Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wanneer ben je met muziek illegaal of legaal bezig.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wanneer ben je met muziek illegaal of legaal bezig.

Ik had woensdag een schoolfeest.
    Daarbij was ook de Partysquad, zij bleven 1,5 uur lang draaien. Niet heel intressant zou je denken, maar...

Waar kwam ik nou achter:
    Ze gebruikten gebrande cd's. Ook was het zo dat Ruben zei dat Jerry(de DJ) speciaal voor ons een nummer had gedownload(Frozen Flame van Jeckyll &Hyde).

Dus ze zijn eigenlijk illegaal bezig.

Ik wil nu weten wat jullie reactie hierop is..

Edit bij Jochanan, titel wat duidelijker gemaakt
    Edit bij Jochanan, titel aangepast

Re: Partysquad

Het kan natuurlijk dat ze dat nummer gedownload hebben van een site waar je voor moet dokken.
    In dat geval is er volgens mij niks aan de hand, zolang ze bewijs hebben dat ze ook daadwerkelijk hebben betaald voor dat liedje.

En zoniet, stout stout stout.

Comment

Hoop voor ze dat ze niet gepakt worden.. verder weinig problemen mee, is hun eigen verantwoording, hoop alleen wel dat ze met een beetje goede kwaliteit gebrand hebben dan..

Comment

haha, het klonk goed.

Maar wat ik dus zo apart vind is dat ze zo beroemd zijn en dan branden.
        Ik had eerder verwacht dat bijv. een persoon die nog maar net komt kijken brandt ipv een persoon die al behoorlijk beroemd is.

Comment

Beroemd zijn en centen hebben gaan ook niet altijd samen hoor :D
          Ik denk eerder dat hun management de meeste poen in z'n zakken heeft zitten.

Comment

Ik weet natuurlijk niet precies wat Partysquad verdient, maar ik denk dat dat niet eens zo gek veel zal zijn ;)

Terwijl ze toch beroemd zijn en de mensen hoge verwachtingen hebben wat betreft hun muziek-collectie..

Maarja, legaal is natuurlijk wel beter (en eerlijker tegenover artiesten en collega DJs)

edit: Rick was me net voor :)

Comment

Robert zei toch ook dat partysquad hun tracks niet eens zelf maken :lol:

Comment

Ik heb ze ook een keer gezien in de discotheek waar ik wel eens draai.
                Is me eigenlijk niets opgevallen over gebrande cd's
                ik weet wel dat die Ruben echt een lache kerel is,
                na het optreden liep hij gewoon beetje rond door de discotheek aan iedereen handtekeningen uitdelen..
                oja en de hele tijd was hij aan het vertellen:
                "Jullie zijn de baaazen" :P
                maar goed als ze niet betaald hebbe voor die nummers die ze gedowlnoad hebben vind ik het wel vrij schandalig,
                zou niet moeten kunnen bij zo'n artiesten

Comment

ze draaiden vrij weinig eigen nummers.
                  ze lieten wel een nummer luisteren waarvan ze zeiden dat ie nieuw was en dat ie niet te koop zou zijn.

Maar idd, die Ruben is idd wel cool. Hij zei ook dat wij prettig gestoord waren en zat de hele tijd te lachen enzow :p

Comment

ja klopt die vent die spoort niet..
                    maar de rest stelt maar weinig voor draaien gewoon allround en die ruben ligt er de hele tijd doorheen te mc'en
                    laatst trouwens ook jeckyll & hyde in dezelfde discotheek gezien maar die vond ik wel echt heeel slecht :?

Comment

ik denk dat ze gewoon gebruik maken van tracks van bijvoorbeeld www.dance-tunes.nl, want kijk maar eens naar andere dj's.. de meeste zullen wel gebrande cd's hebben omdat het nieuwste van het nieuwste nog niet op cd's te krijgen is.

Comment

Ik denk dat jullie een beetje een te hoog ideaal van bekende DJ's hebben. Zij krijgen per boeking misschien wel 2000 euro of meer, maar dat wilt niet zeggen dat ze alles legaal downloaden. Veel tracks zijn gewoon niet te koop, of pas laat en natuurlijk wilt elke DJ de allernieuwste muziek draaien.

Ik ken zelf redelijk wat grote/opkomende DJ's die allemaal met illegaal gedownloade muziek draaien. Ikzelf download wel eens wat illegaal, net als legaal overigens aangezien de kwaliteit soms beter is.

Comment

Het is moeilijk te controleren of het illegale muziek is geweest ja of te nee. Gebrande cd`s hoeven nog niet perse direct illegaal te betekenen. Ik zou me kunnen indenken dat ze graag die 30 nummers die ze draaien op maximaal drie cd`s willen hebben ipv 30 verschillende cd`s.

De discussie over illegaal downloaden hebben we al vaker gehad. Ik denk dat iedereen zelf die keuze moet maken of ze het doen. Tijdens onze drive-in show tijd hadden we ook weleens een gebrande cd ertussen, maar het merendeel was echt legaal gekocht of gedownload. Ik zou niet op het gemak een drive-in show kunnen draaien met het gevoel dat iemand van het een op het andere moment de boel kan afblazen.

Comment

Originally posted by Robert
                            Ik denk dat jullie een beetje een te hoog ideaal van bekende DJ's hebben. Zij krijgen per boeking misschien wel 2000 euro of meer, maar dat wilt niet zeggen dat ze alles legaal downloaden. Veel tracks zijn gewoon niet te koop, of pas laat en natuurlijk wilt elke DJ de allernieuwste muziek draaien.

Ik ken zelf redelijk wat grote/opkomende DJ's die allemaal met illegaal gedownloade muziek draaien. Ikzelf download wel eens wat illegaal, net als legaal overigens aangezien de kwaliteit soms beter is.
                            Ik denk dat er sowieso een iets te groot ideaal beeld heerst over de artiesten die in de hitlijsten staan.

Originally posted by jochanan
                            Het is moeilijk te controleren of het illegale muziek is geweest ja of te nee. Gebrande cd`s hoeven nog niet perse direct illegaal te betekenen. Ik zou me kunnen indenken dat ze graag die 30 nummers die ze draaien op maximaal drie cd`s willen hebben ipv 30 verschillende cd`s.

De discussie over illegaal downloaden hebben we al vaker gehad. Ik denk dat iedereen zelf die keuze moet maken of ze het doen. Tijdens onze drive-in show tijd hadden we ook weleens een gebrande cd ertussen, maar het merendeel was echt legaal gekocht of gedownload. Ik zou niet op het gemak een drive-in show kunnen draaien met het gevoel dat iemand van het een op het andere moment de boel kan afblazen.
                            Het zou toch lullig zijn als door jou illegale collectie een feest van iemand niet door kan gaan.. Is ook goede reclame ;)

Comment

Hmm kan wel meer bekende namen die gebrande cd,s hebben.. heel veel is simpelweg legaal niet aan te komen .

Zo schandalig vind ik het allemaal niet.

Comment

Working...
                              X