressie van het Openluchtspel in Slochteren waar we het licht en geluid verzorgde tijdens de 4 voorstellingen.
    Locatie was prachtig, had ook zijn beperkingen hoor, ze speelden hun stuk voor de deuren van de Borg.
    Die borg bracht moeilijkheden met zich mee, nagenoeg niks mocht (het is een erfgoed) maar qua weer en technische uitvoering weinig problemen ondervonden.

WP_20140621_006.jpg
    WP_20140621_007.jpg
    WP_20140621_008.jpg
    WP_20140621_010.jpg
    WP_20140621_012.jpg

Licht allemaal statisch, niets is intelligent.
    Voornamelijk PC's in het front, fresnels in zij (allemaal 1 kw), zijn ooit overgekocht van de NOS.
    Een drietal waterdichte Par64 van 1Kw, 2 2kw'ers als 'nood' en om in de schemering het verschil tussen zij en frontlicht op te vangen.
    Zijlicht legde een kortere afstand af en was dus veel beter te zien dan het front in de schermering. Paar bakjes met bouwlampen van 250-500w voor in de borg en onder de bomen. Showtec en Zero88 dimmerpacks en alles aangestuurd door een Showtec Showmaster 48. Waarom Showtec, en met name die 48?
    De dimmers was eigenlijk niet de bedoeling, hadden 4 van Zero88 moeten zijn. 2 hadden defect, dus die vielen al uit en van de Showtec's hadden er 2 een directe multikabel aansluiting, dus hoefde er niet met breakouts gewerkt te worden. Ze moesten namelijk wel iedere avond weer weg, want het spul moest in totaal een week blijven hangen, dus met regen en diefstal wil je ook niet te veel waardevols hebben. 48 is niet super, maar wel heel makkelijk te programmeren, bij schade is de schade te overzien (er is deze week wel een fadertje gesneuveld) en het is toch statisch licht dus heel veel wordt er ook niet van verwacht. Paar keer standen bij schuiven, heb je ook niks fancy's voor nodig.

Geluid was een Spirit Powerstation 600 met 4x EV sx300 eraan, 2 voor publiek en 2 als monitor. Verder zaten er 2 Shure Sm58's op, die ondanks de regen zaterdag uiteraard prima bleven werken en een piano (Yamaha CP). Muziek kwam van een laptopje.

Truss contructie is in samenwerking met het Lichtpunt bedacht.

Comment

• heb de indruk dat de verlichting zelf wat ontbreekt

Comment

• Op de foto's wel ja... maar even gokken dat het 6 kanaals dimmerpack zijn kom ik op 24. Nou dat klinkt als genoeg lichtpuntjes, ik doe het met minder als ik een toneeltje uit moet lichten... Ga deze kerst nu naar 16 puntjes en twee explorers 575.

Comment

• Originally posted by vrijevogel View Post
          Op de foto's wel ja... maar even gokken dat het 6 kanaals dimmerpack zijn kom ik op 24. Nou dat klinkt als genoeg lichtpuntjes, ik doe het met minder als ik een toneeltje uit moet lichten... Ga deze kerst nu naar 16 puntjes en twee explorers 575.
          Klopt! Proberen het eigenlijk altijd met 24 kanalen te doen. Basisverlichting was iets van 16-18 kanalen, hebben we altijd genoeg voor leuke extraatjes. Zo werden de bomen extra uitgelicht, hadden we in de borg verlichting geplaatst en was de toren apart verlicht voor een mooi totaalplaatje. Er wordt ook in het terrein om en achter de borg gespeeld in andere jaren. Dan is er ook genoeg om extra uit te lichten, zoals een vijver, beeld, extra decorstukken, bomen etc. Maar dat moet het beschikbare vermogen ook wel toelaten. Ook zitten we buiten, gaat het vaak om grote oppervlakten die belicht moeten worden en dit jaar moesten we de ene helft van de speelvlakte kunnen verlichten en de andere donker kunnen laten en andersom. Dat zorgt er ook voor dat je meer kanalen nodig hebt.

@Mathias

Oh, op een of andere manier uploadde hij die foto's niet mee. Bij deze:

001.jpg
          002.jpg
          003.jpg

Voor meer moet ik wachten op de fotograaf ;)

Comment

• Doch, ik heb onlangs de mogelijkheid gekregen om een zero 88 mambo frog te bemachtigen.
            Ik kan hem as maandag ophalen en dat lijkt mij een mooi ding voor belichting.

Tot nu toe had ik een image stageline 1440 (die tekoop is nu). Voordeel daarvan was idd dat je dmx kanaal per schuif kon toewijzen. Nadeel met twaalf schuiven per bank is het krap als je alle licht wilt sturen. Verder wil ik straks groepen lampen vormen aan de hand van de scene. kan ik ze gelijk in een keer oproepen en bedienen met schuifje.

