Announcement

Collapse
No announcement yet.

Je grootste blunder

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Had 't al eens ergens gepost, maar misschien leuk ter aller leedvermaak;

230v lijntje uitleggen voor twee Power Shot confettishooters
    Lijntje aansluiten op verdeelblokje met schakelaar
    Verdeelblokje netjes even ergens ver weg op het meubel wegleggen
    Onder meubel wat kabelwerk verrichten
    Verdeeldoosje valt op, schakelaar staat niet aan
    Denkend 'huh waarom staat die niet aan'
    Niet verder nadenken of even uitzoeken
    *klik*
    *PANG!*
    Ding was naar beneden gevallen, twee 80cm patronen naar de haaien, maar wel een mooi testschot...

Comment

Mijn sub eq aansluiten op mijn tops (en mijn tops eq aansluiten op mijn subs(A)). en voor de rest nog wel paar keer dat ik de cd op mijn jogwheel licht. terwijl ik dacht.... huh deze cd doet het niet.. cd vergeten uit te werpen en duss beginnen op een oldies disco met ik heb een zachte g maar ook een harde l:P

Comment

Op een dance feest denkend de goede cd in de cd speler te hebben gedaan, helemaal niet voorbeluisterd en het nummer erin geknald.
        Wat blijkt: Gerard Joling - Ticket to the tropics komt even uit de speakers blazen :P

Comment

ik leg de draadloze mic vaak tussen de mixer en de cdj in. Nu heb ik al een paar keer gehad dat de microfoon op de reverseknop rolt met als gevolg de polonaise achteruit ;).

Comment

Nog een leuke actie van een vriend van mij laatst op school:

Wij moesten de geluidsset sub/top combinatie van de kapel naar de kantine verslepen. De topjes waren al van de tussenbuis afgehaald. Hij moest alleen even de tussenbuis uit de subs halen en de subs op de wielen zetten. Hij begint te draaien aan de tussenbuis maar hij krijgt hem maar niet los, na een minuut roept hij toch maar even onze hulp in, want alleen krijgt hij hem niet losgedraaid. Iemand anders die er bij was laat hem even zien dat je de buis er gewoon uit kunt tillen.

Comment

Dat is wel heel dom vind ik, als die niet draait dan probeer je toch automatisch de statief er uit te tillen?

Hij kan immers alleen maar gedraaid of getild worden :D

Comment

- geluid valt weg.... alles nakijken of alles er goed in zit... kan nix vinden.
                blijk ik op 1 of andere manier op eject te hebben gedrukt. HANDIG!

- verkeerde cue knop... (komt vaker voor lees ik:) )

Comment

Gelukkig gebeurde dit alleen nog maar bij me thuis.
                  We hebben een denon x1500 mixer en deze heeft boven de gain een matrix knop. Hier kun je de input op die fader mee selecteren. Nu voel je hem al ja hoor draaide in het begin nog al eens aan de matrix knop inplaats van de gain.

Versterkerrack de processor op verkeerde preset voor de set die we dan bij hebben. Komt er geen geluid uit of alleen sub of zo en maar controleren.

Comment

"Kom we gooien een Martin Pro 2000 rookmachine en alle andere prut op 1 stroomgroep". Natuurlijk was ik er op dat moment er weer niet bij O,o
                    Toen in eens, "When love takes over, eyeahaaaaooooohhhauuuuhhhhoohhhhhhpffff"
                    Ja, en toen heeft de hele instalatie één uur stil gestaan. Leuk :D
                    Last edited by rintie; Wednesday-06-10-2010, 20:53.

Comment

Één uur? Je kan niet na 1 minuut weer gewoon verder??

Comment

Yep, maar niet als de stoppen er door zij en ze vervolgens naar de buurman moeten gaan voor een stop :D Sorry hoor, maar ik heb geen complete stoppenset bij me :p

Comment

Kan zoveel dingen bedenken die mij heel veel aan mn eigen doet denken.
                          - Niet weten wie de sleutel van de meterkast heeft.
                          - Niet weten waar de meterkast zich nu eigenlijk bevind.
                          - Euuhmm de stoppen waren op? (als ze nog met het oude systeem werken)

etc. etc. maar ben benieuwd naar rinties antwoord.

[EDIT] Rintie was me voor ;)[edit]

Comment

Originally posted by rintie View Post
                            Yep, maar niet als de stoppen er door zij en ze vervolgens naar de buurman moeten gaan voor een stop :D Sorry hoor, maar ik heb geen complete stoppenset bij me :p
                            Geluid gelijk op een andere groep. Duurt 1 minuut en je kan weer verder.

Originally posted by --Djdave-- View Post
                            Kan zoveel dingen bedenken die mij heel veel aan mn eigen doet denken.
                            - Niet weten wie de sleutel van de meterkast heeft.
                            - Niet weten waar de meterkast zich nu eigenlijk bevind.
                            - Euuhmm de stoppen waren op? (als ze nog met het oude systeem werken)
                            3 dingen die je van te voren hoort te checken/weten....
                            Als je het weet kan het ook gelijk niet meer zo erg mis gaan...

Comment

Tegenwoordig zijn het idd. meestal schakelaars.
                              [Plat] Moa 't was eehhn boern oktoberfest voorigh joahr. Middn op 't groasveuld, en zeu hadn eehn lang verlengsnoer vanuut de skuur noar de tent gelegd, whoar jammer genoog geen neuwe metherkoast in zot.[/Plat]

EDIT:
                              @ Paradise
                              Klopt, moet je zeker van te voren checken. Maar nogmaals bij de aanleg en een deel van de opbouw was ik niet bij :D

Comment

Met lange snoeren moet je ook oppassen voor spanningsdipjes. Tot 200 Volt moet je apparatuur nog wel trekken, maar als er 50 meter 1.5mm˛ ligt zou dat wel eens tegen kunnen vallen.

Comment

Working...
                                X