Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vakbeurs Theater Techniek

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vakbeurs Theater Techniek

hoe ben jij in de dj wereld terecht gekomen?

ik mocht een keer draaien op school en dat von ik wel leuk. Toen heb ik wat ouwe zooi van m'm vaders oude piratenzender gekregen. Dat ben ik nu aan het vervangen om mee te draaien.

Een nicht van mij had een vriend en die is/was DJ..
    mocht ik als jochie van 10 is komen kijken :)
    das het begin geweest, sinsdien heb ik niks anders meer in me kop gehad :wink:

Comment

eerste klus was op een schoolfeestje voor de klas met 2 cassette recorders!!!!!!!

Comment

Mag af en toe meehelpen bij een van m'n vrienden, die al jaren een drive inn heeft en een andere vriend van mij is ook DJ.
        Ik heb altijd al van muziek gehouden en als DJ ben je bezig en kun je nog muziek luisteren ook! :P
        Vervolgens ga je een beetje rondkijken in clubs en op internet en begint het steeds meer te kriebelen en uiteindelijk dacht ik: Dat wil ik ook! :)

Comment

Ik kwam vroeger heel vaak in een discotheek in Den Haag, en door de DJ's die daar draaiden, wilde ik ook draaien. Een jaar later stond ik zelf in die discotheek te draaien.

Maar eigenlijk was ik ruim daarvoor al bezig met muziek. Bijvoorbeeld door -met een taperecorder- muziek te knippen en plakken.

Comment

In het cafe waar ik vaak kwam liep altijd een bandrecorder, (ja dat had je toen nog) en die gozer was het zat om al die liedjes steeds op de band te monteren. Dus op een gegeven moment zijn we met een paar stamgasten in de aanwezige boot geklommen en hebben daar staan draaien. Einde avond Hé Steef, kan je dat niet vaker komen doen?
            eerst elke donderdag, toen vrijdag erbij nou ja vul het maar in.

Comment

Ik was vroeger altijd bezig met het produceren van "pokkeherrie" zoals mijn moeder dat zo mooi kon omschrijven, en toen ik het later een beetje door begon te krijgen dacht ik bij mezelf van joh ik wil toch ook wel leren draaien, zodoende 2 hele oude draaitafels geleend en een mengpaneel die meer dood dan levend was (of die ooit geleefd had is mij nog een vraag) en begonnen met draaien. Nou ik vond het beatmatchen niet zo moeilijk alleen een strakke mix is meer dan beatmatchen kwam ik achter en ben nu nog steeds bezig met leren... Ben trouwens er helemaal niet professioneel mee bezig puur voor de lol

Comment

Zag iemand draaien op een brugklasfeestje en dat wilde ik ook! Heb wat spulletjes gekocht en belande naar verloop van tijd bij de lokale radio bij de techniek en als dj bij een jeugdsoos. Is steeds verder gegroeid. Vooral via de radio kreeg ik contact met geluidsbedrijven die hier en daar eens een discoshowtje wegzetten. Tegenwoordig doen ze dat niet meer maar doe ik e.e.a. op eigen gelegenheid.

Comment

De broer van een vriend van mij draaide.... Paar keer gekeken en geprobeert en k vond t zo vet dak me eigen gear had gekocht.. zodoende ben ik er in gerolt :P

Comment

ik ben er met de fiets in de wereld gekomen :wink: :wink:
                    Nee ik hab altijd van die dingen dan vind ik dat leuk en dan dat dat duurt nooit langer als 6 weken
                    maar om een drive in te beginnen bleef ong 4 jaar hangen nu al en het wil niet meer weg !!
                    had meer problemen met geld en nu goed sparen en hopen op een lening van mijn ouders en dan maar gear kopen !!
                    en dan maar veeeeeeel oefenen en meschein een paar kleine feesten draaien en dan maar een drive in beginnen met een maat na ong 200 oefen uren :wink: :wink:

Comment

oke nu komt het... :P

al vanaf kleine jongen was ik gek op muziek, we hadden zo'n oude pickup, en als paps en mams er niet waren stond ik te scratchen :P en me pa maar schelden elke keer in zich afvragen hoe het kwam dattie elke keer kapot was en de naald vervangen moest worden :P

nouwja, daar is het een poos bij gebleven, altijd helemaal gek geweest van muziek, vooral toen de House en hardcore populair werd rond de jaren 93-96, stond ik als 7jarig jochie te gabberen met me grote broer :P

nouwja, mensen groeien op en komt op middelbare school, altijd muziek geluisterd en echt leven met de muziek niet gewoon zoals de meeste personen je 'luistert' naar muziek(meer aanhoren wat zij doen).
                      anyhow... ik kwam van me geld altijd de maand rond en dus geen geld om te sparen.

Nu ben ik al iets langer dan een jaar bezig met het organiseren van feesten en daarvoor deed ik al een jaar lang proppen(vandaar dat ik op het idee kwam om het zelf eens te gaan doen, de mensen kende ik al).
                      Hierdoor zag ik natuurlijk de DJ's bezig, en ben ik steeds meer gaan interesseren erin. Zodoende ben ik me een partij gaan downloaden naar goede muziek en heb ik met traktor een beetje zitten kloten. Maar ja dat is het niet echt you know. Dus ik heb dus wel eens een beetje(5 min ofzo) staan draaien op de gear van die maten van me.

Door het organiseren van de feesten heb ik niet alleen mijn interesse vergroot, maar ook mijn budget :P
                      Ik sta nu voor mijn (waarschijnlijk) grootste feest in 2005, en daar komen grote inkomsten van, en dan heb ik nog ruim geld over om van te kunnen leven (:P gemeen he :P), dus is het tijd om mijn dj Gear aan te schaffen.

ik wil dus ook ver een halfjaar ofzo, mits ik het een beetje kan (beatmixen en goede set in elkaar zetten) fftjes op me eigen feesten draaien, en ik kan ook wel voor elkaar krijgen dat ik op radio's kom te draaien en in grote discotheken in Rotterdam/enschede. Dus we zullen zien wat het allemaal brengt, maar het belangrijkste voor mij is, dat ik eindelijk lekker kan gaan draaien :D

Comment

ben als vrijwilliger begonnen bij onze jeugdsoos. daar mocht ik een keertje draaien. en toen ging het balletje rollen. toen kwam ik erachter dat we technics draaitafels hadden. heb ik die weer een beetje opgelapt ontdaan van vergaan bier enzo tot waar ik nu ben aanbeland :wink:

Comment

jelle boeler ik weet niet wat je loopt te zeuren over mij dat ik te snel ga nee jij gaat rustig niet eens gear en nu al vragen of je op de radio en in discoteheken kan gaan draaien !!

Comment

Euuuhhh.....leestekens?? :roll: :roll:

Comment

Originally posted by DJ-Banana
                              jelle boeler ik weet niet wat je loopt te zeuren over mij dat ik te snel ga nee jij gaat rustig niet eens gear en nu al vragen of je op de radio en in discoteheken kan gaan draaien !!
                              Kan deze ruzie misschien buiten dit topic om :?: Ga dat lekker op msn uitvechten of via personal messages, wat jullie willen zolang wij maar niet allemaal hoeven mee te "genieten".

B.V.D.

Comment

Working...
                              X