Comment

• Zeg Groninger,

Wat doe je in deze productie met je fresnels 's nachts? Uit de trussen knopen of (zacht) laten branden?
              Met een paar lampjes knoop je ze liever uit, en met meer laat je ze branden.
              Maar ik zag dat je dimmers weghaalt, dus... Ik ben benieuwd! :)

Altijd fijn dat soort locaties!
              Ik had laatst ook een vergelijkbaar klusje in de binnentuin van de Hermitage in Amsterdam. Mooi werk.

Comment

• Originally posted by ajdeboer View Post
                Zeg Groninger,

Wat doe je in deze productie met je fresnels 's nachts? Uit de trussen knopen of (zacht) laten branden?
                Met een paar lampjes knoop je ze liever uit, en met meer laat je ze branden.
                Maar ik zag dat je dimmers weghaalt, dus... Ik ben benieuwd! :)

Altijd fijn dat soort locaties!
                Ik had laatst ook een vergelijkbaar klusje in de binnentuin van de Hermitage in Amsterdam. Mooi werk.
                Fresnels blijven gewoon hangen 's nachts. Gewoon uit. Regen hebben ze bijna alle jaren overleefd en lampen vervangen hoefde dit jaar maar 3 keer (over alle lampen hè, dus ook de PC's) we hadden ook maar 6 fresnels hangen.
                Alle elektronica gaat weg. Dus de dimmers, mixer, speaker, etc. Dat zit allemaal in een speciale kar die na de voorstelling weggereden kan worden naar een van de bijgebouwen waar een goed slot en een beveiligingssysteem aanwezig is. Lampen blijven hangen, microfoon-, speaker-, dmxkabels en ook de multikabels blijven liggen. Gaat eigenlijk altijd goed. Komt ook doordat sinds een aantal inbraken in de borg het terrein ontzettend goed bewaakt wordt. Op de locatie van dit jaar ging zelfs een camera. In de 35 jaar dat er zo gewerkt wordt, dit was mijn zevende trouwens, is er maar 1x wat verdwenen. Dat waren ook maar een paar bouwlampjes.

Het werkt altijd heerlijk hoor, beleef veel plezier aan dit soort projecten.Er moet redelijk veel gebeuren in een korte tijd. Eigenlijk moet binnen 1 dag een heel theater opgezet worden op een plek dat normaal een stukje natuur is, of een binnenplaats van een borg.

Comment

• Gezellig feestje tot in de vroege uurtjes gisteren. Wij leverden enkel belichting en frontset.

Comment

• had de geluidstechnicus niet liever wat meer bescherming rond zich? verder netjes als je het mij vraagt ;)

Comment

• Misschien was het voor de veiligheid van het publiek wel beter om de geluidstechnieker op te sluiten tussen enkele hekken, ja :twisted:

Comment

• Het was misschien wel netjes geweest om even een doekje over de flightcase's waar de pointes op staan heen te trekken. ;)

Comment

• 10590608_814930408540927_6648125531955900207_n.jpg10527798_629278577169575_6529375934321384152_n.jpg10524612_814930225207612_2596789846870855288_n.jpg

Afgelopen weekend weer de mogelijkheid gehad om alles neer te zetten voor een lokaal feestje.
                          Was een lange avond die erg geslaagd was!

Comment

• TFT schermpjes zijn leuk. Alleen jammer dat ze maar net aan door al het parren geweld komen.
                            Heb je er verder ook nog wat mee gedaan behalve je logo ( gok ik ). Wij doen dan namelijk vaak dingen met een visual en graphics of eventueel video clips. Dan voegen ze in mijn ogen ook echt wat toe.

Enne de laser? Mis de volgende keer als je het zo gebruikt in ieder geval de rest even flink te dimmen als je de laser aan zwengelt. Nu komt ie er maar net door ( op de foto dan in ieder geval )

Verders wel een leuke setup. Leuk shoowtje.

Comment

• De TFT schermen kwamen er vrij goed door moet ik zeggen maar nu stonden alle parren ook vol aan waardoor het effect minder is (dit was niet de hele avond zo). Op de schermen werden visualisaties afgespeeld. Met het gratis programma visual jockey kun je eenvoudig teksten en andere filmpjes op een leuke manier afspelen. Ook op het internet wat leuke visual filmpjes gevonden die elkaar afwisselde.

De laser werd soms tussendoor gebruikt in het echt kwam hij er toch dik doorheen in de foto zie je dat wat minder. Maar ook wel eens alles gedimt met een waaier effect of iets dergelijks.

Comment

Working...
                              X