Misschien slim om deze te verkopen en er dan een DMX versie voor terug te kopen? Dit werkt veel makkelijk dan geklier met een extern controllertje.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Het mijn-mooie-flightcase-topic.
Collapse
X
-
Mwa, ding werkt nog goed, gebruik hem ook maar een paar keer op de avond om wat effect mee te geven.
Knoppie aan, 3 seconden en dan weer knoppie uit.
En ik heb maar 6 chases die ik op kan nemen met de Koollight controller, wil graag wat afwisselen qua effecten en programma's.
En dat ene jackkabeltje van 10 meter kan er ook nog wel bij :p
Comment
-
Het is verstandig om vooral een goed plan te maken en jezelf even goed in te lezen hoe een flightcase het best gemaakt kan worden. Bezuinig dus niet op hout, gebruik geen mdf, maar gewoon triplex met hpl toplaag. Verlijm alles en niet alles met een tacker goed in elkaar. Verder is het belangrijk om secuur te werk te gaan met goed gereedschap. Zo is een popnageltang op luchtdruk wel een echte aanrader. Al je profielen zitten muurvast een geen last van kramp in je handen :D . Verder zien wij nog best vaak klanten die eraan beginnen en dan het deksel los van de kist gaan maken. Geloof me dit gaat nooit passen. Dus altijd eerst een kubus van hout maken en dan het deksel eraf zagen.
Wie heeft er nog meer goede tips (-;
Comment
-
popnagel tang handbediend is toch even 100 euro goedkoper dan een pneumatische.
ik heb geen idee of ik in de toekomst nog veel kisten ga bouwen dus laat ik dat nog maar even niet doen..!
alle materialen gaam van flightcase-onderdelen.nl vandaan komen waarschijnlijk
Comment
-
hallo, weer eens een reactie van mijn kant. ik heb een zelfgebouwde 12HE flightcase voor de lichtsturingen (jb-systems lm400, botex dc-8 en conr*d powermanager(kast met 7 stopcontacten aan de achterkant en aan/uit schakerlaars op de voorkant)). de materialen komen bij flightcase-onderdelen.nl vandaan en het hout bij mijn vader. er komen nog twee kisten bij, eentje voor twee dmx-barren met par 56 short en eentje voor losse lampen en kabel's. de foto's van de 12HE kist zijn hier te vinden.
met vriendelijke groet,
maarten
Comment
-
hallo, weer eens een reactie van mijn kant. ik heb een zelfgebouwde 12HE flightcase voor de lichtsturingen (jb-systems lm400, botex dc-8 en conr*d powermanager(kast met 7 stopcontacten aan de achterkant en aan/uit schakerlaars op de voorkant)). de materialen komen bij flightcase-onderdelen.nl vandaan en het hout bij mijn vader. er komen nog twee kisten bij, eentje voor twee dmx-barren met par 56 short en eentje voor losse lampen en kabel's. de foto's van de 12HE kist zijn hier te vinden.
Comment
-
Ik had het al een keer gezegt maar ik ben weer bezig met een paar flightcase's. De flightcase's zijn voor twee dmx balken met par 56 short met statieven en voor de effecten (2 stroboscopen, 2 mushroom's en een double derby). Het plaatmateriaal komt bij m'n vader vandaan en het flightcase materiaal bij proflite (oftewel flighcase-onderdelen.nl :wink: ). Omdat ik met m'n hand tussen de popnageltang ben gekomen en toen een blaar had is m'n vader gelijk maar een luchtpopnageltang gaan halen voor de honderden popnagels :lol: . nou genoeg gepraat hier zijn de foto's te vinden van de (nog niet afgemaakte!) flightcase's. en hier van de besturings kist (had ik al eens eerder gepost). Zondag komen er als het goed is foto's van dat ik ze gebruik.
Comment
Comment