Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wanneer ben je met muziek illegaal of legaal bezig.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

zolang je kwalitatief goeie illegaaltjes hebt vind ik het ook niet zo'n probleem. Ik heb ook niet echt alles legaal en ik denk niemand hier op het forum.

Comment

weet je dat zeker roderick?

Comment

Ik ga niet claimen dat ik alles legaal heb, maar ik draai persoonlijk veel prettiger met orriginele cd's, dan weet je tenminste dat je kwaliteit hebt en de playlist is door een (meestal) professionele vormgever en goede drukker gedrukt, vindt ik ook een stuk beter.

De wat onbekendere nummers die ik eens een keertje nodig heb, die heb ik nog wel op een CDr-etje, maar dat zullen er niet veel zijn..

Ik vind de opmerking dat niemand hier compleet legaal draait persoonlijk een beetje gevaarlijke opmerking ;)

Denk hier eens over na:

Jij bent een semi pro DJ geworden, draait door heel Nederland en hebt een kleine tour door Amerika gemaakt, waar je meeliep met een goed gewaardeerde DJ uit die streek.

Je wordt nu uitgenodigt om in een redelijk vooraanstaande Club te draaien en je bent DJ nummer 4 van de 5 van die avond, jij denkt laat ik eens wat eerder gaan kijken, beetje de mensen aanvoelen enz.. Jij gaat dus even een praatje maken met de DJ, je ziet z'n CD map liggen, met vooral gebrande CD's (vooral illegaal hoor je achteraf).
        Jij staat daar ondertussen met je CD-tas in je handen die vol zit met Orrigineel gekochte CD's, die stuk voor stuk met zuur verdient geld gekocht zijn. (€5 - €20 per cd > à 120 CDs) Jouw CD-map: €1000,- aan cd's, die van hem.. €60 (€0,50 per CD-r).

En dan heb ik het nog niet eens over de producers / artiesten / enz.

Meningen kunnen hier natuurlijk over verschillen, en ik heb ook absoluut geen probleem met een aantal illegale cd-tjes, maar persoonlijk zou ik toch niet helemaal lekker in m'n vel zitten.

Mochten hier mensen anders over denken, we leven in een vrij land, dus ga je gang. Mij zul je er niet op betrappen dat ik mensen aanval ofzo, wil alleen mijn mening kwijt en vraag jullie om hier even over na te denken ;)

Comment

In het clubcircuit kan je helemaal geen kant-en-klare CD's kopen (niet veel in ieder geval) zonder dat die tracks gemixt zijn of iets dergelijks.

Je kan je tracks ook legaal downloaden via beatport, traxsource, dance-tunes, audiojelly, of promo's ontvangen van vrienden. Je kan dus nooit concluderen dat als je een CD-R in iemand zijn map zit of dit illegaal is!

Comment

Ik qoute mezelf even..

Originally posted by NBeat
            je ziet z'n CD map liggen, met vooral gebrande CD's (vooral illegaal hoor je achteraf).
            don't get me wrong, van mij moeten mensen vrolijk doen waar ze zin in hebben, maar IK zou voor geen goud die persoon willen zijn die daar zijn cd-bag vol illegale cd's heeft liggen.

Comment

Als jij dat niet wil wezen zal je nooit zo heel ver komen... waarom niet je hebt geen nieuwe exclusieve platen geen kicken promo,s k heb best veel gebrand in de club map natuurlijk... maar apres ski muziek heb ik wel gewoon legaal maar extended club nummers zijn bijna allemaal gebrand...

Comment

Als jij een promo cd krijgt van een DJ, dan is deze legaal, hij geeft deze cd inmmers met toestemming van zichzelf weg ;)

Verder kan je nog genoeg downloaden op internet (Legaal!!) en als ik hierdoor niet verder zou kunnen komen, so be it.. Ik draai omdat ik het leuk vindt om muziek aan mensen te laten horen, om de reactie die deze mensen geven en omdat ik een apparatuur junk ben.. Dit gevoel wordt bij mij compleet overstempeld als ik weet dat ik een platentas vol met illegale nummers heb. 't maakt mij vrij weinig uit wat de rest doet, ik vind het voor mezelf gewoon te ver gaan..

