Announcement

Collapse
No announcement yet.

Foto's van show productie's

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by J.S. Coolen
    meestal kunnen de tafels in de theaters geen intillegent licht aansturen.
    Alles is aan te sturen. Met wat voor dmx tafel dan ook.
    ALs je maar goede apparaten hebt dat eraan hangt lukt het makkelijk.

@ Rick:
    Waarom pakte je dan voor je Aztek niet los een dmx tafeltje om het jezelf makkelijker te maken?

Comment

nou om de simpele reden dat er geen pro tafels bestaan die allebei goed kunnen.

Zo kun je met een pearl wel een theater show doen, maar het in programmeren van een chase is erg omslachting.

Het kan dus wel, maar je wil het liever niet.

Een hog bijvoorbeeld mist het aantal schuiven om goed een show in theater te kunnen doen.

Dat is ook de de reden dat met vaak met een "wing" werkt. Dit is een tafel die gekoppeld kan worden aan een andere tafel.

MA heeft een aantal van dit soort combinaties.

Er wordt gezegd dat je met een Grand MA het beste uit bent. Want dat is een tafel die in het midden van de twee zit.

Comment

Originally posted by Pim
        Originally posted by J.S. Coolen
        meestal kunnen de tafels in de theaters geen intillegent licht aansturen.
        Alles is aan te sturen. Met wat voor dmx tafel dan ook.
        ALs je maar goede apparaten hebt dat eraan hangt lukt het makkelijk.

@ Rick:
        Waarom pakte je dan voor je Aztek niet los een dmx tafeltje om het jezelf makkelijker te maken?
        Onzin met een hog wil je geen theater voorstelling te geven puur om het feit dat je te weinig schuiven hebt.
        En hoe wil je met bijvoorbeeld een strand 200 4 moving heads aansturen.
        Terwijl je wel 48 schuiven hebt.
        Of probeer eens een theatershow te doen met 192 lampen met een scancommander? (Een scancommander kan 192 kanalen DMX aansturen)

Misschien eerst even nadenken voor je iets roept.

Comment

Originally posted by Pim
          @ Rick:
          Afstand van het besturings-eiland tot het podium (laat staan de lucht in) is al een 50 meter o.i.d.en leg jij daar maar 'ns een DMX-sliert neer, tussen de stoelen door, richting podium. Tevens was er dan nog een mannetje nodig om dat tafeltje te bedienen, want de lichttech van de avond had het al druk genoeg. (Maarja, dat kwam ook doordat er geen chases of scenes geprogrammeerd waren i.v.m. tijdgebrek en steeds wisselende lichtplannen van de acts, dus alles ging live. Makkelijk is anders, maargoed.)
          Al met al, het is allemaal goed gegaan, en we zullen dit, mochten we er volgend jaar weer rondlopen, meenemen.

Comment

talentenjacht

het was wel mogenlijk om intelligent licht op deze tafel te programeren hebk ff opgezocht op internet. maar volgens mij is t gwoon wat rick zegt dat de theaterman gewoon te lui was om zich daarin te verdiepen,

Comment

Edit: laatste pagina niet gezien, maar ik ben het met JSCoolen eens, Je kan met elke DMX tafel alle DMX-apparaten aansturen, maar met een 4 kanaals lichtcontroller is een movinghead wat matig aan te sturen, andersom werkt een scancontroller niet zo prettig met parren, tenzij je een chase in programmeert en die afspeelt, maar dan nog is het omslachtig..

Zoals JSCoolen als zei: Je MOET het niet willen..

Comment

Ah okee, dan is het me duidelijk.
                Maar als er door de tech van het theater gewoon netjes werd uitgelegd dat dit gewoon zeer omslachtig en niet makkelijk was te doen, had ik het in ieder geval begrepen. Nu kwam het bij mij (en de rest van onze schoolcrew die van het verhaal weten) zéér laks over.

Comment

Iemand nog nieuwe producties gehad die de moeite waard zijn om te delen?

