Over een paar weken is het weer tijd.. Om met 2 topjes 5000 kinderen blij te maken:p en dat zonder wagen;)
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Carnaval 2010
Collapse
X
-
het magische woord is hoogte;) De toppen staan bovenop een toren van 60 meter hoog onder een hoek van zo'n 45 graden. Dit zorgt voor een perfecte spreiding van voor tot achter. Het sub wordt verzorgd door 4 18inch hoorngeladen kasten die ook wel duwen.
De toepassing is in dit geval spraak, erg dynamisch en weinig laag. Het beetje laag wat er wel is wordt gewoon mooi versterkt door 4 kastjes..
Verder vallen de topjes reuze mee hoor, ze gaan helaas vrij snel schreeuwen door de 2inch compressiedriver... Niet dat er niet weinig geluid uitkomt ofzo:p
Comment
-
Valspelen? Ik weet niet hoe jou set in elkaar zit maar bij ons gaan de laagjes verder waar de toppen ophouden.. Ze dragen dus niet bij aan een verhoogd volume!
De gebruikte toppen zijn van HK, een serie van zo'n 15 jaar geleden.
2inch hoog
12inch mid
300 WRMS en 140 dBspl bij een spreiding van H50xV25
Comment
-
De laagjes gaan verder waar de tops ophouden, maar die subs produceren hopelijk wel de nodige dB's voor een evenwichtig klankbeeld en moeten dus ook flink tekeer gaan. En dat levert volgens mij ook de nodige extra dB's op. Ze staan er toch niet voor de sier? ;)
Comment
-
Een sub of laagkast is per definitie een apparaat wat het frequentiebereik van een geluidsset vergroot. Met andere woorden, ze vullen aan wat je toppen niet kunnen weergeven.
Ze zorgen in dit geval dus niet voor meer volume, enkel voor meer laag.
Je noemt het zelf al;) Een evenwichtig klankbeeld
Comment
-
Carnaval was hier weer geweldig. Veel klassiekers gehoord (hobbelpaard, cowboys indianen, sweet caroline), maar ook nieuwe nummers (zachte G, Hey Marlous enz.).
Helaas maar een 15e plek, maar dat mag de pret niet drukken
Uitslag grote twentse carnavalsoptocht 2010
1. Oelewappers (Oldenzaal)
2. Siepeljonkers (Ootmarsum)
3. Nachtuulkes (Denekamp)
4. Tuffelkeerlkes (De Lutte)
5. Vennemuskes (Oldenzaal)
6. Kottelpeern (Denekamp)
7. Greune Kottelpeerkes (Denekamp)
8. Sjeeskottels (Rossum)
9. Markloawen (Oldenzaal)
10. Altijd Dorst (Hengelo)
11. Jongeren Vereniging Weerselo (Weerselo)
12. Blaanke Boeskeulkes (Oldenzaal)
13. Martinikerlkes (Losser)
14. Fruitige Bende (Deurningen)
15. Bosduvelkes (De Lutte)
16. Spanvoggel (Oldenzaal)
17. Keurnmeaiers (Rossum)
18. Thijdarren (Oldenzaal)
Onze wagen :cool:: (wij gaan dit carnaval een gokje-wagen)
Appratuurlijstje:
(van wie de appratuur is weet ik niet...)
Achter de trekker:
-4 dynaccord subs
-2 dynaccord toppen
-2 dynaccord XA-4000 versterkers
Op de wagen
-2 peavey toppen
-2 dynnacord toppen (corus line (?))
Beckers Entertaiment gecondoleerd, ik las net op teletekst dat de optocht in Maastricht niet is doorgegaan, wie draait nu op voor de kosten voor de appratuur? Jij of de verenigingen die het al gehuurd hadden?
O ja, ik post dit maar hier omdat voor zover ik weet geen algemeen carnavalstopic is...
Comment
-
Mijn werk afgelopen zaterdag/maandag :
Het publiek
Dit was op de markt in Bergen op Zoom, tijdens de intocht..
De "Peperbus"
Tijdens de kindercarnavalsmiddag is de peperbus een personage wat moet praten, hiervoor gebruiken we 2 topjes (de 2 grijze blokken) en 4 subs om het net echt te laten lijken ;)
Last edited by malcolm; Wednesday-17-02-2010, 00:04. Reason: Foto's veranderd in linkjes vanwege de nogal grote resolutie..
Comment
-
Hier een goeie carnaval gehad, 4x een eerste prijs weten binnen te halen!
Aanwezig geluidset:
6 APW Subs ( 2x 15")
4 Martin Audio W8C Toppen
4 Martin Audio WT2 Toppen
2 Master Audio Subs ( 2x 15")
2 Master Audio Toppen 212
In totaal een stuk of 9 Crest versterkers der achter liggen, en 2 Master versterkers.
Moet zeggen het klonk allemaal wel redelijk bij elkaar!
Voor de liefhebbers hieronder een filmpje:
Comment
Comment