Announcement

Collapse
No announcement yet.

Je grootste blunder

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Oja, die altijd bekende telefoontjes... "Zeg, passeer jij nog langs het magazijn? Mooi, breng dan 10 XLR kabels, 27 safeties en 39 C-haken mee"

Comment

• Originally posted by ronennieshow View Post
      Geen euro stekker bij voor de draadloze mic ontvanger.
      Kwestie van zoveel mogelijk standaardiseren. Zo hebben vrijwel alle apparaten bij ons powercon of eurostekkers en werken we alleen met 3-pins XLR voor geluid en DMX.

Vervolgens hebben we ook gestandaardiseerde kabelkisten waar meer dan voldoende kabels in zitten om elke show te draaien. Er is dus geen kist voor de kleine show en een kist voor de grote show, alle kabelkisten zijn identiek. In zo'n kabelkist zitten ook een aantal reservekabels, verlengkabels, haspels, verdeeldozen enzovoorts.

Overigens verzorgen wij vrijwel uitsluitend drive in shows, ik kan me voorstellen dat het bij uiteenlopende grotere producties minder makkelijk is om met standaard kabelkisten te werken.
      Last edited by Geluid-en-licht.com; Wednesday-26-09-2012, 20:12.

Comment

• ooit eens een kar met 10 podiumelementen van een ramp van een halve meter hoog in de struiken gereden (gok op >30kg/element...)

Comment

• Vroeger ooit een keer een volledige lichtbrug naar voren latem vallen, keihard op de grond.

Met parrertjes, lasers en scanners eraan...
          De helft was kapot, daarna ben ik heel snel overgestapt naar Wind-up. En nu besteed ik gewoon verlichting uit, dan hoef ik me nergens zorgen over te maken.

Comment

• voor dat soort dingen zie ik liever structuren die (op een veilige manier) werden opgehangen aan een bestaande structuur...

Comment

• @ Licht en geluid

Wij nemen ook standaard eigenlijk altijd onze kabelkratten mee. Helaas deze keer niet. Ach het zijn maar een 4 topjes en een pioneer ( nep ) dj setje. 2 speakers buiten voor de opening. 2 binnen voor receptie.

Case open van de ontvanger. Micro batterijen beltpack en antenne's alles netjes aanwezig maar de euro die er normaal ook gewoon bij zit. Helaas. Niet dus. Powercon xlr alles genoeg maar geen 1 enkele euro.

Volgende keer dus toch maar oke daar gaat de krat weer mee de auto in. Niet meer van hmmm grijp wel een paar dit en een paar dat.

Comment

• Als je alles goed bevestigt, en je houd aan de regels, maximale belastingen (Altijd wat overlaten!), valt zo'n lichtbrug echt niet zomaar naar voren hoor! Dan moet er wel iets mis zijn.

Comment

• @ Ronnie, ik ben ook door schade en schande wijs geworden hoor ;-)

Heel vroeger, toen ik nog echt een beginneling was, had ik lampen zonder eigen sturing erin. Toen ben ik een keer mijn lichtsturing vergeten waardoor ik er dus niks mee kon. Mijn vader (die mij toen nog wegbracht omdat ik geen rijbewijs had) is toen op en neer gereden om dat ding alsnog te halen. Vanaf toen ben ik gaan werken met checklists.

Ook het eurostekker verhaal heb ik een keer meegemaakt, sindsdien zitten er dus ook een aantal reserve eurostekkers in de kabelkisten.

Comment

• Domste wat ik tot nu toe heb gedaan, kom je aan op een feestje, tafel opbouwen e.d. bijna klaar. Hé waar is mijn laptop? Jep.... thuis......
                    Gelukkig was het dicht bij degene met wie ik samen draai, en waren we er dus al in de middag. Dus konden we gelukkig nog even op en neer rijden (:

Comment

• Originally posted by Geluid-en-licht.com View Post
                      Vanaf toen ben ik gaan werken met checklists.
                      Als kleine drive-in los ik dit anders op: ik haal mijn curver boxen met materiaal erbij en haal er gewoon alles uit wat ik nodig heb. En dan neem ik een aantal van die curver boxen en vul deze met het nodige materiaal.

Natuurlijk niet echt haalbaar voor grotere bedrijven.

Comment

• Ik heb maar drie kisten met kabels. En neem die altijd mee. Wel is een kist stroom, een is geluid, en de ander ook geluid (maar ook met xlr erbij). Dus alleen licht opbouwen alleen de 3e kist en de 1e kist mee. Maar meestal gaan ze allemaal gewoon mee.

Wel eens meegemaakt dat ik de lader van m'n laptop vergeten was.
                        Godzijdank was het maar 3 straten verderop van de opslag.....

Comment

• Op de verkeerde cd-speler op ''Play'' drukken zodat alles ineens stil valt. Ja, dat is vervelend.

Comment

• Zeker vervelend! Maar op 'stop' drukken is toch een groter probleem...

Waar ik ook echt niet van hou is vingers op de fader, iemand stoot tegen je aan, en hoppa daar zijn de limiters. Mag ik nog blij zijn dat die er waren anders was het heel anders geëindigd...

Comment

• Dan doe je toch iets niet goed met de gain? Ik regel m'n gain zo in dat fader vol open = 0dB output...

Comment

• Ik had daar inderdaad niets met de gain gedaan. Had inderdaad wel gemogen!

Maar het voordeel ervan is wel dat je er wat van leert...

Comment

Working...
                                X