Om even een waarschijnlijk lichtelijk overdreven vergelijking te stellen, ik vermoord m'n baas toch ook niet zodat ik zijn plaats in kan nemen ;) ?

Comment

Het is gewoon een normen en waarden gebeuren...

Jij hecht waarde aan legale cd,s wat ik wel kan begrijpen hoor daar niet van maar sommige dingen zijn gewoon niet legaal te krijgen en dat is het probleem met muziek..

Comment

Als een cd gebrand is hoeft deze absoluut niet illegaal te zijn. Als jij netjes je mp3-tje koopt en deze daarna brand is er niks aan de hand. De kreet dat niet alles te vinden is, heeft te maken met jouw google techniek. Alles wat uitgebracht is voor de verkoop kan je ergens kopen, maar je zal er wat meer moeite voor moeten doen om het legaal te krijgen. Plaatje (vinyl) kopen en deze omzetten naar mp3 is inderdaad veel moeilijker dan gewoon limewire aanzetten.

Ik zal niet zeggen dat ik heilig ben, maar het punt dat het niet te vinden is, is onzin. Men kiest vaak voor de makkelijkste weg.

Het is een eeuwige discussie waar je nooit uit zal komen. Kijk naar jezelf en doe waar je je het gemakkelijkst bij voel.

Comment

Dat niet te vinden is wel degelijk zo. Niet alle tracks worden namelijk gereleased :wink:

Comment

Als het niet gereleased wordt is het dus niet illegaal.

Comment

Ik krijg soms promo's toegestuurd van een maat en download wel eens wat via internet dat nog niet uit komt of exclusief is.
                          Verder als ik simpelweg nog niet genoeg geld heb voor nieuwe vinyls, dan brand ik ze wel op cd totdat ik ze wel kan aanschaffen en laat ik me cd maar lekker in me map zitten :)
                          Een dj die ik ken zei ook laatste tegen mij; je kan wel alles van vinyl afdraaien maar iedereen kent die nummers al, dan draai ik misschien wel eens iets legaals maar mensen horen het amper en het is exclusief en nieuw.
                          Ik vind er wel wat in zitten maar dit betrefd dus een beetje in de jump/hardstyle richting :wink:
                          En eigenlijk draait iedere dj wel eens iets legaals, je kan tenslotte ook weer niet alle releases die je ook maar leuk vind kopen tenzij je bakken met geld hebt :P

*offtopic: jeetje alweer m'n 600e post :lol: offtopic*

Comment

Originally posted by jochanan
                            Als het niet gereleased wordt is het dus niet illegaal.
                            Waarom niet dan? De rechten van de artiest vervallen toch niet als het niet gereleased is. Stel ik heb een track gemaakt en ik stuur hem door naar Bastian als promo zijnde. En vervolgens shared hij het met anderen is het WEL illegaal aangezien ze de artiest niet om toestemming hebben gevraagd er iets mee te doen.

Comment

Naar mijn weten moet je nummer officieel aangemeld en gereleased zijn voordat je deze zomaar mag verkopen via een willekeurig kanaal. Zolang dit niet is gebeurd en het dus niet bekend is bij de instanties zijn je nummers niet illegaal in omloop. Correct me if I`m wrong.

Comment

Een artiest mag zijn eigen gemaakte tracks sharen (zolang hij er niets mee doet, uitbrengen dus). Gaat hij een plaat uitbrengen dan mag hij niks sharen (of alleen met zijn vriendjes in afspraak met het label).

Maar als hij zijn tracks niet uitbrengt en hij kiest ervoor het wel door te sturen naar een maat van hem. En die maat zet het op het internet is de downloader DAARVAN illegaal bezig aangezien hij niet de rechten heeft van de artiest het te draaien.

Comment

Working...
                                X