Announcement

Collapse
No announcement yet.

Het mijn-mooie-flightcase-topic.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Het mijn-mooie-flightcase-topic.

Het mijn-mooie-flightcase-topic.

Hier kun je al je foto's en belevenissen plaatsen tijdens en na het bouwen en/of inrichten van je flightcase(s).

Om af te trappen;

Zelf ben ik gisteren, (24-07-07) bij Bax geweest om twee flightcases, een nieuwe mixer en een hoop aansluitonderdelen te gaan halen.
    De flightcases zijn 2 combicases van het merk Flyght, (hoewel er per case twee plaatjes van American Audio op zitten,) de standaard versie, 6/12 HE.
    De mixer is een JB-Systems Beat 6 USB.

De flightcases zijn binnen! Alvast alles er in leggen wat er in kan.
    Daar staat de andere.
    Let's see if it works!
    En het werkt nog ook zeg. :D
    Wauw.
    Vandaag (25-07-07) begonnen met solderen.
    En aan het einde van de dag zag het er zo uit.

Tot zover dit verslag. Comments/tips/iets te melden?

Tipje:

Schroef je cassisdelen (verkeerde spelling :S) achter je blindplaatje. Ziet er iets netter uit. Ik hab het daarom het zo gedaan. Alle inbouwdelen kun je achter je blindplaat schroeven echter powercon niet!

Verder veel succes met je project(je)!

Comment

Ziet er goed uit met die inbouw chassisdelen. Persoonlijk zou ik ze dan toch poppen met popnagels ipv schroeven. Kleine schroefjes trillen tijdens transport altijd los. En ja zelfs met een borgring erin.

Comment

Mwa, zelf heb ik het niet zo op poppen.
        Ik zie wel hoe het er voor staat met de schroeven na verloop van tijd, daarna kan ik er altijd nog een popnageltje in jassen.
        Morgen naar alle waarschijnlijkheid weer solderen (de 230v-kabeltjes), dus werk genoeg.

Comment

borgmoer doet wonderen, beter dan poppen

Comment

Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je met je cases rijdt/smijt/omgaat.
            Bij mij zullen ze tijdens transport e.d. niet door elkaar geschud worden. (Auto zit toch best vol.)

Comment

Zijn enkel onze ervaringen en de ervaring van anderen bedrijven bij ons in de buurt. Een goede popnagel voor metalen (niet die voor de fc`s natuurlijk) werkt naar mijn inziens nog het beste.

Comment

Hier werd in het verleden alles met schroefjes gedaan, maar na intentief gebruik gaan ze na verloop van tijd toch allemaal los. Daarom hebben we nu alle blindpanels gepopt: Dit gaat nooit meer los!

Comment

Hier werd in het verleden alles met schroefjes gedaan, maar na intentief gebruik gaan ze na verloop van tijd toch allemaal los. Daarom hebben we nu alle blindpanels gepopt: Dit gaat nooit meer los!
                  Gelukkig nog een medestander :D .

Comment

Vandaag weer even bezig geweest, o.a. met blindplaten en nog een stukkie soldeerwerk, de geluidscase is helemaal af nu :D
                    (Op de d-size blindcaps na dan... :P)

"Foto! Foto!"
                    Okee dan;
                    Klikkerdeklik tadaa
                    P.s., heb nieuwe labels gemaakt, de restantjes die op de chassisdelen zitten moet je er even vanaf denken..

Comment

Vandaag de lichtbesturing overgezet vanuit de rooie discobar naar de nieuwe combicase.
                      Moet alleen nog twee DMX-lijntjes in de case leggen, een 3 HE-ventilatieplaat d'r in steken en dan is ook deze helemaal compleet :D
                      Klikkerdeklak

Comment

ziet er goed uit..
                        maar waarom die usb inputs?
                        en waar is de versterker?
                        of heb je actieve speakers?

Comment

Usb is een goede vraag ja ;)
                          Aangezien de Beat 6 USB twee USB-kanalen vreet en ik er maar drie op mijn laptop heb, heb ik besloten om een USB-hubje in mijn combicase te leggen.
                          Echter zijn nu al mijn USB-poorten op de laptop bezet.
                          - Externe harddisk
                          - Muis
                          - En dan richting de mixer
                          En aangezien ik toch nog twee poorten vrij heb in de hub kan ik die net zo goed benutten, nietwaar?
                          Kan altijd van pas komen als er iemand met een mp3-speler of USB-stick aan komt zetten.

Wat betreft versterker, ik heb actieve speakers ja, vandaar ook de 'mennekes' aan de voorzijde van de geluidscase. (En nog eentje op reserve als er eens een ander apparaatje bij wordt gehangen.)

Comment

Ziet er heel netjes rick. Die jack chassis is dat een link naar je geluidskist zodat je lichtsturingen muziekgestuurd kunnen draaien?

Comment

Nee, is voor de strobe, controllertje daarvoor moet nog ingebouwd worden.
                              Wordt waarschijnlijk een 2 HE blindplaatje voor opgeofferd, tenzij er een andere oplossing voor is, maar kan er niets voor vinden in de shop.

Comment

Working...
                              X