Goed gezecht kees! Je moet moderator worden :wink:
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vakbeurs Theater Techniek
Collapse
X
-
Aantal jaren geleden deed onze jeugddienst van de gemeente een jongerendag. Daar kon je dan kiezen tussen verschillende activiteiten. Aangezien breakdancen en graffiti niet echt mijn ding was heb ik toen maar DJ-en gekozen, we waren met 3 voor die cursus, wat ons leuk veel tijd en tips gaf, aangezien normaalgezien die 2 uur moet verdeeld worden onder 40 mensen of zo, en nu met 3. En het lukte toen al aardig.
Mijn moeder vond dat niet zo'n leuke hobby, dus schafte ze geen DJ-set aan, wat ook te begrijpen is, we hebben dan ook niet zo'n groot inkomen dat we alles kunnen kopen.
Met een vriend van mij (Jonathan) waren we op Rock Werchter 2004 een beetje aan het dollen over een DJ-carriëre, omdat we, volgens sommigen en onszelf, toch redelijk veel van muziek weten, en de muziek vaak ook veel vroeger goed vinden dan andere mensen, omdat die het nog niet kennen.
Dan kwam er eind vorig jaar een telefoontje dat we tickets hadden gewonnen om te gaan kijken naar de finale van DJ-Mania (een lokale dj-contest), en daar is de microbe dan finaal toegeslagen.
Ongeveer 2 maanden geleden hebben we besloten ECHT eraan te beginnen, en de komende 3 weken gaan we onze installatie aanschaffen en kunnen we beginnen oefenen.
In oktober word ik dan 18 jaar en op mijn verjaardagsfuif gaan we dan zelf draaien, de inkomsten gaan dan gewoon rechtstreeks naar onze discobar, en dan hopen we zowat vertrokken te zijn.
Comment
-
Goh. Mijn pa is vroeger nog DJ geweest. En toen ik een jaar of 10 was ontdekte ik zijn oude installatie op zolder. Die bestond uit platendraaiers, een radio, mengpaneel, cassetterecorder, versterker en boxen.
Heb daar dan een cd speler bijgekocht, en dan gemixt tussen cassettespeler en cd speler.
Later nog een cd speler gekocht, en 1,5 jaar geleden een dubbele DJ CD speler gekocht en mengpaneel vervangen.
Vroeger veel gedraaid op mijn kamer, en nu begin ik een beetje openbare gelegenheden te mogen draaien
Comment
-
hoe ik erin kwam.....?!
Ik zit nog niet zo lang in dit wereldje (als je al mag zeggen dat ik er in zit).
Mijn vader deed vroeger ook al een beetje samen met een vriend stukjes cassetteband aan elkaar lijmen :D Dat was toen zo'n beetje het mixen. En ik begin er de laatste jaren ook steeds meer intresse in te krijgen, en een jongen uit m'n klas was erg geïnterreseerd in het discolicht. En toen kwam hij op het idee een drive-in te beginnen. En ja dat was het idee waar we toen een half jaar mee hebben rondgelopen en nu ben ik een beetje aant oefenen met virtualdj en een beetje aant rondkloten met music maker en ja, nu aant sparen en kijken voor een klein beginnerssetje......(zie topic http://www.deejayforum.nl/forums/mod...iewtopic&t=973) Een beetje op internet gezocht en dit forum tegengekomen.
zo zit het dus
greetzz,
djmitchell
Comment
-
eerst bezig op de computer met het programma BPM Studio haha zon 3 jaar geleden ong.
Ik kwam later in een promotie Crew van een bekende Urban DJ (DJ Irwan) had hem een mixtape gegeven...
Onderweg naar discotheek (asta Den haag) had hij het beluistert en zei hij: ja wil het hier niet 's ff gaan doen. (zonder enige ervaring met echte cd/vinyl spelers) ging ik het toch doen.
1ste plaat ging echt helemaal verkeerd later ging het steeds beter en mocht ik vaker draaien voor hem. Sja en toen kwam er een meisje in m'n leven had ik m'n DJ aspiratie's aan de kant geschoven... jaar later was het uit..
Toen belde ik DJ Irwan op of 't mogelijk was om weer te gaan draaien voor hem. Hij vond het een goed plan.. ze hadden nog een DJ nodig voor hun crew. Ik belde denk ik psies op tijd..
Contract ondertekent. Hun betaalden m'n DJ Booth voor thuis (2x CDJ-1000Mk2 + DJM 600) zoiets is altijd welkom hahaha.
en sindsdien draai ik in het voorprogramma van hem door heel NL
Comment
-
:D Zo dat klinkt goed man :D
Ik had het denk ik zoals de meeste groot zijn geworden.
Toen ik 14 was en op de mavo zat hadden we 2 keer per jaar een schoolfeest. Ik aan die mannen gevraagt of ik ook ff mocht draaien.
Ze hadden de DJM 500 staan met de pioneer cd spelers.
En dat ging erg goed. In het begin ging het wat minder maar later op de eerste avond ging het lekker. Een jaar later draaide ik op school feesten door heel nederland en dat ging echt gesmeerd. Ik kreeg er toen zelfs geld voor om te komen draaien. Echter in mijn examen jaar ben ik gestopt en heb ik al mijn gear verkocht (doe dat nou nooit!!!!).
Even later 3 jaar geleden ben ik weer begonnen maar dan met produceren van eigen nummers. En die ben ik toen via edonkey gaan verspreiden. En dat ging wel redelijk. Inmiddels draai ik met regelmaat op de wat gotere feesten en in cafe's en discotheken.
Ook doe ik aan zoveel mogelijk Dj Contesten mee en dat gaat ook wel redelijk. Samen met een vriendin en vrienden zijn we nou bezig om zelf feesten te gaan organiseren en dan zelf daar te draaien met de wat grotere namen. Als dat allemaal van de grond af komt dan gaat het balletje weer erg hard rollen zoals 7 jaar geleden.
Comment
-
Ben pas begonnen..sinds Maart dit jaar draai ik eens per week ergens in een grandcafé..iik zag ieand dat doen en heb gevraagd of ik ook eens mocht, ben toen muziek gaan verzamelen. Heb vorig weekend voor het eerst in een buurthuis gedraaid (danceclassics) Maar ik ben dus begonnen via mijn vrijwilligerswerk..Ik doe alles nog op vrijwillige basis..krijg af en toe een Iris cheque, beter dan niets! daar koop ik mijn cd's van..en heb net een website gelaunched (check profiel voor link)
Dus ben lekker bezig, dit is zeer verslavend :P
Comment
-
Dit is dus meneers mc pat zijn site ;)
Want in zijn profiel staat als website www.toppage.nl
De site: http://dj-mcpat.supertip.nl/
Comment
Comment