Announcement

Collapse
No announcement yet.

Het mijn-mooie-flightcase-topic.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik heb de slant 112.

Als je een vervoersprobleem hebt zou ik het volgende doen:
    1x slant 112 (geluid)
    1x 3he flightcase (versterker)
    1x 19'' kist enkel alleen van boven (dat scheelt weer ruimte ipv een slant) lichtsturing[/url]

Comment

Originally posted by roderickk
      1x 3he flightcase (versterker)
      1x 19'' kist enkel alleen van boven (dat scheelt weer ruimte ipv een slant) lichtsturing
      Welk merk en Type zou je voor deze kiezen?

Met vriendelijke groet, Jan-Paul

P.s. vind je het niet netter als de Geluid en Licht Flightcase even hoog zijn en dat er aan de voorkant een rij met schucko's zitten die op DMX zijn geschakelt?

Comment

Ik zie het voordeel niet van een rij Schuko's die aan de voorzijde van je case gemonteerd zitten. In dat geval neem je gewoon een switch/dimpack (afhankelijk wat je er op wilt aansluiten) en die leg je zo dicht mogelijk in de buurt van de apparaten die je wilt aansturen. Op de manier zoals jij wilt is het complete voordeel van DMX weg, want je moet dan alsnog een boel kabels trekken richting je apparaten.

Voor de symmetrie in je show is het wellicht mooier om cases te nemen die even hoog zijn, maar wanneer je met een meubel werkt waar daar niets van te zien is, zou ik me daar niet te druk om maken. Uiteraard zorg je wel dat je bediening op een goede werkhoogte komt te staan, want een hele avond gebukt staan is funest voor je rug. ;)

Wat betreft merken, dat ligt er maar helemaal aan hoe je ermee omgaat. Sowieso zou ik de DAP waaibomenkistjes overslaan, deze stralen nogal een nogal goedkoop uiterlijk uit. Wanneer je netjes met je cases omgaat en er geen botsautootje mee gaat spelen, kun je prima een Flyght kist nemen. Ga je dit toch doen, neem dan een ProDJuser o.i.d.

Comment

natuurlijk is het netter om 2 even hoge kisten te nemen, maar jij gaf aan dat je problemen met vervoer had. Twee slants zijn groter dan je denkt, dus is het wellicht beter om dan prioriteiten te stellen. Ik heb dap/flyght pro en prodjuser kisten, prodjuser is een stuk steviger, maar voor bepaalde kisten vind ik het niet per se nodig. Versterker/kabel kisten etc. zijn wel van prodjuser.

Comment

Working...
          X