Announcement

Collapse
No announcement yet.

Je grootste blunder

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Grootste blunders?
    - hoofdsleutel had iemand bij zich, dus ik gebruik reservesleutels. Ik sluit FOH weer af, liggen de sleutels er nog...
    - verkeerde faders van licht open zetten en dat pas heel laat zien, of een kanaal op mute zetten en dat niet merken...
    - stop eruit geslagen, sleutel voor het kastje met reservestoppen op de plek waar door de uitgeslagen stop geen licht meer is en dus een weekend lang noodverlichting aan...

Is overigens allemaal bij mij op school, waar wij als leerlingen zelf alle techniek regelen, tegenwoordig zonder echte hulp van docenten.

Comment

• Originally posted by RobinH View Post
      Is overigens allemaal bij mij op school, waar wij als leerlingen zelf alle techniek regelen, tegenwoordig zonder echte hulp van docenten.

Theater of aula in ten school? Ik heb op school een theater waar ik op dit moment hoofdlichtman ben. Wij doen alles zonder docenten (Die willen er niets mee te maken hebben en vinden het meestal maar lastig met les uitval.) Wij hebben alleen een theaterbeheerder, en das gewoon handig in de communicatie en de kleine dingen. Aardige man is het bovendien waar ik vaak een praatje mee maak.

Comment

• Het is gewoon een aula, wat eens in het jaar omgebouwd wordt tot theater. Bij ons ook alleen coördinatie die zorgt dat wij weten wanneer iets moet gebeuren en onze afwezigheid meldt. Qua techniek zou ik het wel een theater noemen (lichtsturing Pearl 2008, geluid digitale 32-kanaals Yamaha, verder dus de eerder genoemde lampen), helaas is ons 'podium' niet groot en geen echt podium. Maar onze aula is wel omgebouwd om echt als 'theater' te dienen.

Overigens bij ons geen vaste taken. Je spreekt gewoon af wie wat doet tijdens de klus, al heeft iedereen natuurlijk voorkeuren. Zo kies ik voor licht, en heb k vandaag een cursus moeten geven wat hoofdzakelijk licht was.

Comment

• Ik (wij) hebben een theater van 192 man in de school zitten. Een ETC express, dimmerrack, verschillende Fresnells, parren, horizonbakken, ledparren, you name it. Alleen geen intelligent licht hangt er maar wordt vaak genoeg gehuurd.

Foto's:
          Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!

Toevallig moet ik morgen ook weer les geven in het studie uurtje. De Aula kan trouwens bij mij ook vrij snel om worden getoverd tot een theatertje. Gebeurt nooit, Maar is er wel omdat het theater pas later is aangebouwd. Wordt nog wel vaak gebruikt als presentatieruimte.

Direct een ergernis van mij, twee presentatie's moeten verzorgen op hetzelfde moment. 1 in het theater en 1 in de aula. Het theater zit op en 2de etage (en regie op de 3de) dus dat is dan heul veel trappen lopen.

En gisteren werd er ook opeens naar een vriend (en collega) gebeld of die over een half uurtje een presentatie in de aula klaar kon zetten. Dat halfuurtje opbouwen is geen probleem, maar hij zat nog thuis en had over een kleine 40 minuten een proefwerk.

Comment

• Zijn er bij jullie maar zo weinig mensen beschikbaar dan dat je zelf die twee presentaties moet verzorgen? Had je toch ook iemand anders de andere presentatie kunnen laten doen.

zelfde verhaal met die presentatie over een half uur?.Overigens als de school het echt nodig heeft: bij ons is er voor "belangrijke personen" vrijstelling van huiswerk, proefwerken etc tijdens de info-avonden week.

Comment

• Originally posted by SLGV View Post
              Zijn er bij jullie maar zo weinig mensen beschikbaar dan dat je zelf die twee presentaties moet verzorgen? Had je toch ook iemand anders de andere presentatie kunnen laten doen.
              Dan moeten ze twee mensen betalen en ze zijn al op het randje van faillissement. :???: Ik heb nu wel geregeld dat als zoiets nogmaals voorkomt dan ik 1,5 keer uitbetaald krijg.

zelfde verhaal met die presentatie over een half uur?
              Daar is gewoon dom nagedacht en gecommuniceerd. De theaterbeheerder is tijdens de proefwerkweek altijd een week afwezig en mail dat ook altijd naar iedereen door. Maar er is dus naar hem gemaild in die week (presentatie was op de laatste dag van de proefwerkweek gisteren.) en dus heeft hij het nooit gezien. Ze zijn er dus blind vanuit gegaan dat het wel geregeld was zonder ooit een bevestiging te hebben gehad. Toen ze er dus een half uur van te voren achter kwamen dat het niet doorgekomen was hebben ze maar in alle haast een vriend (Ook iemand in het theaterclubie) gebeld en is die in alle haast van huis gekomen en razend snel alles opgezet.