Comment

komend weekend met het bedrijf waar ik regelmatig voor werk nog wel een leuk festival.
                    www.so-nice.nl ik zal wel eens wat foto's schieten tijdens het opbouwen/afbreken en natuurlijk van de show zelf :wink:

Comment

Nou druk weekend erop zitten, nog geen tijd gehad om een paar mooie foto's te maken, maar die zullen binnekort wel verschijnen op bovengenoemde site.

Ik zal even een opsomming maken van wat we hebben weggezet:

Tent 1 (hardstyle):
                      Licht
                      18 meter truss met takels in de nok vastgehangen met daaraan:
                      2 gebogen stukken truss
                      8 movingheads
                      4x T4 spots
                      4x 1500watt stroboscoop
                      achter het podium 6 meter truss op statief met:
                      8 colorchangers
                      4 blinders
                      4 scanners
                      Dit alles aangestuurd met een Merlin.
                      Geluid
                      2x MD3 baskast
                      4x MD 218 bp baskast
                      4x MD 2kTop
                      2x MasterAudio monitor speaker
                      4x 3K6 versterker
                      2x 2K5 versterker
                      2x technics draaitafel
                      2x pioneer cdj1000 mk3
                      1x pioneer djm800
                      1x shure draadloze mic

tent 2 ( elektro dance ):
                      Licht
                      1x cirkeltruss 8meter doorsnede
                      1x cirkeltruss 5meter doorsnede
                      De cirkeltruss van 8meter doorsnede op een hoogte van 4,5 meter de cirkeltruss van 5meter doorsnede werd in die van 8 meter gehangen.
                      In deze truss hing het volgende:
                      12x movinghead spot
                      4x movinghead wash
                      1x patendlight
                      4x stroboscoop 3000watt
                      4x T4 spots
                      + nog wat frontlight ( geen idee wat voor type spots dit waren)
                      Boven het podium stond een truss van 10m x 3m op een hoogte van 3,5 meter.
                      Hierin hing het volgende:
                      4x movinghead spot
                      4x i-rock
                      2x 50mW laser
                      8x octostrip
                      1x spiegelbol 1m doorsnede
                      Dit alles aangestuurd met een Pearl 2004
                      geluid
                      6x MD 218 bp baskast
                      4x MD 64Top topkast
                      2x MD 2kTop topkast
                      2x Masteraudio monitorspeaker
                      6x 3K6 versterker
                      1x 2K5 versterker
                      2x technics draaitafel
                      2x pioneer cdj1000 mk3
                      1x pioneer djm800
                      1x shure draadloze mic

Ik vind het jammer dat ik geen foto's heb van het opbouwen/afbreken en de show zelf, want ik vond het echt mooi.

Comment

Geen klein showtje! Alles was van jezelf?

Comment

Show

Ben benieuwd naar de foto's van het feest, zeker omdat ik zelf een aantal master speakers heb. Hoop dat de stapels met speakers ook voorbij komen.

Comment

Voor de goed lezende onder ons ;)
                            komend weekend met het bedrijf waar ik regelmatig voor werk nog wel een leuk festival.
                            Nou ik heb de eerste foto's gevonden
                            www.tholi.nl --> foto's --> evenementen --> 2008-09-13 So Nice Soerendonk / 2008-09-14 So Nice Soerendonk.
                            Het is een omweg maar voor de geinsteresseerde veel plezier!

Ik zie trouwens dat ik nog het 1 en ander vergeten ben te vermelden:
                            4 sunstrips in de truss
                            en 2 vlammenwerpers voor op het podium ( kostelijk mee vermaakt :P )

@ davey:
                            in tent 1 stond een dubbele MD 6 met 2 MD3 baskasten extra
                            in tent 2 stond een dubbele MD 7 en een enkele MD 6

Comment

Ziet er allemaal netjes uit! ;)

Comment

So das een flink showtje geweest Bart! Goed bezig zeg. Vaker van dit soort klussen moeten verzorgen in het verleden, of in de toekomst?

Comment

Working...
                                X