Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke oordoppen gebruik jij?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke oordoppen gebruik jij?

Post in dit topic welke oordoppen jij gebruikt en waarom je hebt gekozen voor dit merk/type.

De aftrap:

Ik heb Comfoor Professional oordoppen van Beter Horen.
    Deze oordoppen worden volgens de Exinore procedure geproduceerd en de filters zijn ook afkomstig van Exinore.
    Ik heb in mijn oordoppen gekozen voor de ER15 filters. Eén van de vlakste filters die leverbaar waren.
    Informatie over deze filters zijn op de www.exinore.nl site te vinden.

Ik heb er 159 euro voor betaald (setje) en ook nog eens 10 euro voor een 2jarige verzekering (op diefstal, verlies of schade) en een rijnigings set van 12 euro.
    Gelukkig heb ik het niet zelf betaald :D :idea:

Foto

Volgends mij zat er ook zo'n vestiging in bergen op zoom, binnekort ga ik ze ook op maat laten maken :D

Comment

Wij gebruiken (bij echt grotere feesten) wegwerp industriële oordopen, filtert de schadelijke frequenties eruit maar je blijft toch nog genoeg horen. De gehele crew krijgt ze tot hun beschikking, op eigen verantwoordelijkheid of ze ze indoen.

Terverduidelijking: zijn gele oordopen die ook thuis worden gebruikt alleen dan net iets anders ;)

Comment

Ja dat is wel een goedkopere oplossing, handig voor als je alleen licht ofzo moet bedienen maar als dj zijnde is het toch fijner om oordoppen te dragen die naar wens zitten en ook beter het geluid filteren :)
        Maar ik neem ook aan dat die niet voor de dj zullen zijn :P

Comment

Originally posted by Citybeatz
          Wij gebruiken (bij echt grotere feesten) wegwerp industriële oordopen, filtert de schadelijke frequenties eruit maar je blijft toch nog genoeg horen. De gehele crew krijgt ze tot hun beschikking, op eigen verantwoordelijkheid of ze ze indoen.

Terverduidelijking: zijn gele oordopen die ook thuis worden gebruikt alleen dan net iets anders ;)
          Van die doppen van een soort zacht schuimrubber ofzo?
          Zo ja: dan is dit eigenlijk een gevaarlijke oplossing. Wanneer een betreffende persoon de oordop niet goed in zijn of haar gehoorgang laat sluiten krijg je dat het geluid rond de oordop toch het oor in lekt en de demping niet of weinig nut heeft.

@Bastian: Klopt, Beter Horen heeft meerdere vestigingen door heel nederland. :wink:

Comment

Originally posted by Dave van Engelen
            Van die doppen van een soort zacht schuimrubber ofzo?
            Zo ja: dan is dit eigenlijk een gevaarlijke oplossing. Wanneer een betreffende persoon de oordop niet goed in zijn of haar gehoorgang laat sluiten krijg je dat het geluid rond de oordop toch het oor in lekt en de demping niet of weinig nut heeft.
            Ja klopt inderdaad, gele doppen die je kan indrukken, buigen etc. Verhaal dat ze slecht hun werk kunnen doen, klinkt behoorlijk logisch (moet je ze maar goed in je oren stoppen :lol: ) gezien wij enkele malen per jaar (ofterwijl vrij minimaal) echt grotere feesten hebben is dit voor ons een passende oplossing. Wettelijk/officieel toegestaan, immers worden ze ook gebruikt voor industriële toepassingen, echter hebben de werknemers die geregeld te maken hebben met veel lawaai opmaak gemaakte oordoppen. Mja dat heb ik, wij hier nog niet ;)

mbt het DJ of het lekker zit, draait, hoort. Enkele DJ die voor ons werkt is verantwoordelijk voor zijn eigen cd's, accessoires, en daarmee ook z'n oren. Iemand die geregeld draait zal zelf wel oordoppen hebben aangeschaft ;)

Comment

Ik meende me te herinneren dat hier al een onderwerp over was. Zie ook gehoorbescherming topic. Laten we dit onderwerp houden voor welk merk en type oordoppen. En het gehoorbescherming topic puur voor inhoudelijke informatie.

Comment

Originally posted by jochanan
                Ik meende me te herinneren dat hier al een onderwerp over was. Zie ook gehoorbescherming topic. Laten we dit onderwerp houden voor welk merk en type oordoppen. En het gehoorbescherming topic puur voor inhoudelijke informatie.
                Mijn excuses. Ik had niet gekeken of er al een degelijk topic liep..

Comment

Geen probleem, daarom ook de duidelijke scheiding. Het eerder geopende topic is nu speciaal over gehoorbescherming en dit topic over welke oordoppen je het beste kan gebruiken. Mocht het toch teveel raakvlakken krijgen met beide topics ga ik er 1 sluiten.

Comment

Working...
                  X