Overigens als de school het echt nodig heeft: bij ons is er voor "belangrijke personen" vrijstelling van huiswerk, proefwerken etc tijdens de info-avonden week.
              Hier ben ik ook om de haverklap wel eens een dagje vrij voor het theater. Aankomende dinsdag weer voor 3 voorstellingen voor de 1ste tot 3de klas.

En de week voor de voorjaarsvakantie is het helemaal feest, dan is er een week lang musical en zijn we dus een week lang vrijgesteld van alles. Mits de cijfers het toelaten natuurlijk.

Comment

• week je blunders terug geteld.
                zaterdag (vandaag).

verkeerde nr op soundcload gezet die geen volume bevat waardoor er niks te horen valt.

zaterdag
                via hyves een berichtje dat mijn nr,s gratis via soundcload te downloaden valt in wave formaat. wat wel waar is maar een deel is nog mp3. oops
                en ik zei dat alles wave was.

vrijdag
                iemand een tweede vragenlijst sturen.
                omdat ik denk dat ik een ingevulde heb gestuurd (had die gene al dus ingevuld).
                oops foutje sorry.

donderdag
                te laat mijn bed uit. de groenbus was al weg gerijden en ik lag nog in bed. oops

woensdag
                heb een dub mix gemaakt op mijn nieuwjaars beat.
                en wou die op soundcload zetten.

5x a 6x opnieuw moeten uploaden door allerlei domme foutjes
                zoals vocals vergeten uitezetten,het nr zelf volume te geven,alle vocals te werwijderen.

nu staat er ie er dan wel op youtube maar met wel wat weinig volume.

Comment

• Verkeerde channel dicht gooie ;)
                  Geen geluid dus

Comment

• oprijdplaten die wegglijden.. net als de 16U/12U flightcase met geluid er over heen gaat.... klap voorover. Alles gelukkig nog heel en werkend.. maar daar sta je dan met een loodzware case op zijn kant.... als zwarte piet.... niemand in de buurt.

Niet handig, niet fijn

Bij klant gesprek zeggen.. oo ik heb nog wel wat kerstversiering die ik eventueel mee kan nemen... en dat op de dag van optreden geheel vergeten zijn. -slecht-

Comment

• ach ja, je zei ook eventueel he ;-)

Comment

• afgelopen weekend: stroomkabels van de moving-heads niet bij hebben

Comment

• afgelopen week waren we alle hard patch kablels van de dimmers vergeten >_<

Comment

• Tja voor mij gisteren weer de ondertussen traditie geworden fout.

Geen euro stekker bij voor de draadloze mic ontvanger.

Gelukkig heeft zowat elke pc wel een euro stekker in zijn kont hangen dus was ook weer zo opgelost.

Comment

• - Haaks op de laadklep van de vrachtwagen een ramp leggen, en zo in je eentje er een kar vol trussen in duwen. Eenmaal boven begint die kar te draaien, uiteraard niet richting de vrachtwagen... BAM, daar lagen de trussen.

- Vertrekken met de vrachtwagen, vergeten dat er een lampenkar los in staat (niet vast gemaakt, enige item in de vrachtwagen) en in de eerste bocht mezelf afvragen "Wat was die slag achterin?"

- Voor twee producties tegelijk aan het laden, en dan het verkeerde materiaal naar een productie sturen...

Ik kan nog wel eventjes doorgaan, maar het begint nu al wat beschamend te worden.
                              Last edited by StijnS; Wednesday-26-09-2012, 19:46.

Comment

• Ach, waar gehakt wordt vallen spaanders toch?

Vandaag als backliner onderweg maar dan wel een drumkleed vergeten.
                                En op klus erachter komen dat er een Yamaha pedaal bij de Roland RD300 in de kist zit...

Gelukkig kwam de band nog langs de opslag...

Comment

Working...
                                X