Announcement

Collapse
No announcement yet.

Photoshop vraag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Photoshop vraag

Ik ben op dit moment bezig met het ontwerpen van nieuwe visitekaartjes, maar mijn drukker geeft aan dat de kleurensamenstelling te hoog is (meer als 300%).

Ik heb werkelijk waar geen idee wat ik fout heb gedaan. Kan iemand mij een handje helpen?

Bij layers de kleur lager zetten kan denk ik wel.

Weet de drukker dat niet? (wat is jullie drukker?)

Comment

Als je gewoon in de CMYK kleurenmodus werkt en je het bestand op de goede manier aanlevert (pdf of eps) zou het geen probleem moeten zijn.
      Ik heb tenminste op deze manier nog nooit een probleem gehad met drukkers (folders, visitekaartjes, enveloppen, briefpapier etc).

Comment

dit gaat waarschijnlijk over het zwart.
        zie dit verhaal:

Inktbezetting
        Zorg dat in het ontwerp geen inktpercentages boven de 300% komen. Dus geen C=100%, M=100%, Y=100%, K=100% (=400%). Gebruik voor mooi donker zwart C=60%, M=50%, Y=50%, K=100%

Comment

@ zassie
          60 + 50 + 50 + 100 = 310
          Maar eerst zeg je dat het niet boven de 300 procent mag uitkomen.

Comment

Stop, denk en bereken dat nog eens opnieuw. ;) Ik kom uit op 260.

Comment

ten eerste: je rekenmachine is kapot

ten tweede: copy+paste van de website vaneen van mn drukkers (idrukker.nl)

Comment

Ik wil me er niet mee bemoeien. Maar ik doe het even toch. Rick heeft wel gelijk hoor :) Dan zit je drukker vast verkeerd met rekenen.

Comment

Thank you, captain obvious. ;)
                  Maar we zijn er inmiddels al met 2 man achter dat er iets niet klopte in de berekening van J&W en dat er verder helemaal niets aan de hand is.

Comment

Working...
                  X