Announcement

Collapse
No announcement yet.

Google AD (kleine column)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Google AD (kleine column)

Ineens viel het mij op, overal Bax advertenties. Niet zomaar Bax advertenties, maar precies die lasers en andere artikelen die ik eerder al had bezocht op hun site. Verzorgd door Google AD.

Er zit iets engs aan dat Google AD. Al je handel en wandel op internet word kennelijk nagegaan. "Ze" weten precies welke site je bezoekt en zelfs op welk gedeelte van de site. En als Google AD het kan, wie kan het dan nog meer?

Er zit ook iets doms aan Google AD. Handels technisch gezien dan. Ik krijg de advertenties van Bax overal te zien, maar ik ben al klant van Bax. Het zou handels technisch gezien veel logischer zijn dat ik juist scherpe aanbiedingen krijg van de concurenten van Bax.

Er zit ook iets makkelijks aan Google AD. Als ik oud en seniel wordt, en de vergeetachtigheid toeslaat, dan kan ik aan Google AD precies zien wat ik ooit allemaal bij Bax heb gekocht.

Zit er dus toch nog iets handigs aan Google AD.

Haha, hier belde gisteren ook al een klant voor, dat het hun opviel. ;)

Het zit namelijk zo. De Bax-advertenties en banners worden door een extern bedrijf verspreid. Op het moment dat jij pagina's in de webshop hebt bezocht, wordt er een cookie of soortgelijk bestandje opgeslagen, wat weer terugkomt in de banners.

Hier kun je je ook voor uitschrijven, in iedere banner staat een informatieknopje (een kleine i) en dan kun je selecteren dat je de advertenties niet meer wilt zien.

Op het moment dat je sites bezoekt die ook bij dat externe bedrijf zijn aangesloten wisselt het zich af.

Na wat overleg gisteren werd er toch geconcludeerd dat deze advertenties teveel getoond werden en en komende week wordt dat teruggeschroefd zodat je niet helemaal gehersenspoeld wordt als je eens niet op de site bent. ;)

Comment

Haha, ik heb ingesteld bij internet explorer dat als ik hem afsluit, dat alles wordt gewist, cookies, geschiedenis, etc. Ik zie wel eens op bijv. youtube een bax-advertentie en op nog een aantal plaatsen (weet zo niet meer waar).

Comment

Toevallig zag ik deze week een voorstukje van Eenvandaag dat ging over 'de macht van Google'. Over hoeveel Google eigenlijk wel niet weet over de consument. Ik heb het zelf niet gezien, maar het was er volgensmij gisteren of eergisteren op. Dus misschien dat die klant naar aanleiding daarvan belde?

Ik zie inderdaad ook bijna alleen maar reclame van Bax. Ik vraag mij wel af hoe nuttig het is. Over het algemeen is het het moeilijkste een klant te lokken, als de klant er eenmaal is en het is hem goed bevallen zal hij wel blijven bestellen (tenzij een andere firma echt heel veel goedkoper is). Het lijkt mij dus logischer reclame te maken voor nieuwe klanten i.p.v. bestaande klanten.

Comment

@ Rick1993,

Ik heb een filmpje gezien, dat facebook onder andere zulke dingen doet. Mensen hun informatie doorverkopen, en dat advertenties ervoor terug komen, bijv bax. Bijna iedere pagina die ik nu kijk, zie ik wel een advertentie van Bax. Maar altijd zijn het de zelfde dingen, dus ik vind het een beetje onzinnig.

Comment

is echt eng eigenlijk ja ze kunnen werkelijk alles terug vinden.
            Wel wordt ik het zat dat er steeds meer reclame komt.
            Nog meer geld verdienen, ze moeten oppassen anders wordt het straks zo'n yahoo verhaal.
            Die is ook vanwege de reclame kapot gegaan eigenlijk.
            http://www.dumpert.nl/mediabase/8669...e_is_eng_.html ]

Dit filmpje is geniaal laat echt zien hoe ver google wel niet overal in zit.

Comment

Mensen ik zal het nog enger maken... gevaarlijker dan google is de nederlandse staat. Alles wat je doet op internet, per telefoon e.e.d word geregistreed en blijft (ik meen) 7 jaar opgeslagen. Nederland is het land met het hoogste Big Brother gehalte ter wereld.

De Bax advertenties hebben puur te maken met cookies...niks bijzonders, weinig inbreuk op privacy, wel slim om je advertentie zo te maken dat ie het bax cookie oproept

Comment

Dit is niks nieuws. Ik kwam eerst tig keer op de site van bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/. Later kreeg ik 3 maand lang telkens de advertentie van bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/ op YouTube. Maar ook elke keer de ads die ik al bekeken had, dat heeft bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/ dus bakken geld gekost.
                Dit heeft Bax al zeker een maand, dus je merkt het wel heel traag xD

@Zassie
                Dat klopt niet helemaal, mailtjes worden slechts 6 maand opgeslagen, dit was eerst 2 jaar maar dat werd onmogelijk ivm het enorme dataverkeer.

Uiteindelijk vind ik het niet slim van Bax, ik heb al 100x de advertentie gekregen die ik toch al gezien heb en het veranderd echt niks aan mijn koopgedrag.

Comment

De hoeveelheid getoonde advertenties gaan worden teruggedraaid. Ik word nu zelf ook gehersenspoeld, ben ik eens een dag vrij, krijg ik nog steeds overal Bax te zien. :D

Het is dus een kwestie van een balans vinden tussen wél mensen af en toe te attenderen op de website en producten waar ze waarschijnlijk interesse in hebben, maar ook te zorgen dat mensen niet overdreven worden lastiggevallen.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                    De hoeveelheid getoonde advertenties gaan worden teruggedraaid. Ik word nu zelf ook gehersenspoeld, ben ik eens een dag vrij, krijg ik nog steeds overal Bax te zien. :D

Het is dus een kwestie van een balans vinden tussen wél mensen af en toe te attenderen op de website en producten waar ze waarschijnlijk interesse in hebben, maar ook te zorgen dat mensen niet overdreven worden lastiggevallen.
                    Lijkt me nuttig inderdaad. Een gerichte advertentie af en toe is best leuk. Maar dit is inderdaad overkill. Een invasie van Bax-advertenties in alle soorten en maten. :D

Comment

Ik vond het ook al gek: Ineens stond er in de reclame precies de speaker die ik bekeken had in de korting:)

Comment

Ik vind zelf dat het ook een beetje TE veel advertenties zijn..

Op elke website waar ik rond kijk zie ik een advertentie van bax.
                        Het is natuurlijk goed bedoeld, want ik zie geen andere webshop die dit heeft. (ééntje soms)

Comment

En daarom heb ik ook al aangegeven dat dit in de loop van aankomende week wordt verminderd.

Comment

Ik vond het nou niet zo erg vond het wel leuk:)

Comment

Haha... het was gevaarlijk... alles wat er stond wou ik wel..

Comment

Working...
                              X