dan ligt dat toch aan haar "onkennis"?:p
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Je grootste blunder
Collapse
X
-
Vorige week zaterdag een feestje gedraaid. Ik heb tegenwoordig in mn rackje standaard een Showtec DJ-Switch ingebouwd.
Nu had ik een rookmachine op 1 stopcontact, en op een andere mn laptop en een externe harde schijf (eigen voeding). Wat bleek nu: zodra ik mn rookmachine gebruikte stopte mn harde schijf even (spanningsdipje ofzo denk ik?).
Ik kwam er pas na 2x gebruiken achter dat dat de reden was. Gelukkig wel heel snel kunnen schakelen naar de cd spelers.
Vervolgens komt een van de gasten welke ook een drive in showtje heeft en de afstandsbediening herkende van mn Antari Z-80 (was meer dan genoeg voor dit klusje) en de knop indrukte.
Gevolg: weer zonder muziek :mad:.
Daarna gelijk de machine maar uitgeschakeld (beetje laat maarja ;)).
Comment
-
Originally posted by full effect View Postwelke rookmachine heb je dan? ik heb in het verleden behoorlijk wat licht effecten aan een dj switch gehangen, maar nog nooit dit soort problemen gehad:-|
Maar ik heb de switch standaard in mn geluidsrack ingebouw op het moment. Op de switch heb ik een draadloze microfoon, een dubbele cd speler en een mengpaneel aangesloten staan.
Tijdens het feest had ik ook mn laptop en externe harde schijf er op gezet. Ook had ik de adaptor van mn lichttafel er op gezet en natuurlijk mn rookmachine (dit had ik gedaan omdat dit kwa stopcontacten het beste uit kwam).
Juist doordat ik een externe harde schrijf met externe voeding er ook bij had staan vermoed ik dat de rookmachine toch even te veel stroom weg trok van die groep.
Leer voor de volgende keer: proberen om de rookmachine op de groep van de verlichting te zetten, en niet op de groep van het geluid haha :).
Comment
-
Waarom een dj switch?
Waarom zou je een dj booth op een switch willen zetten. Dit vraagt om problemen. Wij hebben zelfs niet eens meer stopcontacten met een schakelaar om problemen te voorkomen. Wat nu als je per ongeluk tegen een switch drukt waar je harde schijf of je microfoon die je net gebruikt zit.
Ik zie het al weer bij volgende blunder. Drukte op de switch van de microfoon net toen er iemand in praten.
Mijn tip om gezijk te voorkomen. Gooi dat ding eruit! Gebruik het om licht effecten die niet dmx te sturen zijn in en uit te schakelen. Ligt de dj switch eruit ga dan naar de bouwmarkt en koop gewoon een stekker doos ZONDER schakelaar. Die dingen geven alleen maar problemen!
Comment
-
Ha, zoiets hadden wij vanmiddag. De geluidsman trapte onbewust tegen het stekkerblok onder de tafel. Maar we hadden wel de schrik erin zitten want we dachten eerst dat hij kapot was. :p
Gelukkig was het nog een technische doorloop en geen voorstelling.
Gelijk afgeplakt dat stekkerblok en nooit meer daar neerleggen. (We moesten hem nu wel gebruiken want we hadden er geen meer zonder schakelaar.)
Comment
-
Leuk onderwerp .. :D
Dingen zoals een spelende que in drukken ach ja... met een borrel op komt dat wel eens voor :D
Verder lekker de drive inn op bouwen en alles draait prima tot het moment dat de eigenaar besluit om de gezelligheid wat te verhogen en zijn dimmers naar beneden gaat draaien... wat kan je dan een rare dingen krijgen als je geluid op die groep staat te draaien :P
Maar goed alles snel uit stekker veranderd van stopcontact en aanzetten en gaan maar weer en blijven lachen..
Actieve subwoofers zijn leuke dingen maar net als met alle electrische apperatuur schijnt het toch 220 nodig te hebben..
en tja na het snoertje erin steken klonk het toch veeeeel beter..
Leuk als er een even niet oplet.
Live artiesten doen is ook zon feest..
moet je wel de goede mic open zetten inplaats van de degene die backstage nog ligt.. kleurtjes is soms moeizaam om die te onderscheiden....
Heb er nog wel een paar.. in de loop van de jaren gemaakt :P
Comment
-
Pas maar op met het aansluiten van gevoelige apparatuur op dimmers... Je mag van geluk spreken dat er niks overleden is ;-) Als je apparatuur met schakelende voedingen gebruikt willen de zekeringen hierin ook wel overlijden als je ze op een dimmer aansluit.
Verder vind ik kleurtjes op microfoons niet zo handig. Witte gaffa in smalle reepjes scheuren en ringen rond de microfoons maken werkt handiger. 1 ringetje = Mic 1, 2 ringen = Mic 2... Werkt uiteraard alleen met een beperkt aantal mics ;)
Comment
-
Originally posted by ronennieshow View PostWaarom een dj switch?
Waarom zou je een dj booth op een switch willen zetten. Dit vraagt om problemen. Wij hebben zelfs niet eens meer stopcontacten met een schakelaar om problemen te voorkomen. Wat nu als je per ongeluk tegen een switch drukt waar je harde schijf of je microfoon die je net gebruikt zit.
Ik zie het al weer bij volgende blunder. Drukte op de switch van de microfoon net toen er iemand in praten.
Mijn tip om gezijk te voorkomen. Gooi dat ding eruit! Gebruik het om licht effecten die niet dmx te sturen zijn in en uit te schakelen. Ligt de dj switch eruit ga dan naar de bouwmarkt en koop gewoon een stekker doos ZONDER schakelaar. Die dingen geven alleen maar problemen!
Mocht er dus iets kapot gaan (natuurlijk nooit te hopen) dan ligt niet gelijk heel de groep van de locatie waar je bent er uit, maar alleen dat onderdeel.
Dit vind ik persoonlijk een veiliger gevoel. (Of het veel uitmaakt betwijfel ik maar het gaat ook een stukje om de beleving;)).
Comment
-
Er zijn ook gewoon 19 inch rack stekker dozen ;)
Verder wat voor ons een keer een foutje is geweest: Op de verkeerde lokatie staan. Kun je voor ons dan en dan weer een keer invallen? Ja dat kan wel is het weer het zelfde? Ja gewoon net als de vorige keer. Mooi dan weet ik wel weer wat en hoe het is. Niet bij stil gestaan dat het wel om de zelfde situatie ging maar om een andere lokatie! Toch best lullig als je daar dan gaat navragen van hey ik kom voor .... invallen en dat hun zelfs na een grondige zoektocht niet snappen wat je komt doen. FF bellen en tadaa moet ik toch echt een goede 5km verderop zijn ;)
Comment
Comment